intercuspidation

Greek translation: συναρμογή

18:10 Nov 9, 2009
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
English term or phrase: intercuspidation
teeth characterized by an intercuspidation tooth to tooth having a single point of contact
SGOUZA
Greek translation:συναρμογή
Explanation:
-ή συγγόμφωση...

Main Entry: in·ter·cus·pa·tion
Pronunciation: \-ˌkəs-ˈpā-shən\
Variant(s): or in·ter·cus·pi·da·tion \-ˌkəs-pə-ˈdā-shən\
Function: noun
: the meshing together of cusps of opposing teeth in occlusion
www.merriam-webster.com/.../intercuspidation
http://www.merriam-webster.com/medical/intercuspidation

in·ter·cus·pa·tion (ntr-k-spshn)
n.
1. The ""cusp-to-fossa"" relationship of the upper and lower posterior teeth to one another.
2. The interlocking or fitting together of the cusps of opposing teeth. Also called interdigitation
medical-dictionary.thefreedictionary.com/intercuspation -
http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/intercuspati...

29 Μάιος 2007 ... παρατηρείται η μέγιστη δυνατή συναρμογή των ανταγωνιστών δοντιών(maximum intercuspation) έτσι ώστε τα γλωσσικά φύματα των προγομφιών και ... Η σύμπτωση όμως κεντρικής σχέσης και κεντρικής σύγκλεισης αποτελούν από τα ...
odontotexneion.wordpress.com/.../siglisi/
http://odontotexneion.wordpress.com/2007/05/29/siglisi/

στην επόμενη παραπομπή θα βεις περιγραφές των διάφορων συγκλεισιακών σχημάτων, αλλά θα δεις και τη διαφορά της συναρμογής σε σχέση με την κεντρική σύγκλειση, στην οποία δεν είναι απαραίτητο να έχουμε και μέγιστη συναρμογή :-)...

"...ΜΕΓΙΣΤΗ ΣΥΝΑΡΜΟΓΗ ή ΣΥΓΚΛΕΙΣΗ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΣΥΝΑΡΜΟΓΗΣ Είναι εκείνη η σχέση μεταξύ των φραγμών άνω και κάτω γνάθου, κατά την οποίαν υπάρχει ο μεγαλύτερος αριθμός επαφής των άνω δοντιών με τα κάτω σε σχέση «φύμα προς βοθρίο και φύμα προς μασητική αγκάλη». Καλό είναι όταν η γνάθος βρίσκεται σε κεντρική θέση, να έχουμε ταυτόχρονα στο φραγμό κατάσταση μεγίστης συναρμογής. Στην πραγματικότητα η σύμπτωση κεντρικής θέσης και μεγίστης συναρμογής εμφανίζεται μόνο σ’ ένα ποσοστό 12% του πληθυσμού..."
http://www.scribd.com/doc/11487422/-A-
www.scribd.com/doc/.../-A-

--------------------------------------------------
Note added at 48 λεπτά (2009-11-09 18:58:27 GMT)
--------------------------------------------------

cusp=φύμα...
πρόσεξε cusp-to-fossa relationship/φύμα προς βοθρίο σχέση...

--------------------------------------------------
Note added at 55 λεπτά (2009-11-09 19:05:34 GMT)
--------------------------------------------------

πάντα από το ίδιο βιβλίο:

"...ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΓΚΛΕΙΣΗ: Είναι η σχέση που εμφανίζεται μεταξύ οδόντων άνω και κάτω οδοντικού φραγμού, όταν η γνάθος είναι στην κεντρική θέση. Δεν είναι απαραίτητο να έχουμε μεγίστη συναρμογή..."

"... ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΧΕΣΗ: Είναι η κατάσταση (θέση-σχέση) της γνάθου κατά την οποία το Μ.Ο.Ε. της κάτω γνάθου ταυτίζεται με το Μ.Ο.Ε. της άνω γνάθου..."

"...ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΣΗ: Είναι η κατάσταση (θέση-σχέση) που βρίσκεται η κάτω γνάθος όταν είναι σε κεντρική σχέση υπό καθορισμένη απόσταση από την άνω γνάθο..."

