campy

Greek translation: έξαλλο

08:55 Sep 20, 2008
English to Greek translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: campy
In both the comedies and the melodramas, Rock's presence throws into question the ideas and the viability of heterosexual masculinity. Perhaps the campy possibilities of this were not lost on the makers of Dynasty....
CHRISTINE
Greek translation:έξαλλο
Explanation:
Κατ' αρχήν, ο Ροκ Χάντσον ήταν γκέι μεν, αλλά σε καμία περίπτωση θηλυπρεπής.

Camp είναι αυτό που είναι ταυτόχρονα έξαλλο, υπερβολικό, γκλάμορους, κραυγαλέο, υπέρμετρα θεατρικό, φανταχτερό βλ. π.χ. La cage aux folles ή τους fashionistas στο Sex & the City.

Αναφέρεται επίσης και σε ολόκληρο στύλ και αισθητική, η οποία δεν είναι απαραιτήτως ομοφυλόφιλη. Υπάρχει camp λογοτεχνία, τηλεόραση, κινηματογράφος, ρούχα/μόδα κλπ.

Το σχετικό άρθρο της Wikipedia είναι εξαιρετικά διαφωτιστικό: http://en.wikipedia.org/wiki/Camp_(style)

Σε αυτό το σημείο, ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τον όρο camp με διπλό νόημα, της έξαλλης, «ξεφωνημένης», υπερπολυτελούς και υπέρμετρα κιτς αισθητικής της Δυναστείας (η οποία ήταν από τα πρώτα σήριαλ στην Αμερική με γκέι ήρωες) και βέβαια σε σχέση με την ομοφυλοφιλία του Ροκ Χάντσον που ανατρέπει τους κλασικούς ορισμούς της αρρενωπότητας.

Μια πολύ ωραία ανάλυση:
Dynasty: Crazy, Campy and Way Over-the-Top!!!,
http://www.imdb.com/title/tt0081856/usercomments

Για το σημείο που μεταφράζεις μια ιδέα θα ήταν: "η υποβόσκουσα εξαλλοσύνη δεν διέφυγε από τους ..." Έτσι τα έχεις και τα δύο, γιατί αν αναφερθείς μόνο σε γκέι, πού πάει η Δυναστεία;
Selected response from:

d_vachliot (X)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7γκέι, επιδεικτικό, θηλυπρεπές, αδελφίστικο, δήθεν, κιτς
Spiros Doikas
4 +4έξαλλο
d_vachliot (X)


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
γκέι, επιδεικτικό, θηλυπρεπές, αδελφίστικο, δήθεν, κιτς


Explanation:
διαλέγεις και παίρνεις
http://en.wikipedia.org/wiki/Campy

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2008-09-20 09:00:10 GMT)
--------------------------------------------------

Σε πολλά lifestyle έντυπα διατηρείται συχνά αμετάφραστο

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2008-09-20 09:02:45 GMT)
--------------------------------------------------

Οι ομοφυλοφιλικοί ενδυματολογικοί κώδικες περιλαμβάνουν και κάπως πιο θηλυπρεπή εμφανίσεις – για όσους τους εκφράζουν. Εννοώ κάτι πιο πολύχρωμο για παράδειγμα, ή αυτό που τα λάιφσταϊλ περιοδικά αποκαλούν «camp» (αν δεν κάνω λάθος). Λοιπόν, η κοινωνία μας είναι πιθανό να μη σε κρίνει άξιο σεβασμού αν είσαι ντυμένος έτσι. Για να πάρω άλλο, σαφέστερο παράδειγμα, σκεφτείτε το σκουλαρίκι και το μακρύ μαλλί στους άντρες πριν λίγες δεκαετίες.
http://zardav.i-blog.gr/?p=276

Spiros Doikas
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Costas Zannis: Τα συμφραζόμενα αναφέρονται στον Rock Hudson, άρα μάλλον το "θηλυπρεπές" ισχύει εδώ.
1 hr

agree  socratisv
1 hr

agree  Vicky Papaprodromou
3 hrs

agree  Haralabos Papatheodorou
4 hrs

agree  Evi Prokopi (X)
5 hrs

agree  Ioanna Daskalopoulou
23 hrs

agree  Anastasia Giagopoulou
3 days 11 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
έξαλλο


Explanation:
Κατ' αρχήν, ο Ροκ Χάντσον ήταν γκέι μεν, αλλά σε καμία περίπτωση θηλυπρεπής.

Camp είναι αυτό που είναι ταυτόχρονα έξαλλο, υπερβολικό, γκλάμορους, κραυγαλέο, υπέρμετρα θεατρικό, φανταχτερό βλ. π.χ. La cage aux folles ή τους fashionistas στο Sex & the City.

Αναφέρεται επίσης και σε ολόκληρο στύλ και αισθητική, η οποία δεν είναι απαραιτήτως ομοφυλόφιλη. Υπάρχει camp λογοτεχνία, τηλεόραση, κινηματογράφος, ρούχα/μόδα κλπ.

Το σχετικό άρθρο της Wikipedia είναι εξαιρετικά διαφωτιστικό: http://en.wikipedia.org/wiki/Camp_(style)

Σε αυτό το σημείο, ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τον όρο camp με διπλό νόημα, της έξαλλης, «ξεφωνημένης», υπερπολυτελούς και υπέρμετρα κιτς αισθητικής της Δυναστείας (η οποία ήταν από τα πρώτα σήριαλ στην Αμερική με γκέι ήρωες) και βέβαια σε σχέση με την ομοφυλοφιλία του Ροκ Χάντσον που ανατρέπει τους κλασικούς ορισμούς της αρρενωπότητας.

Μια πολύ ωραία ανάλυση:
Dynasty: Crazy, Campy and Way Over-the-Top!!!,
http://www.imdb.com/title/tt0081856/usercomments

Για το σημείο που μεταφράζεις μια ιδέα θα ήταν: "η υποβόσκουσα εξαλλοσύνη δεν διέφυγε από τους ..." Έτσι τα έχεις και τα δύο, γιατί αν αναφερθείς μόνο σε γκέι, πού πάει η Δυναστεία;

d_vachliot (X)
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Danae Ferri: Πολύ ακριβής η ανάλυση και τα επιχειρήματά σου. Νομίζω μόνο ότι, επειδή δεν είναι ένα πράγμα αλλά όλα μαζί, καλό θα είναι να αποδοθεί περιφραστικά, π.χ. "υπερβολικό και κιτς" ή κάποιος άλλος συνδυασμός αυτών που αναφέρεις.
8 hrs
  -> Σ' ευχαριστώ πολύ. Συμφωνώ απολύτως για την περίφραση.

agree  Spiros Doikas: Και αυτό
22 hrs
  -> Thank you, Spiro.

agree  ntaras
1 day 1 hr
  -> Thank you.

agree  maria ef
1 day 8 hrs
  -> Σ' ευχαριστώ, Μαρία.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search