an employee is the worker

Farsi (Persian) translation: پس مستخدم همان کارگر است. من قرار است یک مستخدم باشم.

19:03 Nov 27, 2020
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Other
English term or phrase: an employee is the worker
Boy: Oh, what's the difference between an employer and an employee?

Mom: An employer is the boss, and an employee is someone who works for the boss.

Boy: So, an employee is the worker. I'm going to be an employee. Oh, oh, oh!
------------------------------------
توضیخ:
پسر قرار است به عنوان کارگر در جایی استخدام شود
مادر به پسر درباره تفاوت بین کارگر/کارمند با رئیس توضیح می دهد
employee---> برای ایجاد هماهنگی با خط آخر از معادل "مستخدم" استفاده کردم
"is" = equal : homogeneous از معادل همان استفاده کردم
-------------------------------------

کدام ترجمه درست است:

- پس، مستخدم همان کارگر است. من قرار است کارگر باشم
- پس، مستخدم کارگر است. من قرار است کارگر باشم

لطفا در صورت ایراد اصلاح نمایید. متشکرم

Thank you
rezaproz
Iran
Farsi (Persian) translation:پس مستخدم همان کارگر است. من قرار است یک مستخدم باشم.
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2020-11-27 19:09:10 GMT)
--------------------------------------------------

هر دو ترجمه تون درسته

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2020-11-27 19:23:09 GMT)
--------------------------------------------------

همان ترجمه شده در این جمله
the
است.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2020-11-27 19:24:14 GMT)
--------------------------------------------------

همان ترجنه شده در این جمله کلمه
the
است

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2020-11-27 19:30:34 GMT)
--------------------------------------------------

بنظر من نمی توانستیم

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2020-11-27 19:38:04 GMT)
--------------------------------------------------

بله درست است مثل جمله
water is life
آب یعنی زندگی

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2020-11-27 19:43:28 GMT)
--------------------------------------------------

بله می توانیم
Selected response from:

Reza Rostamzadeh Khosroshahi
Grading comment
متشکرم
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1پس کارگر کسیه که کار می‌کنه
Ehsan Alipour
5 +1کارمند کارگر است
Ali Sharifi
5پس مستخدم همان کارگر است. من قرار است یک مستخدم باشم.
Reza Rostamzadeh Khosroshahi


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
پس کارگر کسیه که کار می‌کنه


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2020-11-27 19:08:43 GMT)
--------------------------------------------------

در تمایز بین کارفرما و کارگر، کارگر کسی است که کار را انجام می‌دهد

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2020-11-27 19:11:06 GMT)
--------------------------------------------------

توجه داشته باشید که مستخدم بار معنایی متفاوتی با کارگر دارد و ممکن است سوء تفاهم ایجاد کند

Ehsan Alipour
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 99
Notes to answerer
Asker: متشکرم


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sophie Meis
19 hrs
  -> Thank you!

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
پس مستخدم همان کارگر است. من قرار است یک مستخدم باشم.


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2020-11-27 19:09:10 GMT)
--------------------------------------------------

هر دو ترجمه تون درسته

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2020-11-27 19:23:09 GMT)
--------------------------------------------------

همان ترجمه شده در این جمله
the
است.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2020-11-27 19:24:14 GMT)
--------------------------------------------------

همان ترجنه شده در این جمله کلمه
the
است

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2020-11-27 19:30:34 GMT)
--------------------------------------------------

بنظر من نمی توانستیم

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2020-11-27 19:38:04 GMT)
--------------------------------------------------

بله درست است مثل جمله
water is life
آب یعنی زندگی

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2020-11-27 19:43:28 GMT)
--------------------------------------------------

بله می توانیم

Reza Rostamzadeh Khosroshahi
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 52
Grading comment
متشکرم
Notes to answerer
Asker: متشکرم از نظر فن ترجمه درست است؟ "is" پس آیا استفاده از معادل "همــــان" برای

Asker: متشکرم. بسیار خوب. پس اگر این "حرف تعریف" نبــــــود نمی توانستیم از معادل "همان" استفاده کنیم؟

Asker: متشکرم

Asker: یک ترجمه دیگر الان به ذهنم رسید: (پس، مستخدم یعنی کارگر.) آیا این ترجمه درست است؟

Asker: را "یعنـــی" ترجمه کنیم؟ "is" متشکرم. یعنی در چنین جملاتی می توانیم

Asker: متشکرم. بسیار خوب


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
کارمند کارگر است


Explanation:
کارمند کارگر است

Ali Sharifi
United States
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: متشکرم


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fred Bidel
6 hrs
  -> Thank you.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search