easel painting for connoisseurship and collection, and the newspaper photo.

Farsi (Persian) translation: نقاشی روی بوم/سه پایه برای تخصص هنری و ایجاد کلکسیون و عکس روزنامه

10:10 Oct 18, 2019
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Philosophy / Biography of philosophers
English term or phrase: easel painting for connoisseurship and collection, and the newspaper photo.
How can I translate this statement?
Mitra Saadat
Iran
Farsi (Persian) translation:نقاشی روی بوم/سه پایه برای تخصص هنری و ایجاد کلکسیون و عکس روزنامه
Explanation:
https://books.google.com/books?id=4E_UAwAAQBAJ&pg=PA41&lpg=P...
از کتاب بالاست و میخواهد تفاوت بین نقاشی کشیدن و عکس انداختن را با اوردن مثالی بیان کند
است برای مثال حالت زیر را در نظر بگیرید: کشیدن یک نقاشی روی بوم برای به دست آوردن تخصص هنری و یا ایجاد یک کلکسیون را با گرفتن یک عکس برای روزنامه با هم مقایسه کنید




--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2019-10-18 18:13:24 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.britannica.com/art/easel-painting
برای ترجمه بهتر است همیشه اول به متن مبدا نگاه کنید نقاشی سه پایه ای شاید در تاریخ ایران وجود داشته باوده باشد ولی در این جا منظور نقاشی هایی است که به جای دیوار روی بوم یا سه پایه کشیده می شوند و د آن مفهوم تاریخی کاربردی ندارد. به همین سادگی این که در ترجمه بخواهیم همیشه پی منابع پر زرق و برق و قدیم برویم‌و و مفاهیمی که با هم تطبیق ندارند با هم تطبیق بدهیم در بسیاری از موارد ما را به اشتباه می اندازد
Easel painting: نقاشی روی بوم یا سه پایه
در مقابل: painting on the wall: نقاشی روی دیوار
در لینکی داده ام به خوبی به تعریفی که گفتم اشاره شده است


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2019-10-18 18:18:07 GMT)
--------------------------------------------------

Easel painting, painting executed on a portable support such as a panel or canvas, instead of on a wall
نقاشی ایزل نقاشی است که روی یک وسیله ی قابل حمل مثل پانل یا بوم انجام می شود، در مقابل نقاشی روی دیوار
به همین سادگی.‌ در ترجمه سعی کنید همیشه تمرکز اصلی تان وفاداری به متن اصلی باشد و سعی نکنید هر‌چه در انگلیسی هست را با مفاهیم فارسی منطبق کنید چون این ها از نظر ارجاعی با هم متفاوت هستند و چنین کاری بس اشتباه است.‌ ابن دیگران قبلا اشتباه ترجمه کرده اند نباید شما را هم به اشتباه بیندازد و در آخر‌ این شعر زیبا را به عنوان حسن ختام کلامم برایتان می گذارم:
خلق را تقلیدشان بر باد داد
ای دو صد لعنت بر این تقلید باد
Selected response from:

Sina Salehi
United Kingdom
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5نقاشی روی بوم/سه پایه برای تخصص هنری و ایجاد کلکسیون و عکس روزنامه
Sina Salehi
5نقاشی سه پایه ایی برای کارشناسی هنر و مجموعه آثار هنری و عکس روزنامه
Marzieh Izadi
5نقاشی روی سه پایه برای کسب خبرگی، جمع آوری در کلکسیون و عکاسی در روزنامه ها
Ali Sharifi
4نقاشی روی سه‌پایه برای دوره‌های تخصصی نقاشی یا ایجاد یک کلکسیون و عکسی در روزنامه
Mokhtar Jamalpur


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
نقاشی روی سه‌پایه برای دوره‌های تخصصی نقاشی یا ایجاد یک کلکسیون و عکسی در روزنامه


Explanation:
تفاوت بین نقاشی کشیدن روی سه پایه‌ی مخصوص نقاشی برای دوره‌‌های تخصصی نقاشی یا ایجاد یک کلکسیون نقاشی، با تصویری در روزنامه


    www.merriam-webster.com/dictionary/easel painting
    Reference: http://www.thefreedictionary.com/connoisseurship
Mokhtar Jamalpur
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
نقاشی روی سه پایه برای کسب خبرگی، جمع آوری در کلکسیون و عکاسی در روزنامه ها


Explanation:
نقاشی روی سه پایه را برای یادگیری خبرگی ، تشکیل یک کلکسیون و عکاسی در روزنامه تبلیغ می کند،

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-10-18 12:54:01 GMT)
--------------------------------------------------

