fleeting

Dutch translation: treinopvolging

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fleeting
Dutch translation:treinopvolging
Entered by: Kobe Vander Beken

20:16 Apr 25, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: fleeting
geen verder context. ik heb voor fleeting area wel ankerplaats gevonden, maar dat klopt hier niet.
Kobe Vander Beken
Peru
treinopvolging
Explanation:
Trein routes en fleeting (signals): seinen worden na passeren van een trein automatisch weer in de stand "voorbijrijden toegestaan" gebracht om een snelle doorstroom van treinbewegingen in één richting te verkrijgen.
De term"snelle treinopvolging" wordt in NL gebruikt voor vergelijkbare situaties.
Selected response from:

René Knoop
Grading comment
Bedankt René, ook ik geloof je onmiddellijk. linkje voor Vic: http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1treinopvolging
René Knoop
3wagenparkbeheer
Ron Willems


Discussion entries: 4





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
treinopvolging


Explanation:
Trein routes en fleeting (signals): seinen worden na passeren van een trein automatisch weer in de stand "voorbijrijden toegestaan" gebracht om een snelle doorstroom van treinbewegingen in één richting te verkrijgen.
De term"snelle treinopvolging" wordt in NL gebruikt voor vergelijkbare situaties.

René Knoop
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt René, ook ik geloof je onmiddellijk. linkje voor Vic: http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie ;)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: ik geloof je direct, maar heb je misschien nog een mooie link erbij, Rene?//super, nooit meer twijfel mogelijk :)
6 hrs
  -> http://razorbackrailway.com/apps/glossword/index.php?a=term&...

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wagenparkbeheer


Explanation:
fleet = wagenpark

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-04-26 07:08:32 GMT)
--------------------------------------------------

in de context van treintjes is dit natuurlijk onzin :-)

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leo van bragt: fleet met alle afgeleiden heeft inderdaad met het wagenpark te maken, maar fleeting ben ik in die context nog niet tegengekomen. Zonder context wordt dit erg moeilijk!
11 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search