strategic / forward stock

Dutch translation: vooruitgeschoven voorraad

08:40 Jul 17, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / Voorraad, distributie
English term or phrase: strategic / forward stock
Het gaat om voorraad die alvast naar een distributiepunt wordt vervoerd en daar wordt opgeslagen tot de voorraad nodig is op het verkooppunt. Op deze manier worden levertijden verkort.

De term "strategische voorraad" kom ik wel tegen in het Nederlands. Kan ik "strategic / forward stock" in zijn geheel als "strategische voorraad" vertalen of is er nog een aparte term voor "forward stock"?
Percy Balemans
Netherlands
Dutch translation:vooruitgeschoven voorraad
Explanation:
Het gebruik, o.a. in ref.1, lijkt mij overeen te komen met de definitie gegeven in ref.2.

Net als in ref.1 kun je volgens mij de '/' ook wel vervangen door een komma.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4strategische distributievoorraad
Roel Verschueren
3vooruitgeschoven voorraad
Harry Borsje
2strategische voorraad / termijnvoorraad
Jack den Haan


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
strategische voorraad / termijnvoorraad


Explanation:
'Forward buying' betekent spullen kopen die je pas op langere termijn nodig hebt. Ik vermoed dat 'forward stock' daar op aansluit. Als dat klopt, zou je 'forward stock' misschien kunnen vertalen met 'termijnvoorraad'. Daar zijn echter weinig webreferenties voor te vinden -- aaneengeschreven sowieso niet, met een spatie of koppelteken wel enige hits maar niet echt overtuigend, vind ik zelf. Vandaar lage confidence...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 48

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strategische distributievoorraad


Explanation:
hier is de definitie
http://www.marketingpower.com/mg-dictionary-view4035.php
1. (physical distribution definition) Inventory placed in the channel of distribution in advance of customer commitment.
2. (retailing definition) Merchandise carried on the selling floor, rather than in a reserve stockroom

Roel Verschueren
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
forward stock
vooruitgeschoven voorraad


Explanation:
Het gebruik, o.a. in ref.1, lijkt mij overeen te komen met de definitie gegeven in ref.2.

Net als in ref.1 kun je volgens mij de '/' ook wel vervangen door een komma.



    Reference: http://www.logistiek.nl/nieuws/id876-Kappa_optimaliseert_log...
    Reference: http://www.marketingpower.com/mg-dictionary-view4035.php
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
Bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search