these concepts are used to construct essentialist and discrimi- natory theories

Farsi (Persian) translation: نظریه های ذات گرا و تبعیض آمیز

16:54 Oct 20, 2019
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Philosophy / Biography of philosophers
English term or phrase: these concepts are used to construct essentialist and discrimi- natory theories
How to translate this part?
Mitra Saadat
Iran
Farsi (Persian) translation:نظریه های ذات گرا و تبعیض آمیز
Explanation:
Essentialism
نظریه ایست که ذات را مقدم بر وجود می داند و برای هستی وجود ذات اساسی است
Selected response from:

Ali Sharifi
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2نظریه های ذات گرا و تبعیض آمیز
Ali Sharifi
5 +2ازین مفاهیم برای طرح نظریه های ذات گرایانه‌ و تبعیض آمیز استفاوخ میکنند
zeinab amiri
5 +1از این مفاهیم برای ساختن نظریه های ذات گرایانه و تبعیض آمیز استفاده می شود
Marzieh Izadi
5از این مفاهیم برای ساخت انگاره های ماهیت گرایانه و تبعیض آمیز استفاده می شود
Sina Salehi


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
از این مفاهیم برای ساخت انگاره های ماهیت گرایانه و تبعیض آمیز استفاده می شود


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2019-10-20 17:04:35 GMT)
--------------------------------------------------

یا انگاره های قائل به اصالت جوهر و تبعیض آمیز

Sina Salehi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 3

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ازین مفاهیم برای طرح نظریه های ذات گرایانه‌ و تبعیض آمیز استفاوخ میکنند


Explanation:
از این مفاهیم برای طرح/ ارابه نظریه های ذات گرایانه یا و تبعیض آمیز استفاده میکنند/ بهره میگیرند

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2019-10-20 17:33:33 GMT)
--------------------------------------------------

استفاده میکنند
عذرخواهی بابت اشتباه تایپی

zeinab amiri
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Behrouz Abdollahi: با توجه به اینکه نظریه طرح میشود و ساخته نمیشود ترجمه شما را میپسندم
9 days

agree  Emad Moradi: agreed!
33 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
از این مفاهیم برای ساختن نظریه های ذات گرایانه و تبعیض آمیز استفاده می شود


Explanation:
essentialist
ذات گرایانه یا ماهیت گرایانه
discriminatory
تبعیض آمیز
این قسمت کتاب به این اشاره دارد که در زیباشناسی بورژوازی از این مفاهیم برای ساختن نظریه های ذات گرایانه و تبعیض امیز استفاده می شود. و به این اشاره دارد که دوره های تاریخی مختلف سبب بروز یک سری مفاهیم می شود که درک ما را از آنچه اثرهنری می پنداریم تحت تاثیر قرار می دهند.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-10-20 18:14:14 GMT)
--------------------------------------------------

concepts
مفاهیم
theories
نظریه ها


    Reference: http://https://books.google.fr/books?id=4E_UAwAAQBAJ&pg=PA41...
Marzieh Izadi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mohammad Rostami: Yea
17 days
  -> Greatly appreciated, Mr. Rostami.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
نظریه های ذات گرا و تبعیض آمیز


Explanation:
Essentialism
نظریه ایست که ذات را مقدم بر وجود می داند و برای هستی وجود ذات اساسی است

Ali Sharifi
United States
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  micheal aman (X): nice
14 days
  -> Thank you

agree  Mohammad Rostami: It can be!
18 days
  -> Thank you Mr. Rostami.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search