monitor hood

Finnish translation: heijastussuoja

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:monitor hood
Finnish translation:heijastussuoja
Entered by: Jussi Rosti

09:29 Mar 14, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: monitor hood
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=monitor hood&btnG=Ets...
Jussi Rosti
Finland
heijastussuoja
Explanation:
This is according to my AD girlfriend.
Selected response from:

USER0059 (X)
Finland
Grading comment
Kiitos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4näytönsuoja
Skipper1
4Monitorisuojus
tradu (X)
3heijastussuoja
USER0059 (X)
2häikäisysuojalippa
Ville Kilkku (X)


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Monitorisuojus


Explanation:
Netistä ao. osoitteesta löysin sanalla monitorisuojus muutaman tärpin, jotka voisivat sopia.


    Reference: http://www.masainteriors.fi/ergonomia.html
tradu (X)
Italy
Native speaker of: Finnish

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
häikäisysuojalippa


Explanation:
Ensiksi täytyy myöntää, että keksin koko sanan äsken.

Sitten tietysti perustelut tälle käännökselle: kyseessähän on nimenomaan häikäisysuoja. Pelkkä häikäisysuoja-nimitys kuitenkin tuo ensiksi mieleen näytön päälle asetettavan kalvon, joten asiaa täytyy täsmentää, ja mielestäni -lippa pääte luo oikeanlaisen mielikuvan.

Netistä löytyy näin pikaisesti termin käännöksiksi esim. "häikäisysuoja" ja "näytön huppu", mitä arvoa noilla sitten onkaan.


    Reference: http://www.eizo.fi/eizo/smpage.fwx?smlanguage=FIN&page=189&P...
    Reference: http://www.kta.fi/tuote.php?tuote_ID=1815&pk=&kat=&r=
Ville Kilkku (X)
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
heijastussuoja


Explanation:
This is according to my AD girlfriend.

Example sentence(s):
  • [LaCie 324 LCD-näyttö] sisältää --- LaCien easyHood-suojan, joka on musta samettikankainen heijastussuoja vaativiin työolosuhteisiin.

    Reference: http://www.humac.fi/pikalinkit/humac-uutinen/article/338/lac...
USER0059 (X)
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos!

3 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
näytönsuoja


Explanation:
Kyseessä voi olla muutakin kuin häikäisysuoja, jota pidetään näytön edessä työtä tehdessä. Kyseessä voi olla myös tekstiili/muovipussi eli huppu, joka laitetaan näytön päälle yöajaksi, estämään näyttöä pölyyntymästä. selviää varmaan asiayhteydestä.

Skipper1
Native speaker of: Native in FinnishFinnish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search