deep state

Greek translation: Βαθύ κράτος

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
21:54 Mar 22, 2020
English to Greek translations [PRO]
Social Sciences - Government / Politics
Additional field(s): History, Social Science, Sociology, Ethics, etc., Journalism
English term or phrase: deep state
Definition from Merriam-Webster:
An alleged secret network of especially nonelected government officials and sometimes private entities (as in the financial services and defense industries) operating extralegally to influence and enact government policy.

Example sentence(s):
  • It is Trump himself, under the camouflage of populist rhetoric, who has overseen the open expansion of the deep state: entrenched interests gaining outsize influence and setting their own policy agenda, unchecked by the will of the people, their elected representatives or the civil servants meant to regulate them. The Washington Post
  • “They take detailees, not the best from these agencies, often the worst, they stick them into the White House,” he concluded. “It's a practice that frankly should end, and the political appointees, Tim Morrison and [Kurt] Volker aren't mistaking themselves for the president, it's these Deep State bureaucrats that do.” Christian Whiton
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

Greek translation:Βαθύ κράτος
Definition:
Στον ίσκιο του εκάστοτε κράτους δικαίου εντοπίζονται -αλλού περισσότερο, αλλού λιγότερο- εδραιωμένες αντιδημοκρατικές δομές εξουσίας με τη δική τους πυξίδα για αυτόνομη πορεία, κατάσταση από την οποία ελάχιστες δημοκρατίες μπορούν να επαίρονται ότι έχουν χειραφετηθεί.
Selected response from:

Gregoris Kondylis
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +4Βαθύ κράτος
Gregoris Kondylis
5βαθύ κράτος
Ilias Marios Kounas


  

Translations offered


  confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Βαθύ κράτος


Definition from ΤΟ ΒΑΘΥ ΚΡΑΤΟΣ ΣΤΗ ΣΗΜ:
Στον ίσκιο του εκάστοτε κράτους δικαίου εντοπίζονται -αλλού περισσότερο, αλλού λιγότερο- εδραιωμένες αντιδημοκρατικές δομές εξουσίας με τη δική τους πυξίδα για αυτόνομη πορεία, κατάσταση από την οποία ελάχιστες δημοκρατίες μπορούν να επαίρονται ότι έχουν χειραφετηθεί.

Example sentence(s):
  • στον ίσκιο του εκάστοτε κράτους δικαίου εντοπίζονται -αλλού περισσότερο, αλλού λιγότερο- εδραιωμένες αντιδημοκρατικές δομές εξουσίας με τη δική τους πυξίδα για αυτόνομη πορεία, κατάσταση από την οποία ελάχιστες δημοκρατίες μπορούν να επαίρονται ότι έχουν χειραφετηθεί. - ΤΟ ΒΑΘΥ ΚΡΑΤΟΣ ΣΤΗ ΣΗΜ  
  • Ο κοινός παρονομαστής που είχαν μεταξύ τους το τουρκικό, το ελληνικό και το κυπριακό βαθύ κράτος ήταν η σχέση και η εξάρτηση τους από τους μηχανισμούς ψυχολογικού πολέμου που είχαν ιδρύσει οι ΗΠΑ, στο πλαίσιο του Ψυχρού Πολέμου. Οι ΗΠΑ, για να αντιμετωπίσουν τον κομμουνιστικό εχθρό στα κράτη που τελούσαν υπό την επιρροή τους, δημιούργησαν ένα δίκτυο οργανώσεων που ονομαζόταν “Stay Behind”, με σκοπό να πολεμήσουν από τα μετόπισθεν τους κομουνιστές, σε περίπτωση που ανέρχονταν στην εξουσία είτε με εκλογές είτε ύστερα από ένοπλα κινήματα. Οι οργανώσεις αυτές, που επικράτησαν να λέγονται Gladio (από το όνομα της Ιταλικής οργάνωσης η οποία ήταν και η ισχυρότερη) επιβάλλονταν σε όλα τα αριστερά κινήματα με τρομοκρατικές μεθόδους. Στις οργανώσεις αυτές έβρισκαν συνήθως καταφύγιο άνθρωποι του υπόκοσμου, οι οποίοι δημιουργούσαν τις δικές τους τοπικές αυτοκρατορίες. Ο συνδυασμός της εθνικιστικής ιδεολογίας, των προσωπικών φιλοδοξιών, των οικονομικών συμφερόντων, της αστείρευτης δίψας για την εξουσία, με την προστασία και τη στήριξη που τους παρείχαν οι υπηρεσίες ψυχολογικού πολέμου των ΗΠΑ, δημιούργησαν ένα αυταρχικό σύστημα εξουσίας, το οποίο παρεμπόδισε την ομαλή εξέλιξη της δημοκρατίας τόσο στην Τουρκία όσο και στην Ελλάδα και την Κύπρο. - Το Βαθύ Κράτος Τουρκί  
Gregoris Kondylis
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Nick Lingris: Με σεβασμό στην πρωτιά.
3 hrs

Yes  Ivi Rocou: ΄Οπως το γράφει ο Νίκος. Καλημέρα!
6 hrs

Yes  Maya M Fourioti
8 hrs

Yes  Vicky Papaprodromou
8 hrs

  confidence: Answerer confidence 5/5
βαθύ κράτος


Definition from Merriam-Webster [own translation]:
Υποτιθέμενο μυστικό δίκτυο αποτελούμενο ιδίως από μη εκλεγμένους αξιωματούχους και, ορισμένες φορές, από ιδιωτικούς φορείς (όπως φορείς του χρηματοπιστωτικού τομέα ή της αμυντικής βιομηχανίας) που λειτουργεί εξωνομικά με στόχο να επηρεάζει ή να εφαρμόζει κυβερνητικές πολιτικές.

Example sentence(s):
  • Το μετακεμαλικό καθεστώς είναι ταυτισμένο με αυτό που έχει αποκληθεί “βαθύ κράτος”. Πρόκειται για ένα πλέγμα κρατικών και παρακρατικών δομών, που στο όνομα του τουρκικού έθνους όχι μόνο παραβίαζαν κάθε έννοια Κράτους Δικαίου και δημοκρατικών δικαιωμάτων, αλλά και επιδίδονταν σε κερδοφόρες εγκληματικές δραστηριότητες. - SLpress  
  • Λέμε «βαθύ κράτος» και φανταζόμαστε σκοτεινούς υψηλόβαθμους που κινούν νήματα και πλέκουν υποθέσεις. Αυτό μπορεί να ισχύει για την Τουρκία. Ως εκ τούτου εμείς μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι στο πλευρό της δημοκρατίας μας. Εμείς δεν έχουμε κεμαλιστές, άντε κάνα Ρασπούτιν, ελληνικό, άρα κακότεχνο αντίγραφο του ρωσικού πρωτότυπου. - Kathimerini  
  • Καταλήξαμε στον τίτλο Το "βαθύ κράτος" στη σημερινή Ελλάδα και η Ακροδεξιά, καθώς το "βαθύ κράτος" δεν φέρει τις συνδηλώσεις άλλων (λ.χ. παρακράτος) [όρων], που παραπέμπουν σε ιστορικά οικείες συγκυρίες του ελληνικού 20ού αιώνα, δημιουργώντας λανθασμένους συνειρμούς. - Χριστόπουλος (επιμ.)  
Ilias Marios Kounas
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search