sodium laurylsulfate

Greek translation: λαυρυλοθειικό/λαουρυλοθειικό νάτριο

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sodium laurylsulfate
Greek translation:λαυρυλοθειικό/λαουρυλοθειικό νάτριο
Entered by: Daphne Theodoraki

15:45 Jan 27, 2007
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: sodium laurylsulfate
ingredients: ... sodium laurylsulfate
SGOUZA
λαυρυλοθειικό νάτριο
Explanation:
Λαυρυλοθειικό νάτριο – Λαυρυλο – αιθεροθειϊκό νάτριο (Sodium Lauryl Sulphate SLS – Sodium Laureth Sulphate SLES) : Απορρυπαντικά που χρησιμοποιούνται σαν υγραντικά για τα προϊόντα καθαριότητας του πατώματος, που βρίσκονται σε μηχανές και στο Πορτοκαλί αντιδραστήριο (το οποίο εξυπηρετούσε στο να σκοτώνει τη βλάστηση και έτσι έπληξε σε βάθος τη ζωή των ανθρώπων και των ζώων κατά τη διάρκεια, αλλά και πολύ αργότερα από τον πόλεμο στο Βιετνάμ). SLS και SLES χρησιμοποιούνται στα εργαστήρια σαν ερεθιστικές ουσίες ώστε να ελεγχθεί η απαλότητα των προϊόντων. Ωστόσο, το χαμηλό τους κόστος τα κάνει να παρίστανται στην πλειοψηφία των σαμπουάν και άλλων καλλυντικών αφριστικών προϊόντων. Διάφορες μελέτες έχουν υπογραμμίσει τα βλαβερά αποτελέσματα από τη χρήση τους: ουρολοιμώξεις, λοιμώξεις των νεφρών και της χολής, προβλήματα γονιμότητας, ερεθισμό των ματιών, της επιδερμίδας και του κεφαλιού, αλλεργικές αντιδράσεις, κακώσεις του κεφαλιού και πτώση των μαλλιών. Ορισμένες μελέτες έχουν ισχυριστεί ότι τα SLS και SLES είναι καρκινογόνα.
Selected response from:

sassa
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5λαυρυλοθειικό νάτριο
sassa
5λαουρυλοθειικό νάτριο
Isodynamia


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
λαυρυλοθειικό νάτριο


Explanation:
Λαυρυλοθειικό νάτριο – Λαυρυλο – αιθεροθειϊκό νάτριο (Sodium Lauryl Sulphate SLS – Sodium Laureth Sulphate SLES) : Απορρυπαντικά που χρησιμοποιούνται σαν υγραντικά για τα προϊόντα καθαριότητας του πατώματος, που βρίσκονται σε μηχανές και στο Πορτοκαλί αντιδραστήριο (το οποίο εξυπηρετούσε στο να σκοτώνει τη βλάστηση και έτσι έπληξε σε βάθος τη ζωή των ανθρώπων και των ζώων κατά τη διάρκεια, αλλά και πολύ αργότερα από τον πόλεμο στο Βιετνάμ). SLS και SLES χρησιμοποιούνται στα εργαστήρια σαν ερεθιστικές ουσίες ώστε να ελεγχθεί η απαλότητα των προϊόντων. Ωστόσο, το χαμηλό τους κόστος τα κάνει να παρίστανται στην πλειοψηφία των σαμπουάν και άλλων καλλυντικών αφριστικών προϊόντων. Διάφορες μελέτες έχουν υπογραμμίσει τα βλαβερά αποτελέσματα από τη χρήση τους: ουρολοιμώξεις, λοιμώξεις των νεφρών και της χολής, προβλήματα γονιμότητας, ερεθισμό των ματιών, της επιδερμίδας και του κεφαλιού, αλλεργικές αντιδράσεις, κακώσεις του κεφαλιού και πτώση των μαλλιών. Ορισμένες μελέτες έχουν ισχυριστεί ότι τα SLS και SLES είναι καρκινογόνα.


    Reference: http://www.mediserv.gr/mediserv_co__danger.htm
    Reference: http://www.google.gr/search?hl=el&q=%CE%9B%CE%B1%CF%85%CF%81...
sassa
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou: Γιατί να μην είναι, ωστόσο, σκέτο «λαυρυλοθειικό», όπως εδώ; http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...
6 mins
  -> Καλημέρα, Βίκυ! Ευχαριστώ.

agree  Spiros Konstantogiannis: ή λαουρυλοθειικό νάτριο (http://www.google.com/search?hl=en&q=λαουρυλοθειικό). Υπάρχει και το "ammonium lauryl sulfate" οπότε, νομίζω, πρέπει να μεταφράσουμε και το sodium.
5 hrs
  -> Καλημέρα, Σπύρο. Ευχαριστώ.

agree  anthi
18 hrs

agree  Sophia Finos (X)
1 day 5 hrs

agree  Tessy_vas
2 days 22 hrs

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
λαουρυλοθειικό νάτριο


Explanation:
Από το βιβλίο/γλωσσάρι κοσμητολογίας, "Καλλυντικά - Συστατικά και Εφαρμογές", Μουλοπούλου-Καρακίτσου, Ρηγόπουλος, Στρατηγός.


Isodynamia
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search