places of memory

Farsi (Persian) translation: مکان‌های خاطره

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:places of memory
Farsi (Persian) translation:مکان‌های خاطره
Entered by: mah.karimpour

07:24 Nov 24, 2018
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Folklore
English term or phrase: places of memory
protection of natural spaces and places of memory
mah.karimpour
Iran
مکان‌های خاطره
Explanation:
این عبارت که توسط نورا معرفی شده، منشا فرانسوی دارد که در انگلیسی به صورت
place of memory/site of memory
ترجمه شده است.
https://en.wikipedia.org/wiki/Les_Lieux_de_Mémoire

در مقالات فارسی به صورت "مکان خاطره" ترجمه شده و با مباحث فرهنگی و تاریخی مرتبط است.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319049
صفحه 2
http://www.jss-isa.ir/article_21452.html
صفحه 11
Selected response from:

Shiva Aminoroaya
Iran
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1مکان‌های خاطره
Shiva Aminoroaya
5مکانهای خاطره انگیز /به یاد ماندنی
habibe shamsi
4 +1بخش های حافظه
Adeleh Mirzaee


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
بخش های حافظه


Explanation:
.

Adeleh Mirzaee
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iman Tahanan
11 hrs
  -> Thank you!

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
مکان‌های خاطره


Explanation:
این عبارت که توسط نورا معرفی شده، منشا فرانسوی دارد که در انگلیسی به صورت
place of memory/site of memory
ترجمه شده است.
https://en.wikipedia.org/wiki/Les_Lieux_de_Mémoire

در مقالات فارسی به صورت "مکان خاطره" ترجمه شده و با مباحث فرهنگی و تاریخی مرتبط است.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319049
صفحه 2
http://www.jss-isa.ir/article_21452.html
صفحه 11

Shiva Aminoroaya
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ashkan Karimiyan
25 mins
  -> Thanks a lot.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
مکانهای خاطره انگیز /به یاد ماندنی


Explanation:
با توجه به متن انتخاب شود

habibe shamsi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Shiva Aminoroaya: برای یافتن معادل هر کلمه باید بررسی کرد که در ادبیات آکادمیک اون رشته از چه معادلی استفاده میشه که در این مورد، در مقالات متعدد از عبارت "مکان خاطره" استفاده شده است. از سوی دیگر، مکان های خاطره انگیز معادل کلمه memorable places است نه places of memory
22 hrs

agree  SeyedSina MirArabshahi
1 day 4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search