Target

Farsi (Persian) translation: هدف کاملا دقیق

05:42 Sep 26, 2018
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / chess
English term or phrase: Target
Hi.
Can we differentiate between target and aim and goall in Farsi?

Thanks in advance
hooshdaran
Iran
Farsi (Persian) translation:هدف کاملا دقیق
Explanation:
goal : جایی یا نقطه ای هست که شما دوست دارید به آن برسید... مثلا بخواید بالای فلان تپه در کوه یا بیشتر از اون برید یا تا فلانجا یا بیشتر قدم بزنید یا تا ارتفاع مشخصی یا بیشتر بالا برید... درحقیقت امکان اینکه به بیشتر یا بالاتر از این هدف دست پیدا کنید برای شما وجود دارد.

goal is the point/place you wish to achieve...like the goal is to climb 100 feet...then anything 100 feet or over is your ..goal...you can surpass/exceed it

target یه هدف کاملا دقیق هست مثلا تا فلان مغازه برید و میوه بخرید.
target is the exact goal...100 feet is the target

aim مسیر و فعالیتهایی است که شما درجهت رسیدن به target و goal انجام میدهید. aim یک goal بلندمدت است. برای مثال شما ممکن است بخواهید کار کنید و به اندازه ای پول دربیاورید تا بتوانید خانه ای بخرید. در این صورت خرید خانه aim شما است.

aim is the direction/action you take to get to the goal/target

purpose دلیلی است که شما از target و goal درنظر دارید. برای مثال شما میخواهید بروید میوه خرید کنید چون میخواهید امشب میوه های خوبی برای پذیرایی از مهمانانتان داشته باشید. پس در اینجا منظور شما، رضایت مهمان ها و خانواده تان میتواند باشد.

purpose is the reason you aim to achieve that target or goal

تفاوت دو واژه و مثل دو واژه aim و purpose به واژه مقصود و منظور در فارسی میماند. خیلی از مردم بین آن ها تفاوتی نمیگذارند، هرچند گاهی این تفاوت ها منظور میشوند. اگر این تفاوت برای شما مهم است خواندن ادامه مطلب میتواند کمکتان کند:

http://etedali.mihanblog.com/post/298
Selected response from:

Mahsa Tavakoli
Iran
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5سیبل
Marjaneh Koohyar
5هدف کاملا دقیق
Mahsa Tavakoli


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
target
هدف کاملا دقیق


Explanation:
goal : جایی یا نقطه ای هست که شما دوست دارید به آن برسید... مثلا بخواید بالای فلان تپه در کوه یا بیشتر از اون برید یا تا فلانجا یا بیشتر قدم بزنید یا تا ارتفاع مشخصی یا بیشتر بالا برید... درحقیقت امکان اینکه به بیشتر یا بالاتر از این هدف دست پیدا کنید برای شما وجود دارد.

goal is the point/place you wish to achieve...like the goal is to climb 100 feet...then anything 100 feet or over is your ..goal...you can surpass/exceed it

target یه هدف کاملا دقیق هست مثلا تا فلان مغازه برید و میوه بخرید.
target is the exact goal...100 feet is the target

aim مسیر و فعالیتهایی است که شما درجهت رسیدن به target و goal انجام میدهید. aim یک goal بلندمدت است. برای مثال شما ممکن است بخواهید کار کنید و به اندازه ای پول دربیاورید تا بتوانید خانه ای بخرید. در این صورت خرید خانه aim شما است.

aim is the direction/action you take to get to the goal/target

purpose دلیلی است که شما از target و goal درنظر دارید. برای مثال شما میخواهید بروید میوه خرید کنید چون میخواهید امشب میوه های خوبی برای پذیرایی از مهمانانتان داشته باشید. پس در اینجا منظور شما، رضایت مهمان ها و خانواده تان میتواند باشد.

purpose is the reason you aim to achieve that target or goal

تفاوت دو واژه و مثل دو واژه aim و purpose به واژه مقصود و منظور در فارسی میماند. خیلی از مردم بین آن ها تفاوتی نمیگذارند، هرچند گاهی این تفاوت ها منظور میشوند. اگر این تفاوت برای شما مهم است خواندن ادامه مطلب میتواند کمکتان کند:

http://etedali.mihanblog.com/post/298

Mahsa Tavakoli
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
target
سیبل


Explanation:
سیبل

Marjaneh Koohyar
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search