Tort of Negligence

Farsi (Persian) translation: شبه جرم تقصیر

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Tort of Negligence
Farsi (Persian) translation:شبه جرم تقصیر
Entered by: Isar Aeinedar

20:05 Sep 28, 2019
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Law
English term or phrase: Tort of Negligence
Introduction to the tort of negligence
Isar Aeinedar
Canada
شبه جرم تقصیر
Explanation:
«شبه جرم:رفتار توام با بی احتیاطی است که موجب خسارت دیگر دی گری می شود. بر اساس این ماده هر
کس بدون مجوز قانونی عمدا یا در نتیجه بی احتیاطی به جان مال لطمه ای وارد آورد که موجب
ضرر مادی یا معنوی دیگری شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود می باشد.»
Selected response from:

Mona Haghighat
Iran
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1شبه جرم تقصیر
Mona Haghighat
5شبه جرم با محوریت تقصیر
Marzieh Izadi
5جرم غفلت
Ali Sharifi
5شبه جرم سهل انگاری/اهمال/قصور
Hojat Borumandi
5تخطی غفلت
Habibulla Josefi


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tort of negligence
شبه جرم سهل انگاری/اهمال/قصور


Explanation:
شبه جرم سهل انگاری/اهمال/قصور

Hojat Borumandi
Iran
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in EnglishEnglish

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tort of negligence
تخطی غفلت


Explanation:
تخطی غفلت

Habibulla Josefi
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in DariDari
PRO pts in category: 8

44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tort of negligence
شبه جرم تقصیر


Explanation:
«شبه جرم:رفتار توام با بی احتیاطی است که موجب خسارت دیگر دی گری می شود. بر اساس این ماده هر
کس بدون مجوز قانونی عمدا یا در نتیجه بی احتیاطی به جان مال لطمه ای وارد آورد که موجب
ضرر مادی یا معنوی دیگری شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود می باشد.»


    Reference: http://jlviews.ujsas.ac.ir/browse.php?sid=1&a_id=1112&slc_la...
Mona Haghighat
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Perfect


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marzieh Izadi
7 hrs
  -> Thanks a lot

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tort of negligence
جرم غفلت


Explanation:
جرمی که در اثر غفلت اتفاق افتاده باشد

Ali Sharifi
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tort of negligence
شبه جرم با محوریت تقصیر


Explanation:
تقصیر شبه جرم
negligence
از نظر حقوقی به انجام ندادن عملی که شخص ملزم به انجام آن است یا ارتکاب عملی که شخص از انجام دادن آن منع شده، تَقصیر می‌گویند.
tort
شبه جرم در حوزه‌های قضایی کامن لا یک خطای مدنی است، که شخص در اثر بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی مرتکب آن شده‌است.
تخلف از تعهداتی که شخص به موجب قراردادی برعهده دارد چه در مقابل قانون و چه در مقابل دیگران باشد نیز در زمره تقصیر به‌شمار می‌آید.
تقصیر انواع گوناگون دارد مانند تقصیر مدنی، تقصیر جزایی، تقصیر تجارتی، تقصیر سبک، تقصیر سنگین، و تقصیر شبه
جرم و غیره.


    Reference: http://jlviews.ujsas.ac.ir/browse.php?sid=1&a_id=1112&slc_la...
    Reference: http://https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D9%82%D8%B5%DB%8...
Marzieh Izadi
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search