buzz words

Farsi (Persian) translation: مد واژه

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:buzz words
Farsi (Persian) translation: مد واژه
Entered by: Mohammad Ali Omrani

06:36 May 30, 2013
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations / lexical component
English term or phrase: buzz words
Affixes which contribute to the expressive or evoked meaning , for instance by creating buzz words such as washateria, carpeteria are more difficult to translate by means of a paraphrase.
MA student (X)
روز واژه/ مد واژه
Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2013-05-30 06:44:28 GMT)
--------------------------------------------------

یکی از سبک‌های مدیریتی، مدیریت کردن از طریق به کاربردن مدواژه‌هاست (buzzword). کافی است شما مترصد باشید که چه واژه جدیدی در حوزه‌های مدیریتی، فنی و حتی سیاسی و اجتماعی قرار است بر سر زبان‌ها بیفتد تا به عنوان کاربر زیرک در استفاده از آن پیشگام و پیشتاز باشید.
http://www.zar.ir/News/News-3136.aspx
در اين جستار به واژگان و عبارت هايي مي پردازيم که در يک بازه زماني به دليل هاي ويژه اي در زبان گفتاري يا نوشتاري شهروندان يک مرز و بوم فراگير، يا به گفته اي ديگر «مد» مي شوند و سپس کاربرد و تاثيرشان با گذشت زمان دگرگون مي گردد يا از ميان مي رود. ما چنين واژگان و عبارت هايي را به ترتيب «مدواژه» و «عبارت مد» مي ناميم.
http://www.sid.ir/fa/ViewPaper.asp?ID=128427&varStr=8;ÙƒÙ...
Selected response from:

Mohammad Ali Omrani
Grading comment
Thanks a million
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5کلمات پر استفاده روز
Alireza Amini
5واژگان متداول/ همگان واژه
Mahdieh Kandoei
5روز واژه/ مد واژه
Mohammad Ali Omrani
5لغات باب روز
Mina Ahmadi
Summary of reference entries provided
Already asked!
Mohammad Ali Moinfar (X)
بررسی مجدد
chemistry21

  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
لغات باب روز


Explanation:
رمز واژه

Mina Ahmadi
United States
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
روز واژه/ مد واژه


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2013-05-30 06:44:28 GMT)
--------------------------------------------------

یکی از سبک‌های مدیریتی، مدیریت کردن از طریق به کاربردن مدواژه‌هاست (buzzword). کافی است شما مترصد باشید که چه واژه جدیدی در حوزه‌های مدیریتی، فنی و حتی سیاسی و اجتماعی قرار است بر سر زبان‌ها بیفتد تا به عنوان کاربر زیرک در استفاده از آن پیشگام و پیشتاز باشید.
http://www.zar.ir/News/News-3136.aspx
در اين جستار به واژگان و عبارت هايي مي پردازيم که در يک بازه زماني به دليل هاي ويژه اي در زبان گفتاري يا نوشتاري شهروندان يک مرز و بوم فراگير، يا به گفته اي ديگر «مد» مي شوند و سپس کاربرد و تاثيرشان با گذشت زمان دگرگون مي گردد يا از ميان مي رود. ما چنين واژگان و عبارت هايي را به ترتيب «مدواژه» و «عبارت مد» مي ناميم.
http://www.sid.ir/fa/ViewPaper.asp?ID=128427&varStr=8;ÙƒÙ...

Mohammad Ali Omrani
Works in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 16
Grading comment
Thanks a million

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
واژگان متداول/ همگان واژه


Explanation:


Mahdieh Kandoei
United States
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
کلمات پر استفاده روز


Explanation:
کلمات پر استفاده روز(امروزی)ه

Alireza Amini
Turkey
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 11




Reference comments


1 hr
Reference: Already asked!

Reference information:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_farsi_persian/advertisi...


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/english_to_farsi_persian/advertisi...
Mohammad Ali Moinfar (X)
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

1367 days
Reference: بررسی مجدد

Reference information:
در مورد کامه مدواژه بحث های دیگری نیز شده است.


    Reference: http://ashraafi.com
    https://ashraafi.com/product-category/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5-%D8%B3%D8%A7%D8
chemistry21
Iran




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search