gatekeeper

Greek translation: γονίδιο που ελέγχει τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων

00:05 Mar 3, 2008
English to Greek translations [PRO]
Medical - Genetics
English term or phrase: gatekeeper
gatekeeper pathways in cancer are molecular signaling pathways of particular interest because of their step limit character
nikolaos chavouzis
Greek translation:γονίδιο που ελέγχει τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων
Explanation:
Οι γενετικές αλλαγές που αναγνωρίζονται στα καρκινικά κύτταρα εντοπίζονται σε γονίδια που ελέγχουν τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων (gatekeepers) ή σε γονίδια που εξασφαλίζουν τη σταθερότητα του γονιδιώματος(caretakers) (7).
(http://nemertes.lis.upatras.gr/dspace/bitstream/123456789/46...

Με επιφύλαξη, θα πρότεινα και το "θυροφύλακας" ή "γονίδιο-θυροφύλακας". Ο 1ος όρος εμφανίζεται σε "εισερχόμενο" σύνδεσμο της ιστοσελίδας http://dlib.libh.uoc.gr/Dienst/Repository/2.0/Body/uch.biolo... που είναι διδακτορική διατριβή.
Selected response from:

Spiros Konstantogiannis
Greece
Grading comment
πολύ καλό σαν ορισμός, αλλά όχι σαν μετάφραση
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5γονίδιο φύλακας (gatekeeper)
Eri Koutala
3 +2γονίδιο που ελέγχει τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων
Spiros Konstantogiannis


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
γονίδιο που ελέγχει τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων


Explanation:
Οι γενετικές αλλαγές που αναγνωρίζονται στα καρκινικά κύτταρα εντοπίζονται σε γονίδια που ελέγχουν τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων (gatekeepers) ή σε γονίδια που εξασφαλίζουν τη σταθερότητα του γονιδιώματος(caretakers) (7).
(http://nemertes.lis.upatras.gr/dspace/bitstream/123456789/46...

Με επιφύλαξη, θα πρότεινα και το "θυροφύλακας" ή "γονίδιο-θυροφύλακας". Ο 1ος όρος εμφανίζεται σε "εισερχόμενο" σύνδεσμο της ιστοσελίδας http://dlib.libh.uoc.gr/Dienst/Repository/2.0/Body/uch.biolo... που είναι διδακτορική διατριβή.


Spiros Konstantogiannis
Greece
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 2
Grading comment
πολύ καλό σαν ορισμός, αλλά όχι σαν μετάφραση

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evi Prokopi (X)
6 hrs
  -> Ευχαριστώ και καλό μήνα.

agree  Anastasia Giagopoulou
19 hrs
  -> Ευχαριστώ!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
γονίδιο φύλακας (gatekeeper)


Explanation:
The effects generated from the different nutritional stresses bear a remarkable similarity and mimic metabolic syndrome to a lesser or greater effect. This has led to the concept of "gatekeeper genes" or "gatekeeper pathways", where the diverse stresses all act at one point or pathway which is critical for optimal development.
http://www.rowett.ac.uk/divisions/vhp/a_richmond.html

Το "gatekeeper genes" και "gatekeeper pathways" είναι ταυτόσημες έννοιες.

Στο Elseviers Dictionary of Medicine and Biology, η μετάφραση είναι γονίδιο gatekeeper, γονίδιο φύλακας.

Βασικές αρχές της γενετικής και της γενετικής επιδημιολογίας του καρκίνου

Τα Gatekeepers γονίδια είναι υπεύθυνα για τη διατήρηση ενός σταθερού αριθμούκυττάρων σε αναπλασσόμενους κυτταρικούς πλη-θυσμούς, επίσης είναι υπεύθηνα για την εξασφά-ληση της κατάλληλης κυτταρικής απάντησης σεσυνθήκες που απαιτούν κυτταρικό πολλαπλασια-σμό όπως είναι η ιστική βλάβη.
http://www.hesmo.gr/files/2004-supp/page13.pdf




--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-03-03 18:17:02 GMT)
--------------------------------------------------

Για το γονίδιο φύλακας:
Β.Βασικά γονίδια φύλακες
Ε.Γονίδια φύλακες
http://www.parisianou.gr/bookview.php?id=705

Ογκοκατασταλτικά γονίδια φύλακες (ή επιστάτες)
http://www.mednet.gr/hsap/pdf/191-303.pdf

Το γονίδιο p53 χαρακτηρίζεται «μοριακός φύλακας του γονιδιώματος» αφού συμμετέχει ενεργά τόσο στη διαδικασία επιδιόρθωσης του DNA,...
http://www.iatronet.gr/article.asp?art_id=2429&pr=1



Eri Koutala
Native speaker of: Native in GreekGreek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evi Prokopi (X)
6 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Εύη!

agree  Anastasia Giagopoulou
19 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Αναστασία!

agree  Christos Fil (X)
1 day 1 hr
  -> Ευχαριστώ πολύ Χρήστο!

agree  Giota Manolakou
2 days 51 mins
  -> Ευχαριστώ πολύ! Καλημέρα!

agree  Katerina Rhodes
2 days 11 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Κατερίνα!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search