Reflexes are how your body reacts

Farsi (Persian) translation: عکس العمل های غیرارادی/رفلکس ها یعنی چطور بدنتان واکنش نشان می دهد

17:44 Nov 22, 2020
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Other
English term or phrase: Reflexes are how your body reacts
- Boy: Is my check-up finished now?
- Doctor: Ah, no, I should check your reflexes.
- Boy: Oh, where are my reflexes?
- Doctor: No, no, the reflexes are not parts of your
body.Reflexes are how your body reacts.
- Boy: Reacts?
- Doctor: Yes, for instance, if I tap my knee with this hammer,
it reacts. You see.


در خط ششم فعل است و می خواهیم به همین شکل فعل در ترجمه اعمال کنیم Reacts?
مگر اینکه به ترجمه لطمه وارد کند

آیا ترجمه زیر درست است:

.واکنش های غیرارادی یعنی چطور بدن شما واکنش نشان میدهد
واکنش نشان میدهد؟


متشکرم

Thank you
rezaproz
Iran
Farsi (Persian) translation:عکس العمل های غیرارادی/رفلکس ها یعنی چطور بدنتان واکنش نشان می دهد
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2020-11-22 17:53:17 GMT)
--------------------------------------------------

عکس العمل های غیرارادی نحوه/چگونگی واکنش بدن شما می باشند/ را نشان می دهند.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2020-11-22 18:03:57 GMT)
--------------------------------------------------

بله درسته اما می تونیم فعل را با اسم ترجمه کنیم یعنی صرفا بنویسیم
پسر: واکنش؟

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2020-11-22 18:21:40 GMT)
--------------------------------------------------

بله بخاطر تفاوت زبان ها این امر اجتناب ناپذیره البته تا حدامکان سعی می کنیم به متن اصلی وفادار باشیم

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-11-22 19:14:06 GMT)
--------------------------------------------------

اگر بافت جمله را در نظر بگیریم اولی را بیشتر می پسندم.
Selected response from:

Reza Rostamzadeh Khosroshahi
Grading comment
متشکرم
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2عکس العمل های غیرارادی/رفلکس ها یعنی چطور بدنتان واکنش نشان می دهد
Reza Rostamzadeh Khosroshahi
4واکنش های غیر ارادی یعنی اینکه چطور بدنتان واکنش نشان می دهد. واکنش نشان می دهد؟
sajad neisi


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
reflexes are how your body reacts
عکس العمل های غیرارادی/رفلکس ها یعنی چطور بدنتان واکنش نشان می دهد


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2020-11-22 17:53:17 GMT)
--------------------------------------------------

عکس العمل های غیرارادی نحوه/چگونگی واکنش بدن شما می باشند/ را نشان می دهند.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2020-11-22 18:03:57 GMT)
--------------------------------------------------

بله درسته اما می تونیم فعل را با اسم ترجمه کنیم یعنی صرفا بنویسیم
پسر: واکنش؟

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2020-11-22 18:21:40 GMT)
--------------------------------------------------

بله بخاطر تفاوت زبان ها این امر اجتناب ناپذیره البته تا حدامکان سعی می کنیم به متن اصلی وفادار باشیم

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-11-22 19:14:06 GMT)
--------------------------------------------------

اگر بافت جمله را در نظر بگیریم اولی را بیشتر می پسندم.

Reza Rostamzadeh Khosroshahi
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 52
Grading comment
متشکرم
Notes to answerer
Asker: متشکرم ترجمه دوم هم درسته ولی با خط ششم مچ نمیشه منظورم سوال پسره است Reacts?

Asker: متشکرم بله، به خاطر تفاوت فرهنگ زبانی گاهی ناچاریم این ناهماهنگی رو بپذیریم

Asker: متشکرم سوالی که دارم اینه به عنوان کارشناس زبان ترجمه اولی که ارائه کردید بهتره یا ترجمه دوم

Asker: متشکرم


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sajad neisi
2 hrs
  -> Thanks!

agree  Zeynab Tajik
18 hrs
  -> Thanks!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reflexes are how your body reacts
واکنش های غیر ارادی یعنی اینکه چطور بدنتان واکنش نشان می دهد. واکنش نشان می دهد؟


Explanation:
.

sajad neisi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
Notes to answerer
Asker: متشکرم





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search