most people just work an 8-hour day

Farsi (Persian) translation: اکثر مردم فقط 8 ساعت در روز کار می‌کنند.

19:46 Nov 27, 2020
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Other
English term or phrase: most people just work an 8-hour day
Boy: So, people work on weekdays, 24 hours a day.

Mom: Oh! No, most people just work an 8-hour day,
from 9 to 5.

Boy: 8 hours a day, 5 days a week. That's 40 hours a week.

Mom: Yes, most people work a 40-hour week.

---------------------------------------------
توصیح:
گفتگوی مادر با پسر درباره ساعات کار
--------------------------------------------

کدام ترجمه درست است:

most people just work an 8-hour day

- اکثر مردم فقط یک روز 8 ساعته کار می کنند
- اکثر مردم فقط روزی 8 ساعت کار می کنند
- اکثر مردم فقط 8 ساعت در روز کار می کنند

لطفا در صورت ایراد اصلاح نمایید. متشکرم

Thank you
rezaproz
Iran
Farsi (Persian) translation:اکثر مردم فقط 8 ساعت در روز کار می‌کنند.
Explanation:
ترجمه ی سوم به نظر بنده درست تر است.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2020-11-27 19:56:27 GMT)
--------------------------------------------------

ترجمه ی اول به نظر بنده زیاد جالب نیست.

وقتی می‌گوییم «یک روز 8 ساعته » یعنی یک روز 8 ساعت است!

در صورتی که بیشتر است.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-11-27 20:52:05 GMT)
--------------------------------------------------

در این متن برای هر دو عبارت

40-hour week
و
40 hours a week
میتوان ترجمه ی یکسانی در فارسی در نظر گرفت
Selected response from:

Mokhtar Jamalpur
Iran
Grading comment
متشکرم
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4اکثر مردم فقط 8 ساعت در روز کار می‌کنند.
Mokhtar Jamalpur
5بیشتر مردم بیشتر از هشت ساعت در روز کار نمیکنند.
Fred Bidel


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
اکثر مردم فقط 8 ساعت در روز کار می‌کنند.


Explanation:
ترجمه ی سوم به نظر بنده درست تر است.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2020-11-27 19:56:27 GMT)
--------------------------------------------------

ترجمه ی اول به نظر بنده زیاد جالب نیست.

وقتی می‌گوییم «یک روز 8 ساعته » یعنی یک روز 8 ساعت است!

در صورتی که بیشتر است.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-11-27 20:52:05 GMT)
--------------------------------------------------

در این متن برای هر دو عبارت

40-hour week
و
40 hours a week
میتوان ترجمه ی یکسانی در فارسی در نظر گرفت

Mokhtar Jamalpur
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 12
Grading comment
متشکرم
Notes to answerer
Asker: متشکرم

Asker: متشکرم پس از نظر ترجمه عبارتهای زیر با هم برابر هستند؟ ---------------------------------------- 8-hour day=8 hour a day هشت ساعت در روز 40-hour week=40 hour a week چهل ساعت در هفته

Asker: متشکرم. پس از نظر ترجمه عبارت های زیر با هم برابر هستند؟

Asker: 8-hour day = 8 hour a day هشت ساعت در روز

Asker: 40-hour week = 40 hour a week چهل ساعت در هفته

Asker: متشکرم


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ehsan Alipour
7 mins

agree  Reza Rostamzadeh Khosroshahi
20 mins

agree  Ali Sharifi
25 mins

agree  Sophie Meis
18 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
بیشتر مردم بیشتر از هشت ساعت در روز کار نمیکنند.


Explanation:
معنی لغت با لغت در اینجا درست است ولی زیبا نیست.


Fred Bidel
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: متشکرم





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search