Balanced Literacy

Farsi (Persian) translation: رویکرد تعادلی در سوادآموزی

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:balanced literacy
Farsi (Persian) translation:رویکرد تعادلی در سوادآموزی
Entered by: Marzieh Izadi

14:24 Dec 13, 2019
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Art/Literary - Mechanics / Mech Engineering / Balanced Literacy...
English term or phrase: Balanced Literacy
literacy infused lessons to support the Seattle Public Schools “Balanced Literacy” initiative.
micheal aman (X)
Iran
رویکرد تعادلی در سوادآموزی
Explanation:
تعادلی یا متوازن، متعادل
Balanced Literacy
رویکرد تعادلی یکی از روزآمدترین و مؤثرترین رویکردهای سوادآموزی است که بر پایه پژوهش‌های متعددِ مبتنی بر مدل‌های نوین یادگیری سواد، در نقطه تعادلی میان الگوهای کل به جزء و جزء به کل ایستاده است و دربرگیرنده استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی در یادگیری و بهبود مهارت‌های خواندن و نوشتن با هدف درک عمیق، معنادار، مانا و کارکردی سواد، به ویژه در پیوند با ادبیات است.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2019-12-13 14:54:44 GMT)
--------------------------------------------------

https://sorsore.com/balanced-approach-in-writing-literacy-wo...
Selected response from:

Marzieh Izadi
Iran
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1رویکرد تعادلی در سوادآموزی
Marzieh Izadi
5 +1سوادآموزی متوازن/متعادل
Zeynab Tajik
5سواد متعادل
Hamidreza Ghobadi Rad


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5
balanced literacy
سواد متعادل


Explanation:
.

Hamidreza Ghobadi Rad
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
balanced literacy
سوادآموزی متوازن/متعادل


Explanation:
یک گزینه هم حفظ عبارت انگلیسی (چون اسم طرح هست) و توضیح آن در پانوشت است

Zeynab Tajik
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Sharifi
47 mins
  -> Thank you!

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
balanced literacy
رویکرد تعادلی در سوادآموزی


Explanation:
تعادلی یا متوازن، متعادل
Balanced Literacy
رویکرد تعادلی یکی از روزآمدترین و مؤثرترین رویکردهای سوادآموزی است که بر پایه پژوهش‌های متعددِ مبتنی بر مدل‌های نوین یادگیری سواد، در نقطه تعادلی میان الگوهای کل به جزء و جزء به کل ایستاده است و دربرگیرنده استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی در یادگیری و بهبود مهارت‌های خواندن و نوشتن با هدف درک عمیق، معنادار، مانا و کارکردی سواد، به ویژه در پیوند با ادبیات است.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2019-12-13 14:54:44 GMT)
--------------------------------------------------

https://sorsore.com/balanced-approach-in-writing-literacy-wo...

Marzieh Izadi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Sharifi
21 mins
  -> Your comment is highly appreciated. Thank You!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search