mobile home

Finnish translation: Siirrettävä asuintalo

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mobile home
Finnish translation:Siirrettävä asuintalo
Entered by: Kristina Thorne

10:22 Feb 19, 2004
English to Finnish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
English term or phrase: mobile home
Ei tule mieleen yhtään hyvää vastinetta tälle amerikkalaiselle asuinmallille. Ideoita?
Kristina Thorne
France
Siirrettävä asuintalo
Explanation:

Gummerus englanti-suomi

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2004-02-19 11:06:51 GMT)
--------------------------------------------------

Kyse on lähinnä suurta kuljetuslaatikkoa muistuttavasta laatikkomaisesta talosta, eikö?

Esim.: <http://images.google.com/imgres?imgurl=www.webpanda.com/whit...
Selected response from:

elisa9999
Grading comment
Meni vaikeaksi, mutta tämä liene paras vaihtoehto. Kiitos kaikille avusta!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1asuntoperävaunu
Elina Helkiö
3Siirrettävä asuintalo
elisa9999
3siirtolavatalo
Marjukka Lind
3asuntovaunu
Heinrich Pesch


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
asuntoperävaunu


Explanation:
tai perävaunu.
Lieneekö vuokrattavana leirintäalueella?

--------------------------------------------------
Note added at 2004-02-19 10:33:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Jos sanassa on -auto-, siinä pitäisi minusta olla moottori. Asuntoauto on sellainen aika iso matkailuauto, jossa voi nukkua. Asuntovaunu ja tuo ehdottamani asuntoperävaunu taas ovat hinattavia, ja mieleen tulee tietysti nuo tavalliset hinattavat asuntovaunut.
Traileri taas taitaa viitata liikaa elokuviin...

Elina Helkiö
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erja Hirvonen
5 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
siirtolavatalo


Explanation:
Tarkoitan tällä valmista taloa (mökkiä), joka kuljetetaan kuorma-auton lavalla (siirotlavalla) määränpäähän ja lasketaan sitten paikalleen. Tämä ei varmaan kuitenkaan vastaa sitä, mitä haet.
T:Marjukka

Marjukka Lind
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
asuntovaunu


Explanation:
yleinen nimike lienee tämä?

Heinrich Pesch
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
Grading comment
ks kommentit yllä
The asker has declined this answer
Comment: ks kommentit yllä

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Siirrettävä asuintalo


Explanation:

Gummerus englanti-suomi

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2004-02-19 11:06:51 GMT)
--------------------------------------------------

Kyse on lähinnä suurta kuljetuslaatikkoa muistuttavasta laatikkomaisesta talosta, eikö?

Esim.: <http://images.google.com/imgres?imgurl=www.webpanda.com/whit...

elisa9999
Grading comment
Meni vaikeaksi, mutta tämä liene paras vaihtoehto. Kiitos kaikille avusta!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search