stall force

Finnish translation: lävistysvoima

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stall force
Finnish translation:lävistysvoima
Entered by: Alfa Trans (X)

09:06 Mar 18, 2010
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Plasma cutter
English term or phrase: stall force
...Use stall force during IHS...
- pysäytysvoima?
Henri Asikainen
lävistysvoima
Explanation:
Metallilevyjä työstettäessä käytetään plasmaleikkureita, särmäys- ja lävistyspuristimia yms. Ainoa voima, joka näihin näyttää liittyvän on lävistysvoima (miten paksun metallilevyn läpi kone menee).

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2010-03-18 09:49:55 GMT)
--------------------------------------------------

Mubea KL 350 –lävistyspuristin. Lävistysvoima 350 kN. Esim. lävistysvoimasta. ∅ 28 mm reikä 10 mm:n levyyn.

Lyhenne kN on nopeuden yksikkö solmu.

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2010-03-18 09:52:30 GMT)
--------------------------------------------------

kN tarkoittaakin näemmä kilo Newtonia.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2010-03-18 09:54:18 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.convertworld.com/fi/voima/Newton.html
Selected response from:

Alfa Trans (X)
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lävistysvoima
Alfa Trans (X)
2kippivääntömomentti
Jussi Rosti


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kippivääntömomentti


Explanation:
googlen perustella, ei ole tuttu termi


    Reference: http://www.google.fi/search?hl=fi&safe=off&q=kippivääntömome...
Jussi Rosti
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 85

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lävistysvoima


Explanation:
Metallilevyjä työstettäessä käytetään plasmaleikkureita, särmäys- ja lävistyspuristimia yms. Ainoa voima, joka näihin näyttää liittyvän on lävistysvoima (miten paksun metallilevyn läpi kone menee).

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2010-03-18 09:49:55 GMT)
--------------------------------------------------

Mubea KL 350 –lävistyspuristin. Lävistysvoima 350 kN. Esim. lävistysvoimasta. ∅ 28 mm reikä 10 mm:n levyyn.

Lyhenne kN on nopeuden yksikkö solmu.

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2010-03-18 09:52:30 GMT)
--------------------------------------------------

kN tarkoittaakin näemmä kilo Newtonia.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2010-03-18 09:54:18 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.convertworld.com/fi/voima/Newton.html


    Reference: http://www.konekuriiri.fi/cuvat/kk09_09.pdf
    Reference: http://www.metapart.net/MetapartKalusteluettelo.pdf
Alfa Trans (X)
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 56
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antti Pyykkönen: http://www.cityplasma.co.uk/plasma-torch-height-control-unit...
7 mins
  -> Kiitos, Antti!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search