regurgitation

Greek translation: παλινδρόμηση

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:regurgitation
Greek translation:παλινδρόμηση
Entered by: Katerina Kallitsi

20:49 Apr 11, 2005
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: regurgitation
Ξέρω ότι είναι η αναστροφή αίματος, η ανεπάρκεια, η παλινδρόμηση, αλλά θα ήθελα να διαμορφώσω την ακόλουθη πρόταση, όπου υπάρχουν και οι τρεις αυτές διαφορετικές λέξεις στα Αγγλικά, οι οποίες στα ελληνικά είναι ουσιαστικά ίδιες.

Heart Anatomy
In normal persons these valves perform these functions very well. In disease the most common abnormalities of these valves are:

Stenosis (narrowing)
***Insufficiency (failure to close completely - causing backflow or leaks, also known as Regurgitation)***
A combination of Stenosis and Insufficiency

Και παρακάτω λέει:
Because atrioventricular and semilunar valves function oppositely in the cardiac cycle the effects of stenosis and insufficiency are different. Stenosis of the semilunar valves causes systolic murmurs: aortic stenosis(AS) and pulmonic stenosis(PS). Stenosis of the atrioventricular valves causes diastolic murmurs: mitral stenosis(MS) and tricuspid stenosis(TS). Insufficiency of the semilunar valves is associated with diastolic murmurs: aortic insufficiency(AI) and pulmonic insufficiency(PI). Insufficiency of the atrioventricular valves causes systolic murmurs: mitral regurgitation(MR) and tricuspid regurgitation(TR).
Katerina Kallitsi
παλινδρόμηση
Explanation:
Σαφώς θα χρησιμοποιήσεις διαφορετικό όρο από την ανεπάρκεια. Ο δόκιμος όρος εδώ είναι παλινδρόμηση. Το "backflow" μπορείς να το αποδώσεις ως ανάστροφη ροή.
Selected response from:

Lamprini Kosma
Italy
Grading comment
Ευχαριστώ πολύ, Λαμπρινή.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4έκχυση, ανάρροια, παλινδρόμηση
Valentini Mellas
5 +2παλινδρόμηση
Lamprini Kosma
5διαφυγή
x-Translator (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
διαφυγή


Explanation:
Είναι μια άλλη λέξη που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για το regurgitation

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2005-04-11 20:57:43 GMT)
--------------------------------------------------

\"...ανεπάρκεια της μιτροειδούς και συγγενείς
καρδιοπάθειες με διαφυγή αίματος...\"

\"διαπιστώθηκε άλλοτε άλλου βαθμού διαφυγή εκ της μιτροειδούς...\"

http://www.mednet.gr/greek/epis/2220023.htm
http://www.elikar.gr/ACTIONS/Publications/Cardiology/Chapter...



--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2005-04-11 21:24:12 GMT)
--------------------------------------------------

Ναι, τα mitral regurgitation(MR) and tricuspid regurgitation θα τα αποδώσεις ως διαφυγή, έτσι λέγονται.
Νομίζω όταν λέει (also known as Regurgitation) αναφέρεται στα backflow και leak, όχι στο Insufficiency.
Να δούμε όμως τι θα πουν και άλλοι συνάδελφοι που είναι πιο ειδικοί σε ιατρικά θέματα.


x-Translator (X)
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 16

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
έκχυση, ανάρροια, παλινδρόμηση


Explanation:
Έκχυση
... Παράγεται κατά την διάρκεια της μία μικρή έκχυση αίματος κάτω από το δέρμα και ως συνέπεια αυτό ίο πάσχον μέρος γίνεται κόκκινο, ώσπου λίγο-λίγο ν' ... www.gpeppas.gr/iatrika/k-atiximata/k-atiximata.html

... των ζωτικών ρευστών με ή χωρίς την έκχυση αίματος · Φυτικές μεταμορφώσεις · Παλιγγενεσία ή ο φυτικός Φοίνικας · Φυλακτά του αοράτου κόσμου · Επιτομή της ... www.tetraktys.gr/

Το Ευροντίκ το αποδίδει ως αναγωγή αν και δεν το εμπιστεύομαι.

