loop

Finnish translation: silmukkatoisto

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:loop
Finnish translation:silmukkatoisto
Entered by: Tuulia Tipa

11:41 Oct 5, 2015
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / Medical engineering
English term or phrase: loop
Etsin käännöstä loop-sanalle siinä merkityksessä, että esim. video alkaa aina loppuun päästyään uudelleen alusta. Jostain kumman syystä en löydä tälle oikeaa suomalaista vastinetta - kaikkialla puhutaan vain "loop-tilasta", "loop-rakenteesta" tai "loop-toistosta". Pelkkää "toistoa" en halua käyttää, koska toistaminen voi tarkoittaa pelkästään videon tavallista näyttämistä ("play"). Omasta mielestäni "toistokierto" olisi hieno uudissana, mutta ennen kuin ryhdyn niin villiksi, selvittäisin mielelläni, onko jokin vastine jo olemassa.

Tätä on kysytty KudoZissa ennenkin, ja vastineiksi on ehdotettu "jatkuvalla toistolla" ja "automaattinen toisto". Jälkimmäinen ei käy, koska se minulla on jo käytössä termin "autoplay" vastineena. (Saa toki mielellään ehdottaa sillekin vaihtoehtoja.) "Jatkuva toisto" on periaatteessa ihan OK, mutta jokin "termimäisempi" olisi hyvä, sillä vaikkapa lauseen "How can I add a video loop?" käännöksenä "Kuinka saan videon yhteyteen jatkuvan toiston toiminnon?" on hieman kömpelö...
Tuulia Tipa
Germany
silmukkatoisto
Explanation:
Tätä käyttävät ainakin muutamat mediaohjelmistot:

http://www.pixela.co.jp/oem/jvc/mediabrowser/e/everio_mediab...

http://pinnaclestudio.helpmax.net/fi/siirtymat/siirtymien-tr...
Selected response from:

Shamien
Finland
Grading comment
Kiitos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1silmukkatoisto
Shamien
4luuppi
Jussi Rosti


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
luuppi


Explanation:
On ollut käytössä jo vuosikymmeniä.

Jussi Rosti
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 84

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
silmukkatoisto


Explanation:
Tätä käyttävät ainakin muutamat mediaohjelmistot:

http://www.pixela.co.jp/oem/jvc/mediabrowser/e/everio_mediab...

http://pinnaclestudio.helpmax.net/fi/siirtymat/siirtymien-tr...

Shamien
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susan Ruusunen: Silmukkatoistoa tai videosilmukkaa on käytetty mm. isojen valmistajien kuvantamislaitteiden oppaissa vuosia.
4 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search