frigidaire

Finnish translation: kylmälaatikko (kylmäkaappi, jääkaappi, pakastin jne.)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:frigidaire
Finnish translation:kylmälaatikko (kylmäkaappi, jääkaappi, pakastin jne.)
Entered by: Sanna Klaukka (X)

11:31 Nov 17, 2006
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: frigidaire
Oopperan ohjaaja puhuu televisiosta sanoen, että se ei ole vain kodinkone, vaan sillä on toinenkin nimi: "frigidaire".

(A director speaking about TV:) A television is not only a house hold appliance, but it has another name too, which is: frigidaire
Sanna Klaukka (X)
kylmälaatikko (kylmäkaappi, jääkaappi, pakastin jne.)
Explanation:
Tämä voisi olla ehkä pikemminkin slangi- tai sanonnat kategoriassa... Frigidaire on kodinkonevalmistaja.
Sana tarkoittaa muutamissa kielissä ja puhujapiireissä jääkaappia.
Frigidi tulee tietysti tästä helposti mieleen, ja kontekstia tuntematta arvaan hänen vihjaavan, että TV vie esitykseltä terän/tunnelman/intohimon tms.
Selected response from:

Jussi Rosti
Finland
Grading comment
Kiitos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +4kylmälaatikko (kylmäkaappi, jääkaappi, pakastin jne.)
Jussi Rosti
3jääkaappi
Tina Jylhä


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jääkaappi


Explanation:
Dudenin mukaan jääkaappi.

Kyseessä lienee jonkinlainen kritiikki...

Tina Jylhä
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4

10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
kylmälaatikko (kylmäkaappi, jääkaappi, pakastin jne.)


Explanation:
Tämä voisi olla ehkä pikemminkin slangi- tai sanonnat kategoriassa... Frigidaire on kodinkonevalmistaja.
Sana tarkoittaa muutamissa kielissä ja puhujapiireissä jääkaappia.
Frigidi tulee tietysti tästä helposti mieleen, ja kontekstia tuntematta arvaan hänen vihjaavan, että TV vie esitykseltä terän/tunnelman/intohimon tms.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Frigidaire
Jussi Rosti
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 72
Grading comment
Kiitos!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  finntranslat (X): ok
1 hr
  -> Kiitos, finntranslat!

agree  Owen owenfw: Oliko puhujan äidinkieli englanti? Minun korvissa tämä kuulostaa tosi oudolta. Jos sen piti olla vitsi/kritiikki, niin se on tosi huono sellainen. Ainakin Indianassa, missä asun ja mista Frigidaire yhtiö on peräisin, tämä ei tarkoittaisi juuri mitään.
2 hrs
  -> Kiitos, Owen!

agree  Elena Iercoşan
9 hrs
  -> Kiitos, Elena!

agree  Alfa Trans (X)
2 days 17 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search