Το ΙΑΤΕ το αποδίδει ως αναρροή που είναι λογική απόδοση αν και μια έρευνα στο διαδίκτυο δε μου έδωσε ικανοποιητικές απαντήσεις.

Το λεξικό του Π. Θεσ το δίνει και ως ανάρροια: "... αίμα, blood. αιμαγγείωμα, hemangioma. αιματέμεση, hematemesis. αιματηρός, sanguineous ... ανάρροια, regurgitation. αναρρόφηση, aspiration, suction ... www.med.auth.gr/depts/forlang/gr/Glossary_gr_AL.htm"

Για τις υπόλοιπες λέξεις σου θα μπορούσες να τις αποδώσεις ως : "αναστροφή ροής ή εκροή, γνωστά επίσης και ως εκχύσεις"


--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2005-04-11 21:23:26 GMT)
--------------------------------------------------

Για την προσθήκη στην ερώτησή σου (εφόσον μιλά για Insufficiency):
μιτροειδής ανεπάρκεια
Τριγλωχινοειδής ανεπάρκεια


--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2005-04-11 21:33:02 GMT)
--------------------------------------------------

Επίσης από τις ΤΜ μου
Disposable, sterile, winged percutaneous venous catheter with regurgitation proof valve, Luer lock tip -> Φλεβοκαθετήρας διαδερμικός μιας χρήσης, αποστειρωμένος με πτερύγια στήριξης και βαλβίδα χορήγησης φαρμάκων μη παλινδρόμησης, με καπάκι luer-lock

Το Dorland\'s το αποδίδει ως
[παλινδρόμηση] regression, regurgitation, reflux, involution


--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2005-04-11 21:37:14 GMT)
--------------------------------------------------

Από το Μείζον Λεξικό σου δίνω και τους ορισμούς για να δεις τις γλωσσολογικές διαφορές τους
Έκχυση (η) ουσ.
(έκχυσις, -εως) χύσιμο προς τα έξω (Αντίθετο: έγχυση)
παλινδρόμηση (η) ουσ.
(παλινδρόμησις, -εως) πορεία, κίνηση προς τα εμπρός και προς τα πίσω διαδοχικά


--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2005-04-11 21:40:52 GMT)
--------------------------------------------------

Η πηγή της ΤΜ μου προέρχεται από πολλές ιστοσελίδες και η συγκεκριμένη αναφορά προέρχεται από το: http://www.pepagnh.gr/ylika/alfavitikhlistaagglika.asp



    Reference: http://www.gpeppas.gr/iatrika/k-atiximata/k-atiximata.html
    Reference: http://www.med.auth.gr/depts/forlang/gr/Glossary_gr_AL.htm
Valentini Mellas
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou
1 hr
  -> Ευχαριστώ!

agree  Emmanouil Tyrakis
6 hrs
  -> Ευχαριστώ!

agree  Evdoxia R. (X)
11 hrs
  -> Ευχαριστώ!

agree  Nadia-Anastasia Fahmi
14 hrs
  -> Ευχαριστώ!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
παλινδρόμηση


Explanation:
Σαφώς θα χρησιμοποιήσεις διαφορετικό όρο από την ανεπάρκεια. Ο δόκιμος όρος εδώ είναι παλινδρόμηση. Το "backflow" μπορείς να το αποδώσεις ως ανάστροφη ροή.

Lamprini Kosma
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 12
Grading comment
Ευχαριστώ πολύ, Λαμπρινή.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Petelos: Όπως και εδώ... http://www.proz.com/kudoz/996960 forward ejection/backward- regurgitant/εξωθήσεως/παλινδρομήσεως
3 hrs
  -> Thanks Elena!

agree  x-Translator (X): Συμφωνώ απoλύτως, παλινδρόμηση για το regurgitation, διαφυγή για το leak και ανάστροφη ροή για το backflow
14 hrs
  -> Ευχαριστώ Στέλλα! :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search