"...ΜΕΣΟ ΟΒΕΛΙΑΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Μ.Ο.Ε.: Νοητό Επίπεδο που διέρχεται από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ και το κέντρο του τουρκικού εφιππίου ( ή αν θέλετε μεταξύ των υπερώιων βοθρίων). Χωρίζει την κεφαλή, και το σώμα γενικώς, στο αριστερό και δεξιό ημιμόριο..."


http://www.scribd.com/doc/11487422/-A-

--------------------------------------------------
Note added at 1 ώρα (2009-11-09 19:11:59 GMT)
--------------------------------------------------

"...Κατόπιν πραγματοποιήθηκε χαρτογράφηση και καταγραφή σε ειδικό έντυπο των οδοντικών επαφών τόσο από τα ήδη αναρτημένα εκμαγεία, όσο και κατευθείαν από το στόμα του ασθενούς (μάρτυρας), πάντα στη θέση μέγιστης συναρμογής..
...The next step was to map and register in a special leaflet the dental contacts from the already articulated casts and directly from the participant’s mouth (‘control’), always in the position of the maximum intercuspation..."
invenio.lib.auth.gr/record/72197/files/gri-2007-326.pdf -

--------------------------------------------------
Note added at 14 ώρες (2009-11-10 08:30:41 GMT)
--------------------------------------------------

σε αυτο το κειμενο: http://www.coltene.com/download.php?file_id=1733
εχει χρησιμοποιηθει, σαφως εσφαλμενα, το ιδιο μεταφρασμα τοσο για τον ορο centric/κεντρικη συγκλειση οσο και για την intercuspation/συναρμογη, ενω δεν ειναι διολου το ιδιο πραγμα...

--------------------------------------------------
Note added at 33 ημέρες (2009-12-13 08:20:25 GMT)
--------------------------------------------------

δε συμφωνείς ότι intercusp(id)ation=συναρμογή;
Selected response from:

Panagiotis Andrias (X)
Greece
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4συναρμογή
Panagiotis Andrias (X)
3κεντρική σχέση
Spiros Doikas


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
κεντρική σχέση


Explanation:
έτσι λέει εδώ
http://www.coltene.com/download.php?file_id=1733

Spiros Doikas
Native speaker of: Native in GreekGreek

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
συναρμογή


Explanation:
-ή συγγόμφωση...

Main Entry: in·ter·cus·pa·tion
Pronunciation: \-ˌkəs-ˈpā-shən\
Variant(s): or in·ter·cus·pi·da·tion \-ˌkəs-pə-ˈdā-shən\
Function: noun
: the meshing together of cusps of opposing teeth in occlusion
www.merriam-webster.com/.../intercuspidation
http://www.merriam-webster.com/medical/intercuspidation

in·ter·cus·pa·tion (ntr-k-spshn)
n.
1. The ""cusp-to-fossa"" relationship of the upper and lower posterior teeth to one another.
2. The interlocking or fitting together of the cusps of opposing teeth. Also called interdigitation
medical-dictionary.thefreedictionary.com/intercuspation -
http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/intercuspati...

29 Μάιος 2007 ... παρατηρείται η μέγιστη δυνατή συναρμογή των ανταγωνιστών δοντιών(maximum intercuspation) έτσι ώστε τα γλωσσικά φύματα των προγομφιών και ... Η σύμπτωση όμως κεντρικής σχέσης και κεντρικής σύγκλεισης αποτελούν από τα ...
odontotexneion.wordpress.com/.../siglisi/
http://odontotexneion.wordpress.com/2007/05/29/siglisi/

στην επόμενη παραπομπή θα βεις περιγραφές των διάφορων συγκλεισιακών σχημάτων, αλλά θα δεις και τη διαφορά της συναρμογής σε σχέση με την κεντρική σύγκλειση, στην οποία δεν είναι απαραίτητο να έχουμε και μέγιστη συναρμογή :-)...

