super calendars and sym Z rolls

Greek translation: μηχανές (καλάνδρες) σατιναρίσματος χάρτου και στιλβωτικοί κύλινδροι Sym-Z

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:super calendars and sym Z rolls
Greek translation:μηχανές (καλάνδρες) σατιναρίσματος χάρτου και στιλβωτικοί κύλινδροι Sym-Z
Entered by: Nadia-Anastasia Fahmi

09:19 May 27, 2005
English to Greek translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / auto / engines
English term or phrase: super calendars and sym Z rolls
Used in wet and dry ends of paper mills even under high steam pressures and for hydraulic and bearing lubrication of ***super calendars and sym Z rolls*** and systems with gears and bearings.

Λέτε να επιβιώσω η γριά γυναίκα αυτής της μετάφρασης;;;
Nadia-Anastasia Fahmi
Greece
μηχανές σατιναρίσματος χάρτου και στιλβωτικοί κύλινδροι Sym-Z
Explanation:
υποθέτω ότι η γραφή είναι 'calender':

http://216.239.59.104/search?q=cache:e43Rt-8TjdgJ:www.paperl...

calender = 1.Περνώ ένα υλικό ανάμεσα από πλάκες ή κυλίνδρους ώστε να το λεπτύνω και να το διαμορφώσω σε φύλλα ή να το κάνω ομαλό και γυαλιστερό. 2. Η μηχανή που εκτελεί μια τέτοια εργασία.

Αγγλοελληνικό Λεξικό Μηχανικών, ...

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-05-27 09:41:31 GMT)
--------------------------------------------------

calender = 1. κυλινδρίζω, μαγγανίζω / ελασματοποιώ / (για χαρτί): σατινάρω. 2. μηχανή σιδερώματος και λείανσης υφάσματος ή χάρτου, στιλβωτικός κύλινδρος

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2005-05-27 09:42:47 GMT)
--------------------------------------------------

θα αλλάξω λοιπόν την απόδοση σε:

'μηχανές σατιναρίσματος χάρτου και στιλβωτικοί κύλινδροι Sym-Z'

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2005-05-27 09:43:36 GMT)
--------------------------------------------------

από το Μείζον Αγγλοελληνικό Λεξικό, εκδ. Πελεκάνος

Selected response from:

Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
Greece
Grading comment
Ευχαριστώ Άρη για το χρόνο και τον κόπο σου. I owe you.. :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2super calender = καλάνδρα παραγωγής χαρτιού SC
Andras Mohay (X)
4μηχανές σατιναρίσματος χάρτου και στιλβωτικοί κύλινδροι Sym-Z
Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI


Discussion entries: 1





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
super calendars and sym z rolls
μηχανές σατιναρίσματος χάρτου και στιλβωτικοί κύλινδροι Sym-Z


Explanation:
υποθέτω ότι η γραφή είναι 'calender':

http://216.239.59.104/search?q=cache:e43Rt-8TjdgJ:www.paperl...

calender = 1.Περνώ ένα υλικό ανάμεσα από πλάκες ή κυλίνδρους ώστε να το λεπτύνω και να το διαμορφώσω σε φύλλα ή να το κάνω ομαλό και γυαλιστερό. 2. Η μηχανή που εκτελεί μια τέτοια εργασία.

Αγγλοελληνικό Λεξικό Μηχανικών, ...

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-05-27 09:41:31 GMT)
--------------------------------------------------

calender = 1. κυλινδρίζω, μαγγανίζω / ελασματοποιώ / (για χαρτί): σατινάρω. 2. μηχανή σιδερώματος και λείανσης υφάσματος ή χάρτου, στιλβωτικός κύλινδρος

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2005-05-27 09:42:47 GMT)
--------------------------------------------------

θα αλλάξω λοιπόν την απόδοση σε:

'μηχανές σατιναρίσματος χάρτου και στιλβωτικοί κύλινδροι Sym-Z'

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2005-05-27 09:43:36 GMT)
--------------------------------------------------

από το Μείζον Αγγλοελληνικό Λεξικό, εκδ. Πελεκάνος



Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 126
Grading comment
Ευχαριστώ Άρη για το χρόνο και τον κόπο σου. I owe you.. :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Mohay (X): "calendar" σωστά "calander", ελληνιστί "καλάνδρα"/"καλάντρα" (Γραμμενίδης Α., Χαρτοποιϊα.Πάτρα 1984, σελ. 73 - στη φάση πριν από το "μπούχισμα" και τις "ρουλέζες", ως γνωστόν : - ) ), η ενέργεια "καλάντρισμα"/"καλάνδρωση". Το πρόβλημα είναι το "super-".
17 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
super calendars and sym z rolls
super calender = καλάνδρα παραγωγής χαρτιού SC


