hospitality suite

Finnish translation: edustussviitti

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hospitality suite
Finnish translation:edustussviitti
Entered by: Pauliina Kauppila

18:05 Aug 20, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Bus/Financial - Tourism & Travel
English term or phrase: hospitality suite
Hyvä määritelmä kyllä löytyi:
"a room or suite especially in a hotel set aside as a place for socializing especially for business purposes"

- mutta mikähän tämä olisi suomeksi?
Pauliina Kauppila
edustussviitti
Explanation:
olisi mielestäni luonteva.
Selected response from:

Jussi Rosti
Finland
Grading comment
Tämä sopii parhaiten asiayhteyteeni, jossa tavoitteena on nimenomaan tehdä ero tämän sekä varsinaisisten kokoustilojen välillä. Kiitos kaikille vastanneille!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2kokoussviitti
Juha Valtonen
4edustussviitti
Jussi Rosti
3kokoustila(t)
Juuso Rantanen
3hospitality-sviitti
Heinrich Pesch


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hospitality-sviitti


Explanation:
näin joskus matkaohjelmassa tämän ratkaisun

Heinrich Pesch
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
edustussviitti


Explanation:
olisi mielestäni luonteva.

Jussi Rosti
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tämä sopii parhaiten asiayhteyteeni, jossa tavoitteena on nimenomaan tehdä ero tämän sekä varsinaisisten kokoustilojen välillä. Kiitos kaikille vastanneille!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kokoussviitti


Explanation:
Näitä on mm. risteylyaluksilla, ruotsinlautoilla, hiihtokeskuksissa ja messuhalleissa. Yleensä käyttötarkoitus on pikainen "kokous" tai "koulutus" joka merkitään yrityksen kuluihin ja loppuilta vietetään sen seurustelun merkeissä..

Example sentence(s):
  • Jokaisessa rakennuksessa on lisäksi tasokas kokoussviitti jopa 40 hengelle. Sviitissä on olohuoneen lisäksi tilava saunaosasto, keittiö, makuuhuone ja parvi. Varustus on täydellinen kattaen niin kokousvälineet kuin takankin.

    Reference: http://www.kuopioinfo.fi/finnish/perussivut/majoitus/hotelli...
Juha Valtonen
Estonia
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Timo Lehtilä: Kannatan tätä
16 mins

agree  Jarmo Liikanen
1 day 19 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kokoustila(t)


Explanation:
Depends on what kind of place we're talking about here in the end, but this might be a little more casual or conventional alternative, if you will. (And perhaps also a little more "inherent" option, considering the Finnish language.)

note: "suite" doesn't always equal to "sviitti",
may also stand for a little more common (set of) room(s)

Alternatives: konferenssitilat, edustustilat.

On Google:

kokoussviitti: 9 hits
edustussviitti: 3 hits
hospitality-sviitti: 0 hits
kokoustilat: appr. 682 000 hits




    Reference: http://www.kokoustilat.com/
Juuso Rantanen
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search