builder

Finnish translation: vedenpehmentäjä

10:06 Feb 16, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Science - Textiles / Clothing / Fashion / detergents
English term or phrase: builder
Tekstissä puhutaan puhdistusdetergenteistä, jotka sisältävät mm. lipaaseja, proteaaseja, stabilointiaineita ja "builders". Hakujen perusteella sana voi merkitä lähes mitä tahansa, mutta mitäköhän se olisi tässä tapauksessa...??
SylviaK
Finnish translation:vedenpehmentäjä
Explanation:
Linkin luettelosta saat varmaan muutakin apua.
Selected response from:

Jussi Rosti
Finland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kehiteaine
finntranslat (X)
4 +1vedenpehmentäjä
Jussi Rosti


Discussion entries: 2





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vedenpehmentäjä


Explanation:
Linkin luettelosta saat varmaan muutakin apua.


    Reference: http://www.unilever.com/PIOTI/FI/confidence/Ingredient_defin...
Jussi Rosti
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  finntranslat (X): veikkaan vaan että tuo tyttönen tekee sitä työtä mikä oli tarjolla toissapäivänä, ja siinä on vain myrkkyaineita. builder-aineella tarkoitetaan kuitenkin aina kehiteainetta. mutta voisinpa jopa hyväksyä vastauksesi. ;)
10 mins
  -> kiitoksia :)

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kehiteaine


Explanation:
eli kehiteaine.

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2007-02-16 10:53:28 GMT)
--------------------------------------------------

riippuu tietysti mikä tuote on käytössä. jos on kyseessä joku puhdistus tai pesuaine, niin vedenpehmentäjä on oikea sana. jos tuotteena on jokin muu, on sanana kehiteaine.

finntranslat (X)
Finland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Li Redenaa: :-)
2 mins
  -> kiitos =)

disagree  Jussi Rosti: eipä ole - ainakaan tässä
25 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search