"...ΜΕΓΙΣΤΗ ΣΥΝΑΡΜΟΓΗ ή ΣΥΓΚΛΕΙΣΗ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΣΥΝΑΡΜΟΓΗΣ Είναι εκείνη η σχέση μεταξύ των φραγμών άνω και κάτω γνάθου, κατά την οποίαν υπάρχει ο μεγαλύτερος αριθμός επαφής των άνω δοντιών με τα κάτω σε σχέση «φύμα προς βοθρίο και φύμα προς μασητική αγκάλη». Καλό είναι όταν η γνάθος βρίσκεται σε κεντρική θέση, να έχουμε ταυτόχρονα στο φραγμό κατάσταση μεγίστης συναρμογής. Στην πραγματικότητα η σύμπτωση κεντρικής θέσης και μεγίστης συναρμογής εμφανίζεται μόνο σ’ ένα ποσοστό 12% του πληθυσμού..."
http://www.scribd.com/doc/11487422/-A-
www.scribd.com/doc/.../-A-

--------------------------------------------------
Note added at 48 λεπτά (2009-11-09 18:58:27 GMT)
--------------------------------------------------

cusp=φύμα...
πρόσεξε cusp-to-fossa relationship/φύμα προς βοθρίο σχέση...

--------------------------------------------------
Note added at 55 λεπτά (2009-11-09 19:05:34 GMT)
--------------------------------------------------

πάντα από το ίδιο βιβλίο:

"...ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΓΚΛΕΙΣΗ: Είναι η σχέση που εμφανίζεται μεταξύ οδόντων άνω και κάτω οδοντικού φραγμού, όταν η γνάθος είναι στην κεντρική θέση. Δεν είναι απαραίτητο να έχουμε μεγίστη συναρμογή..."

"... ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΧΕΣΗ: Είναι η κατάσταση (θέση-σχέση) της γνάθου κατά την οποία το Μ.Ο.Ε. της κάτω γνάθου ταυτίζεται με το Μ.Ο.Ε. της άνω γνάθου..."

"...ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΣΗ: Είναι η κατάσταση (θέση-σχέση) που βρίσκεται η κάτω γνάθος όταν είναι σε κεντρική σχέση υπό καθορισμένη απόσταση από την άνω γνάθο..."

"...ΜΕΣΟ ΟΒΕΛΙΑΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Μ.Ο.Ε.: Νοητό Επίπεδο που διέρχεται από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ και το κέντρο του τουρκικού εφιππίου ( ή αν θέλετε μεταξύ των υπερώιων βοθρίων). Χωρίζει την κεφαλή, και το σώμα γενικώς, στο αριστερό και δεξιό ημιμόριο..."


http://www.scribd.com/doc/11487422/-A-

--------------------------------------------------
Note added at 1 ώρα (2009-11-09 19:11:59 GMT)
--------------------------------------------------

"...Κατόπιν πραγματοποιήθηκε χαρτογράφηση και καταγραφή σε ειδικό έντυπο των οδοντικών επαφών τόσο από τα ήδη αναρτημένα εκμαγεία, όσο και κατευθείαν από το στόμα του ασθενούς (μάρτυρας), πάντα στη θέση μέγιστης συναρμογής..
...The next step was to map and register in a special leaflet the dental contacts from the already articulated casts and directly from the participant’s mouth (‘control’), always in the position of the maximum intercuspation..."
invenio.lib.auth.gr/record/72197/files/gri-2007-326.pdf -

--------------------------------------------------
Note added at 14 ώρες (2009-11-10 08:30:41 GMT)
--------------------------------------------------

σε αυτο το κειμενο: http://www.coltene.com/download.php?file_id=1733
εχει χρησιμοποιηθει, σαφως εσφαλμενα, το ιδιο μεταφρασμα τοσο για τον ορο centric/κεντρικη συγκλειση οσο και για την intercuspation/συναρμογη, ενω δεν ειναι διολου το ιδιο πραγμα...

--------------------------------------------------
Note added at 33 ημέρες (2009-12-13 08:20:25 GMT)
--------------------------------------------------

δε συμφωνείς ότι intercusp(id)ation=συναρμογή;


Panagiotis Andrias (X)
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search