to have a repor/repour?

Finnish translation: tulla toimeen, olla hyvissä väleissä

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:have a rapport
Finnish translation:tulla toimeen, olla hyvissä väleissä
Entered by: Katja J.

18:00 Feb 23, 2002
English to Finnish translations [PRO]
English term or phrase: to have a repor/repour?
Haastattelija kysyy näyttelijältä: "Ei kai Steven Spielberg ole sellainen tyyppi, jonka kanssa voi "have a repor". Näyttelijä nauraa ja sanoo: "Voi kyllä. Hän soitti minulle äsken, mutta sanoin tulevani tänne." Sanan kirjoitusasusta ei ole tietoa, mutta se lausutaan 'ripoo'.
Katja J.
olla hyvissä väleissä/yhteyksissä jonkun kanssa
Explanation:
englanniksi 'have a rapport with someone' tarkoittaa kommunikoida jonkun kanssa niin, etta henkilot ymmartavat toinen toistaan, tai ovat hyvissa valeissa
Selected response from:

Tiina Hoffman (X)
Grading comment
Noinkos se kirjoitettiinkin... Kiitos kaikille vastanneille!
Katja
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1have a rapport
Annira Silver
4 +1olla hyvissä väleissä/yhteyksissä jonkun kanssa
Tiina Hoffman (X)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
olla hyvissä väleissä/yhteyksissä jonkun kanssa


Explanation:
englanniksi 'have a rapport with someone' tarkoittaa kommunikoida jonkun kanssa niin, etta henkilot ymmartavat toinen toistaan, tai ovat hyvissa valeissa

Tiina Hoffman (X)
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 8
Grading comment
Noinkos se kirjoitettiinkin... Kiitos kaikille vastanneille!
Katja

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desmond O'Rourke
8 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
have a rapport


Explanation:
tarkoittaa: tulla hyvin toimeen jonkun kanssa, olla hyvissa valeissa jne. Luulisin, etta tasta oli kyse.

Annira Silver
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 74

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desmond O'Rourke
8 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search