Explanation:
Προτείνω: «καλάνδρα παραγωγής χαρτιού SC (υπερστιλβωμένου)»

„calender” = «καλάνδρα» / «καλάνδρα»

„to calender” = «καλαντράρω» / «καλανδρώνω»

Ο όρος είναι γνωστός στους και στους παραγωγούς λιπαντικών, βλ. [1]:

[1] ... ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΛΑΔΙ ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Συνθετικό λάδι για τα ρουλεμάν ρόλων καλάνδρας. ...
www.lehellas.gr/viomixanika_page2.htm

Με supercalender παράγεται «χαρτί SC» (διεθνής όρος, βλ. [2] ) που από συνάδελφο μεταφραστή των Βρυξελλών αποδόθηκε ως «υπερστιλβωμένο χαρτί»

[2]
Supercalander (Sc) Holzhaltige Qualität. Supersatiniert. Das Ergebnis ist ein glattes und glänzendes Papier. Nachteil ist die Schlaffheit und die abnehmende runability (Geschwindigkeit, mit der das Papier durch die Presse läuft)
www.thijsen.com/products/paper/index-D.shtml

[3]
Ορισµένοι πελάτες έχουν τη γνώµη ότι οι ποιότητες ***υπερ-
στιλβωµένου*** (SC) και LWC χαρτιού αποτελούν διαφορετι-
κές αγορές σχετικού προϊόντος. Από την πλευρά της προ-
σφοράς, υπάρχει ελάχιστη ή καµία δυνατότητα υποκατά-
στασης µεταξύ των ποιοτήτων CMR και SC. ∆εν υπάρχουν
µηχανές που να παράγουν και SC και LWC (ή άλλες
ποιότητες επιχρισµένου χαρτιού περιοδικών), εφόσον αυτό
θα απαιτούσε την αντικατάσταση της καλάνδρας µε επι-
χριστή και αντιστρόφως, το οποίο είναι τελείως αντιοικονο-
µικό. Συνεπώς, οι µηχανές παραγωγής χαρτιού LWC είναι
συνήθως µηχανές αποκλειστικής χρήσης που παράγουν απο-
κλειστικά επιχρισµένο µηχανικό χαρτί σε ρόλους.
europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/ LexUriServ.do?uri=OJ:L:2002:233:0038:0061:EL:PDF

Δυστυχώς, ο ίδιος συνάδελφος τα βρήκε σκούρα με το „super calender” και το μετέφερε ως «καλάνδρα» εις τα καθ’ υμάς, βλ. την EN και EL εκδοχή του ίδιου κειμένου:

[4a]

There are no machines which produce both SC and
LWC (or other grades of coated magazine paper), since
this would require replacing a ***super calender*** by a coater
and vice versa, which is totally uneconomical.
http://europa.eu.int/eur-lex/pri/en/oj/dat/2002/l_233/l_2332...

[4b]

∆εν υπάρχουν
µηχανές που να παράγουν και SC και LWC (ή άλλες
ποιότητες επιχρισµένου χαρτιού περιοδικών), εφόσον αυτό
θα απαιτούσε την αντικατάσταση της ***καλάνδρας*** µε επι-
χριστή και αντιστρόφως, το οποίο είναι τελείως αντιοικονο-
µικό.
http://europa.eu.int/eur-lex/pri/el/oj/dat/2002/l_233/l_2332...



Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Μακάρι να μπορούσα να σας μοιράσω τους βαθμούς. Αλλά, το κείμενό μου δεν είναι τόσο εξειδικευμένο. Ευχαριστώ πάντως Αντράς για το χρόνο και τον κόπο σου.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evdoxia R. (X)
26 mins

agree  Vicky Papaprodromou
1 hr
The asker has declined this answer
Comment: Μακάρι να μπορούσα να σας μοιράσω τους βαθμούς. Αλλά, το κείμενό μου δεν είναι τόσο εξειδικευμένο. Ευχαριστώ πάντως Αντράς για το χρόνο και τον κόπο σου.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search