Rocket

Farsi (Persian) translation: منداب

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Rocket
Farsi (Persian) translation:منداب
Entered by: SeiTT

18:11 Jan 7, 2011
English to Farsi (Persian) translations [Non-PRO]
Science - Botany / Herbs
English term or phrase: Rocket
Greetings,

Please, what do you call the herb "rocket" in Persian?
http://en.wikipedia.org/wiki/Rocket_(salad)

All the best, and many thanks,

Simon
SeiTT
United Kingdom
منداب
Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2011-01-07 18:18:04 GMT)
--------------------------------------------------

http://naeimco.epage.ir/fa/module.content_Page.22-02-05.html

نام علمى: Eruca Sativa

نام انگليسى:Rocket Sativa

نام فارسى: منداب

نام محلى: منداب

مقدمه:

در گذشته از منداب بعنوان دارو استفاده مى شد امروزه بعنوان سبزى خوراکى يا سالاد مصرف مى شود . در ايران از منداب بعلت رشد سريع و نياز به آب کم و پاييزه بودن بعنوان علوفه استفاده مى شود منداب گياهى يکساله با ساقه هاى بلندى به ارتفاع بيش از يک تر است و خود گياه عقيم است و در نتيجه بايد گرده افشانى آن غير مستقيم صورت گيرد برگهاى منداب بصورت خام هم خورده مى شود و بذر هاى آن ادرا آور و هاضم و مناسب براى باد شکم است برگهاى منداب تلخ ، تند يا زننده و دارايى مقوى با مزه و طعم تند است . منداب در برابر يخبندان مقاوم است و در بيشتر خاکها در آفتاب عمل مى آيد برگهاى مندابى که در نواحى سردسير ، مرطوب و در خاک غنى بعمل مى آيد تردتر از مندابى است که در نواحى گرم وخشک بعمل مى آيد وتندى آن نيز کم است. منداب بوسيله ى بذر هايى که به تعداد زياد در نبام قرار گرفته اند تکثير مى يابند رنگ بذر منداب از قهوهاى تا خاکسترى متغير است و پوسته آن در اثر تماس با آب لعابى و چسبناک مى شود.



--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2011-01-07 18:19:41 GMT)
--------------------------------------------------

it is also called: جرجیر and خردل بری

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2011-01-07 18:20:19 GMT)
--------------------------------------------------

http://tsb.persianblog.ir/post/144
Selected response from:

Farzad Akmali
Grading comment
Many thanks! Perfect!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6منداب
Farzad Akmali
5 +2منداب
Salman Rostami
5موشک
Ebrahim Golavar


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
rocket
موشک


Explanation:
.

Ebrahim Golavar
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
rocket
منداب


Explanation:
منداب /mandAb/

Its scientific name is "Eruca Sativa". It is used in some herbal treatments.

You just need to search "Eruca Sativa, منداب" in google.

Salman Rostami
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Komeil Zamani Babgohari
12 hrs
  -> Thank you, Sir!

agree  Hadi Sobhanifar
12 hrs
  -> Thanks a lot!

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
rocket
منداب


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2011-01-07 18:18:04 GMT)
--------------------------------------------------

http://naeimco.epage.ir/fa/module.content_Page.22-02-05.html

نام علمى: Eruca Sativa

نام انگليسى:Rocket Sativa

نام فارسى: منداب

نام محلى: منداب

مقدمه:

در گذشته از منداب بعنوان دارو استفاده مى شد امروزه بعنوان سبزى خوراکى يا سالاد مصرف مى شود . در ايران از منداب بعلت رشد سريع و نياز به آب کم و پاييزه بودن بعنوان علوفه استفاده مى شود منداب گياهى يکساله با ساقه هاى بلندى به ارتفاع بيش از يک تر است و خود گياه عقيم است و در نتيجه بايد گرده افشانى آن غير مستقيم صورت گيرد برگهاى منداب بصورت خام هم خورده مى شود و بذر هاى آن ادرا آور و هاضم و مناسب براى باد شکم است برگهاى منداب تلخ ، تند يا زننده و دارايى مقوى با مزه و طعم تند است . منداب در برابر يخبندان مقاوم است و در بيشتر خاکها در آفتاب عمل مى آيد برگهاى مندابى که در نواحى سردسير ، مرطوب و در خاک غنى بعمل مى آيد تردتر از مندابى است که در نواحى گرم وخشک بعمل مى آيد وتندى آن نيز کم است. منداب بوسيله ى بذر هايى که به تعداد زياد در نبام قرار گرفته اند تکثير مى يابند رنگ بذر منداب از قهوهاى تا خاکسترى متغير است و پوسته آن در اثر تماس با آب لعابى و چسبناک مى شود.



--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2011-01-07 18:19:41 GMT)
--------------------------------------------------

it is also called: جرجیر and خردل بری

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2011-01-07 18:20:19 GMT)
--------------------------------------------------

http://tsb.persianblog.ir/post/144

Farzad Akmali
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Many thanks! Perfect!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salman Rostami: You are the early bird! ;-)
2 mins
  -> Thanks so much Salman!

agree  Mohammad Emami
3 mins
  -> Thanks Sir!

agree  Azadeh Naji
50 mins
  -> Thanks Azadeh!

agree  Armineh Johannes: armineh johannes
7 hrs
  -> Thanks Armineh!

agree  Komeil Zamani Babgohari
12 hrs

agree  Hadi Sobhanifar
12 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search