drop-off page

Finnish translation: hylkäyssivu, kyllästymissivu, drop-off-sivu

10:20 Oct 12, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Marketing - Computers (general) / websites
English term or phrase: drop-off page
Verkkosivuston rakentamiseen liittyvä termi.
"Make sure that your site is easy to navigate. Do you have a drop-off page?"
Riitta Law
United Kingdom
Finnish translation:hylkäyssivu, kyllästymissivu, drop-off-sivu
Explanation:
Kuten MiaK totesi 'drop-off page' todellakin tarkoittaa sivua, jossa saitilla vierailija päättää poistua siitä kokonaan. Tätä termiä käytettäneen useimmiten netti-kauppojen sivustoja koskien. Se saattaa olla sivu, joka on niin epäilyttävä tai sekava, että potentiaalinen ostaja päättää poistua.

Vakiintunutta suomenkielistä vastinetta 'drop-off page'lle ei taida olla, mikä ei ole mitenkään tavatonta. Jos joku keksii englannin kieleen jonkin uuden termin, niin ei kai sen vastine noin vain taivaasta putoa suomenkin kieleen ilman että joku sen nimenomaisesti sepittää, ja kääntäjänhän pitäisi olla kielitaituri, jolta tällainen sepittely sujuu.

Esitän tässä arvioitavaksi muutaman mahdollisen suomenkielisen vastineen 'drop-off page'lle. Mikään niistä ei ole mielestäni kovin hyvä, mutta itse yrittäisin jollain näistä selviytyä siihen asti kunnes itse tai joku muu keksii jotain parempaa.
Selected response from:

Timo Lehtilä
Finland
Grading comment
Kiitos Timo, luulisin että drop-off-sivu sopisi kai parhaiten minun kontekstiini...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4poistumissivu tai yleinen poistumissivu
MiaK
2hylkäyssivu, kyllästymissivu, drop-off-sivu
Timo Lehtilä


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poistumissivu tai yleinen poistumissivu


Explanation:
Luulisin, että kyseessä on sellainen sivu, jolta käyttäjä poistuu suuremmalla todennäköisyydellä kuin joltakin muulta sivulta. (Tällaiset sivut löytää tavallisesti sivuston käyttötilastojen, webstats, kautta.)

Käyttäisin termiä "yleinen poistumissivu", mutta en löytänyt sille Googlella yhtään osumaa, joten ehkäpä jollakin muulla olisi parempi vaihtoehto? Pelkkä "poistumissivu" ei mielestäni riitä, sillä uskoisin, että tuolla tarkoitetaan nimenomaan sellaista sivua, jolta poistutaan yleisemmin kuin muilta sivuilta. (Esim. nettikaupassa tällainen sivu voisi olla sellainen maksusivu, jossa ei ole riittävän selkeitä ohjeita, jotta käyttäjä osaisi toimia oikein ja poistuu siksi ostosta tekemättä.)

"Sivu, jolta poistutaan suuremmalla todennäköisyydellä kuin muilta sivuilta" taas on hirveän pitkä käännös...

Example sentence(s):
  • Onko sivustollasi yleinen poistumissivu?
  • Onko sivustollasi sellainen sivu, jolta poistutaan suuremmalla todennäköisyydellä kuin muilta sivuilta?
MiaK
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

20 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
hylkäyssivu, kyllästymissivu, drop-off-sivu


Explanation:
Kuten MiaK totesi 'drop-off page' todellakin tarkoittaa sivua, jossa saitilla vierailija päättää poistua siitä kokonaan. Tätä termiä käytettäneen useimmiten netti-kauppojen sivustoja koskien. Se saattaa olla sivu, joka on niin epäilyttävä tai sekava, että potentiaalinen ostaja päättää poistua.

Vakiintunutta suomenkielistä vastinetta 'drop-off page'lle ei taida olla, mikä ei ole mitenkään tavatonta. Jos joku keksii englannin kieleen jonkin uuden termin, niin ei kai sen vastine noin vain taivaasta putoa suomenkin kieleen ilman että joku sen nimenomaisesti sepittää, ja kääntäjänhän pitäisi olla kielitaituri, jolta tällainen sepittely sujuu.

Esitän tässä arvioitavaksi muutaman mahdollisen suomenkielisen vastineen 'drop-off page'lle. Mikään niistä ei ole mielestäni kovin hyvä, mutta itse yrittäisin jollain näistä selviytyä siihen asti kunnes itse tai joku muu keksii jotain parempaa.

Timo Lehtilä
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos Timo, luulisin että drop-off-sivu sopisi kai parhaiten minun kontekstiini...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search