International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

naturalistic hide cave

Dutch translation: natuurgetrouwe schuilgrot

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:naturalistic hide cave
Dutch translation:natuurgetrouwe schuilgrot
Entered by: Adela Van Gils

17:15 Apr 22, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Zoology
English term or phrase: naturalistic hide cave
Het is een grot waarin een vis zich kan verstoppen. De grot is van plastic of zoiets, maar ziet eruit (althans volgens de tekst) alsof hij echt is.
Naturalistic hide cave: ?
Bedankt
Adela Van Gils
Netherlands
natuurgetrouwe schuilgrot
Explanation:
We hebben een schuilgrot in het terrarium gezet omdat hij niet wilde eten. ... Hij is niet kieskeurig met eten, hij eet vis, hamsters, ratten en jonge konijntjes. ...
www.reptielenforum.nl/ index.php?s=0c5f17effae92acb8e01d17529cb2dbe&showtopic=4318&st=50 - 87k - Toegevoegde zoekresultaten

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-04-22 17:37:19 GMT)
--------------------------------------------------

Misschien \"echt uitziende \"

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2005-04-22 17:38:32 GMT)
--------------------------------------------------

Je hebt natuurlijk ook \"realistisch\"
Selected response from:

hirselina
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2natuurgetrouwe schuilgrot
hirselina
4nagebootste schuilgrot
Ljiljana Malovic
3niet van echt te onderscheiden schuilgrot
Antoinette Verburg
3natuurlijke schuilgrot
Gerda Rijsselaere


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
natuurgetrouwe schuilgrot


Explanation:
We hebben een schuilgrot in het terrarium gezet omdat hij niet wilde eten. ... Hij is niet kieskeurig met eten, hij eet vis, hamsters, ratten en jonge konijntjes. ...
www.reptielenforum.nl/ index.php?s=0c5f17effae92acb8e01d17529cb2dbe&showtopic=4318&st=50 - 87k - Toegevoegde zoekresultaten

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-04-22 17:37:19 GMT)
--------------------------------------------------

Misschien \"echt uitziende \"

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2005-04-22 17:38:32 GMT)
--------------------------------------------------

Je hebt natuurlijk ook \"realistisch\"

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: echt lijkende
14 hrs
  -> Ook goed!

agree  Jean-Marc PAUL
21 hrs
  -> Thanks!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
natuurlijke schuilgrot


Explanation:
als ze dan werkelijk zo natuurgetrouw is...

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nagebootste schuilgrot


Explanation:
"Maar ook organisator Ron Norp showde er zijn bekende zelfgebouwde panel, gebaseerd op een toetsenbord emulatie. In eerste instantie had hij dit gebouwd met de bedoeling om thuis te kunnen oefenen met FS voor zijn vliegbrevet in een zo natuurgetrouw mogelijk nagebootste cockpit."

http://www.dutchflightnetwork.nl/aviodrome/Aviodome2002-2/Ve...

-----
http://www.joodsmaassluis.com/kamer.htm

"Hierboven ziet u een nagebootste joodse familiekamer...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 25 mins (2005-04-22 21:40:19 GMT)
--------------------------------------------------

of gewoon: \"zo natuurgetrouw mogelijk nagebotste schuilgrot\"
(het is trouwens ver van \'gewoon\' - het is zeer uitgebreid omschreven, maar wel duidelijk)

Ljiljana Malovic
Netherlands
Native speaker of: English

2 days 11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niet van echt te onderscheiden schuilgrot


Explanation:
Nog maar wat alternatieven:
niet van echt te onderscheiden (kunstschuilgrot
zeer overtuigende schuilgrot

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-25 04:16:39 (GMT)
--------------------------------------------------

(kunst)schuilgrot

Antoinette Verburg
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search