senior ditch day

Finnish translation: penkkarit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:senior ditch day
Finnish translation:penkkarit
Entered by: Jussi Rosti

06:06 Oct 4, 2005
English to Finnish translations [PRO]
Education / Pedagogy
English term or phrase: senior ditch day
koulun juhlista kyse
Jussi Rosti
Finland
penkkarit
Explanation:
Muistan oman "ditch day" riehunnat Houstonissa. High School:in vanhimmat (abit) lähti autojonossa koululta mielenosoitusmaisesti, ensin kyllä käytiin heittelemässä vesi-ilmapalloja, serpenttiiniä ja muuta sellaista koulun nuorempia oppilaita päin.

Karkkia me ei heitelty kuorma-auton lavalta, että siinä taisi olla suurin ero suomalaisiin penkkareihin. Tarkoituksena oli olla "rebel" viimeisinä koulupäivinä kun homma oli niin sanotusti pulkassa.
Selected response from:

Setti Mulari
New Zealand
Grading comment
Kiitos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1penkkarit
Setti Mulari
4lintsauspäivä
Heikki Särkkä
2 -1"vanhojen" poissaolopäivä
Heinrich Pesch


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lintsauspäivä


Explanation:
Vakiintunutta vastinetta ei liene. Ehdotus perustuu siihen, mitä Google-haku päivästä kertoo.

Heikki Särkkä
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
"vanhojen" poissaolopäivä


Explanation:
Mahtaako olla tälle varsinainen suomennos?

Heinrich Pesch
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JonathanBrown: Tämä on hyvä idea, mutta ei ole sinänsä oikein, koska "vanhat" ovat nimenomaan lukion 2. luokkalaisia, jotka ovat vanhimpia kun abit lähtevät koulusta, kun taas "senior" tarkoittaa viimeistä vuotta, eli abivuotta.
16 mins

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
penkkarit


Explanation:
Muistan oman "ditch day" riehunnat Houstonissa. High School:in vanhimmat (abit) lähti autojonossa koululta mielenosoitusmaisesti, ensin kyllä käytiin heittelemässä vesi-ilmapalloja, serpenttiiniä ja muuta sellaista koulun nuorempia oppilaita päin.

Karkkia me ei heitelty kuorma-auton lavalta, että siinä taisi olla suurin ero suomalaisiin penkkareihin. Tarkoituksena oli olla "rebel" viimeisinä koulupäivinä kun homma oli niin sanotusti pulkassa.

Setti Mulari
New Zealand
Native speaker of: Native in FinnishFinnish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desmond O'Rourke
6 hrs
  -> Kiitoksia.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search