phase-change

Greek translation: που αλλάζει φάση

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:phase-change
Greek translation:που αλλάζει φάση
Entered by: Katerina Kallitsi

05:59 Apr 22, 2005
English to Greek translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Bikes
English term or phrase: phase-change
Helmets
Comfort
Virtually all XXX helmets are fitted with a washable, active-breathing, germ-proof interior made of DuPont Coolmax. In the case of the XXX helmet it is even made of a unique phase-change material that compensates for temperature deviations.
Katerina Kallitsi
που αλλάζει φάση
Explanation:
"...ένα μοναδικό υλικό που αλλάζει φάση και συμπυκνώνεται..."
Νομίζω ότι μόνο περιφραστικά θα μπορούσες να το αποδώσεις αυτό.


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 7 mins (2005-04-22 10:07:48 GMT)
--------------------------------------------------

Δεν συμφωνώ με την \"προσαρμογή\" και τα σχετικά. Αφορά υλικό που αλλάζει φάση (δηλαδή, π.χ. στερεοποιείται ή υγροποιείται) ανάλογα με κάποιες εξωτερικές συνθήκες (εδώ, θερμοκρασία). Μπορεί η προσαρμογή να ακούγεται πιο ωραία/κατανοητή, όμως δεν αποτελεί σωστή απόδοση του όρου. Από εδώ και πέρα, βέβαια, εξαρτάται και πόσο ακριβείς από τεχνικής άποψης πρέπει να είμαστε ή πόσο μας ενδιαφέρει απλώς μια πολύ γενική απόδοση.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 10 mins (2005-04-22 10:09:49 GMT)
--------------------------------------------------

Επίσης, το υλικό δεν μεταβάλλει τη συμπεριφορά του. Αυτό που μεταβάλεται είναι η φάση στην οποία βρίσκεται, δηλ. οι φυσικές του ιδιότητες (πιο ρευστό, πιο πυκνό, πιο αραιό κ.τ.λ.).
Selected response from:

Dimitra Karamperi
Greece
Grading comment
Ένα υλικό μπορεί να αλλάζει φάση, κατάσταση ή/και μορφή. http://tinyurl.com/dlzcx
Ευχαριστώ, Δήμητρα
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3που αλλάζει φάση
Dimitra Karamperi
3μεταβολή συμπεριφοράς
Costas Zannis
3προσαρμογή στην εξωτερική θερμοκρασία
Maria Karra


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
προσαρμογή στην εξωτερική θερμοκρασία


Explanation:
υλικό που προσαρμόζεται στην εξωτερική θερμοκρασία

(σκέφτηκα πρώτα το "προσαρμόζεται στις αλλαγές θερμοκρασίας", αλλά μετά έχεις το temperature deviations και θα ακουστεί περίεργα)

Phase Change Material, absorbs heat when the temp rises, releases it when it cools.
www.inventables.com/items/ Materials/Phase_Change_Material

Maria Karra
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GreekGreek
PRO pts in category: 40

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
μεταβολή συμπεριφοράς


Explanation:
Υλικό που μεταβάλει τη συμπεριφορά του στις αλλάγές της θερμοκρασίας.

Costas Zannis
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 159

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
που αλλάζει φάση


Explanation:
"...ένα μοναδικό υλικό που αλλάζει φάση και συμπυκνώνεται..."
Νομίζω ότι μόνο περιφραστικά θα μπορούσες να το αποδώσεις αυτό.


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 7 mins (2005-04-22 10:07:48 GMT)
--------------------------------------------------

Δεν συμφωνώ με την \"προσαρμογή\" και τα σχετικά. Αφορά υλικό που αλλάζει φάση (δηλαδή, π.χ. στερεοποιείται ή υγροποιείται) ανάλογα με κάποιες εξωτερικές συνθήκες (εδώ, θερμοκρασία). Μπορεί η προσαρμογή να ακούγεται πιο ωραία/κατανοητή, όμως δεν αποτελεί σωστή απόδοση του όρου. Από εδώ και πέρα, βέβαια, εξαρτάται και πόσο ακριβείς από τεχνικής άποψης πρέπει να είμαστε ή πόσο μας ενδιαφέρει απλώς μια πολύ γενική απόδοση.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 10 mins (2005-04-22 10:09:49 GMT)
--------------------------------------------------

Επίσης, το υλικό δεν μεταβάλλει τη συμπεριφορά του. Αυτό που μεταβάλεται είναι η φάση στην οποία βρίσκεται, δηλ. οι φυσικές του ιδιότητες (πιο ρευστό, πιο πυκνό, πιο αραιό κ.τ.λ.).


    www.in.gr/Articles/Article.asp?ArticleId=65429& CurrentTopId=64998&IssueTitle=RAM+141
Dimitra Karamperi
Greece
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 7
Grading comment
Ένα υλικό μπορεί να αλλάζει φάση, κατάσταση ή/και μορφή. http://tinyurl.com/dlzcx
Ευχαριστώ, Δήμητρα

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou
1 hr
  -> Ευχαριστώ!

agree  Evdoxia R. (X)
2 hrs
  -> Ευχαριστώ!

agree  Valentini Mellas
9 hrs
  -> Ευχαριστώ!

neutral  Maria Karra: Δήμητρα,αν δεν έβλεπα τις προσθήκες εδώ δε θα ήξερα ότι διαφωνείς μαζί μου.Βάζε τα σχόλια στα peer comments για να παίρνουμε notification.Phase change γενικότερα είναι αυτό που λες,αλλά εδώ που μιλάμε για κράνη πώς υγροποιείται/στερεοποιείται το υλικο;
1 day 1 hr
  -> Συγγνώμη, Μαρία, αλλά δεν το έκανα επίτηδες. Απλώς δεν μου αρέσουν τα "disagree" :) Βασικά, νομίζω ότι από τη στιγμή που κάποιος προτείνει μια διαφορετική απάντηση διαφωνεί με τους άλλους. Σωστό αυτό που λες για τα κράνη. Γι'αυτό κι έβαλα το πρώτο σχόλιο.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search