Tumble Control Valve

Finnish translation: pyörteilyn ohjausventtiili

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Tumble Control Valve
Finnish translation:pyörteilyn ohjausventtiili
Entered by: Pietari Valtonen

08:57 Sep 21, 2011
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: Tumble Control Valve
Termi esiintyy vikakoodeja käsittelevässä luettelossa, joten lauseyhteyttä ei ole saatavilla.
Heidi Wiander
pyörteilyn ohjausventtiili
Explanation:
Kyseessä on venttiili, joka optimoi moottorin palamistilaan virtaavan ilman pyörteilyn siten, että ilma ja polttoaine muodostavat yhdessä parhaalla mahdollisella tavalla palavan seoksen.

Kyseisen venttiilin toimintakuvaus englanniksi löytyy esim. täältä: http://www.freshpatents.com/Tumble-control-valve-having-a-bo...

Termiä on muuten käsitelty aiemminkin prozin sivuilla (norjaksi) täällä: http://www.proz.com/kudoz/english_to_norwegian/automotive_ca...
Selected response from:

Pietari Valtonen
Czech Republic
Grading comment
Kiitos vastauksesta!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pyörteilyn ohjausventtiili
Pietari Valtonen
3virtauksen säätöventtiili
Jussi Rosti


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tumble control valve
pyörteilyn ohjausventtiili


Explanation:
Kyseessä on venttiili, joka optimoi moottorin palamistilaan virtaavan ilman pyörteilyn siten, että ilma ja polttoaine muodostavat yhdessä parhaalla mahdollisella tavalla palavan seoksen.

Kyseisen venttiilin toimintakuvaus englanniksi löytyy esim. täältä: http://www.freshpatents.com/Tumble-control-valve-having-a-bo...

Termiä on muuten käsitelty aiemminkin prozin sivuilla (norjaksi) täällä: http://www.proz.com/kudoz/english_to_norwegian/automotive_ca...

Example sentence(s):
  • "Imusarjat, venttiilit ja mäntä ovat yleensä suunniteltu siten että ilma pyörteilee ja siten polttoaine sekoittuu siihen paremmin."
  • Päästötason laskemiseksi kylmäkäynnistyksissä turbomoottoriin on asennettu TGV-venttiili. Käynnistystilanteessa venttiili saa ilman pyörteilemään ja säästää näin polttoainetta.

    Reference: http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/6109...
    Reference: http://www.im-suomi.fi/wrx.txt
Pietari Valtonen
Czech Republic
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Kiitos vastauksesta!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Esa Argillander
2 hrs
  -> Kiitos Esa!

agree  Hannele Marttila
5 hrs
  -> Kiitos Hannele!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tumble control valve
virtauksen säätöventtiili


Explanation:
vois olla jotain tällaista


    Reference: http://www.google.fi/search?q=%22Tumble%20Control%20Valve%22...
Jussi Rosti
Finland
Meets criteria
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search