Take-up bearings, take-up-plate, take-up box, chain take-up

Finnish translation: kiristyslaakerit, kiristyslevy, kiristysrasia, ketjunkiristin

16:50 Feb 7, 2011
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Take-up bearings, take-up-plate, take-up box, chain take-up
Kaikki liittyvät kuljetin hihnaan, mutten keksi osuvaa ilmausta. Seuraava teksti löytyi netistä:
Take-up units are used to “take up” the slackness in conveyor belts. Mutten vieläkään keksi hyvää vastinetta.
Jukka Haakana
Finland
Finnish translation:kiristyslaakerit, kiristyslevy, kiristysrasia, ketjunkiristin
Explanation:
Voisiko olla?
Selected response from:

Jussi Rosti
Finland
Grading comment
Kiristämisestähän siinä on kysymys, vaikka take-up houkutteli hakemaan jotain nosto... alkuista. Kiitoksia.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3nosto-
Arja Whiteside (X)
3kiinnitys, kiinnitin
Tarja Braun
2kiristyslaakerit, kiristyslevy, kiristysrasia, ketjunkiristin
Jussi Rosti
1hihnankireyden tasaaja
Heinrich Pesch


Discussion entries: 3





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
take-up bearings, take-up-plate, take-up box, chain take-up
hihnankireyden tasaaja


Explanation:
luulenpa, että se liittyy hihnan kireyden säätöön

Heinrich Pesch
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 19

15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
take-up bearings, take-up-plate, take-up box, chain take-up
kiristyslaakerit, kiristyslevy, kiristysrasia, ketjunkiristin


Explanation:
Voisiko olla?

Jussi Rosti
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 45
Grading comment
Kiristämisestähän siinä on kysymys, vaikka take-up houkutteli hakemaan jotain nosto... alkuista. Kiitoksia.

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
take-up bearings, take-up-plate, take-up box, chain take-up
kiinnitys, kiinnitin


Explanation:
Arvailen tässä mukana työpäivän päätteeksi. Onko työn alla alkuperäinen englanninkielinen teksti vai käännös? Kun katselen noita sanoja, niin mieleen tulee saksalaiset käsitteet Aufnahmelager, Aufnahmeplatte, Aufnahmebuchse, Kettenaufnahme. Eli osa, johon jotakin laitetaan, vastaanottava osa. Eli jotain sellaista kuin kiinnityslaakeri, kiinnityslevy, kiinnitysholkki, ketjun kiinnitin.

Tarja Braun
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

1 day 16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
take-up bearings, take-up-plate, take-up box, chain take-up
nosto-


Explanation:
esim. nostovipu on take-up lever



Example sentence(s):
  • Esim. 5. Käsipyöräkäyttöinen, jossa kara on kiinnitetty seinään tuki- ja nostolaakerin varaan. Käsipyörä on hoitotason yläpuolella. Kara ei nouse ylös.
  • Ricon Clearway nostimien nostolevy taittuu kuljetusasennossaan keskeltä pitkittäisuunnassa kahtia, jättäen nostimen keskelle vapaan kulkuväylän.

    Reference: http://www.haapakoskentehdas.fi/pdf3/HM-tuotteet2010.pdf
    Reference: http://www.koritukku.fi/index.php?product=1018&prodgroup2=32...
Arja Whiteside (X)
Native speaker of: Native in FinnishFinnish, Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search