Decompilation

Finnish translation: takaisinkääntäminen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Decompilation
Finnish translation:takaisinkääntäminen
Entered by: Jukka Laurimo

09:50 Jan 27, 2009
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: Decompilation
"Back copy of the software code (decompilation)"
Jukka Laurimo
Spain
takaisinkääntäminen
Explanation:
Alla olevan linkin mukaan se on takaisinkääntämistä, ja sama tuli esille muillakin suomenkielisillä tietotekniikkasivuilla hakusanalla "decompilation" (..."jossa valmiin ohjelman ajettavat tiedostot käännetään takaisin niiden lähdekoodiksi...").
Selected response from:

Sari Hellsten
Netherlands
Grading comment
Kiitos, käytin tässä tapauksessa tätä.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1takaisinkääntäminen
Sari Hellsten
3takaisinkäännös
Kristina Thorne


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
decompilation
takaisinkäännös


Explanation:
Johdettuna sanasta decompiler...

decompiler (s) ohjelma, joka kääntää konekielisessä muodossa olevia ohjelmia jollekin muulle kielelle: takaisinkääntäjä (» disassembler)





    Reference: http://www.lokalisointi.org/sanakirja/kaikki.html
    Reference: http://fi.openoffice.org/esimerkit/xml-sanakirja.pdf
Kristina Thorne
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
decompilation
takaisinkääntäminen


Explanation:
Alla olevan linkin mukaan se on takaisinkääntämistä, ja sama tuli esille muillakin suomenkielisillä tietotekniikkasivuilla hakusanalla "decompilation" (..."jossa valmiin ohjelman ajettavat tiedostot käännetään takaisin niiden lähdekoodiksi...").


    Reference: http://www.ttlry.fi/yhdistykset/osaamisyhteisot/atk-sanasto/...
Sari Hellsten
Netherlands
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos, käytin tässä tapauksessa tätä.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taija Hyvönen: Takaisinkääntäminen näyttää olevan tietokonetermi ja takaisinkäännös taas kääntämiseen liittyvä käsite.
1 day 5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search