کلمات تبلیغ می کند را از توضیح بالا حذف کنید

Ali Sharifi
United States
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
نقاشی سه پایه ایی برای کارشناسی هنر و مجموعه آثار هنری و عکس روزنامه


Explanation:
easel painting
نقاشی سه پایه ایی
connoisseurship
کارشناسی آثار هنری
collection
مجموعه آثار هنری
newspaper photo
عکس چاپ شده در روزنامه یا عکس روزنامه


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2019-10-18 16:05:31 GMT)
--------------------------------------------------

easel painting
در این مقاله این عبارت به نقاشی سه پایه ایی ترجمه شده است در قسمت هدف سوال دوم:
http://ganjineh.nlai.ir/article_2273.html
connoisseurship
در این مقاله این کلمه به صورت کارشناسی آثار هنری یا ارزشیابی اصالت آثار هنری ترجمه شده است:
http://fa.behpoor.com/?p=1898
ببخشید من چندبار عوض کردم.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2019-10-18 17:58:56 GMT)
--------------------------------------------------

نقاشی سه پایه ایی یک اصطلاح تخصصی در زمینه حفاظت و مرمت نقاشی است است و به معنی نقاشی روی بوم سه پایه ایی یا سه پایه نیست. و به لایه های نقاشی اشاره دارد نمونه جملات به همراه لینک برای نقاشی های سه پایه ایی:
حفاظت و مرمت نقاشي­هاي سه­ پايه­ اي و ديوارنگاره­ ها
http://www.islamicartz.com/story/yEUmKin7pZAD5qHwCplBYMZol9f...
بافت در نقاشي سه پايه اي، از منظر دانش حفظ و مرمت آثار هنري
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=116625
نقاشی‌های سه‌پایه‌ای دورۀ قاجار
http://ganjineh.nlai.ir/article_2273.html



    Reference: http://ganjineh.nlai.ir/article_2273.html
    Reference: http://fa.behpoor.com/?p=1898
Marzieh Izadi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
نقاشی روی بوم/سه پایه برای تخصص هنری و ایجاد کلکسیون و عکس روزنامه


Explanation:
https://books.google.com/books?id=4E_UAwAAQBAJ&pg=PA41&lpg=P...
از کتاب بالاست و میخواهد تفاوت بین نقاشی کشیدن و عکس انداختن را با اوردن مثالی بیان کند
است برای مثال حالت زیر را در نظر بگیرید: کشیدن یک نقاشی روی بوم برای به دست آوردن تخصص هنری و یا ایجاد یک کلکسیون را با گرفتن یک عکس برای روزنامه با هم مقایسه کنید




--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2019-10-18 18:13:24 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.britannica.com/art/easel-painting
برای ترجمه بهتر است همیشه اول به متن مبدا نگاه کنید نقاشی سه پایه ای شاید در تاریخ ایران وجود داشته باوده باشد ولی در این جا منظور نقاشی هایی است که به جای دیوار روی بوم یا سه پایه کشیده می شوند و د آن مفهوم تاریخی کاربردی ندارد. به همین سادگی این که در ترجمه بخواهیم همیشه پی منابع پر زرق و برق و قدیم برویم‌و و مفاهیمی که با هم تطبیق ندارند با هم تطبیق بدهیم در بسیاری از موارد ما را به اشتباه می اندازد
Easel painting: نقاشی روی بوم یا سه پایه
در مقابل: painting on the wall: نقاشی روی دیوار
در لینکی داده ام به خوبی به تعریفی که گفتم اشاره شده است


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2019-10-18 18:18:07 GMT)
--------------------------------------------------

Easel painting, painting executed on a portable support such as a panel or canvas, instead of on a wall
نقاشی ایزل نقاشی است که روی یک وسیله ی قابل حمل مثل پانل یا بوم انجام می شود، در مقابل نقاشی روی دیوار
به همین سادگی.‌ در ترجمه سعی کنید همیشه تمرکز اصلی تان وفاداری به متن اصلی باشد و سعی نکنید هر‌چه در انگلیسی هست را با مفاهیم فارسی منطبق کنید چون این ها از نظر ارجاعی با هم متفاوت هستند و چنین کاری بس اشتباه است.‌ ابن دیگران قبلا اشتباه ترجمه کرده اند نباید شما را هم به اشتباه بیندازد و در آخر‌ این شعر زیبا را به عنوان حسن ختام کلامم برایتان می گذارم:
خلق را تقلیدشان بر باد داد
ای دو صد لعنت بر این تقلید باد

Sina Salehi
United Kingdom
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 3




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search