naker

Greek translation: ανακαράδες

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nakers
Greek translation:ανακαράδες
Entered by: Nick Lingris

23:10 Jun 6, 2009
English to Greek translations [PRO]
Social Sciences - Music / instrument
English term or phrase: naker
They added tabors and nakers to the military bands.
Tania Gkagkali
νάκαρα, ανάκαρα
Explanation:
Από το Oxford English Dictionary:

naker n.1 Now only Hist. Also 4_5 nakere, gen. pl. nak(e)ryn, 5 nakyr, 9 nakir. Cf. nacorne and naquaire.
[a. OF. nacre, naquere, nakaire, nacaire, etc. = It. nacchera, med.L. nach-, nacara, nacaria, med.Gr. ανάκαρα, ad. Arab. naqarah, Pers. naqara. In English the word seems to have had real currency only in the 14th cent.]
A kettle-drum.

Από το λεξικό του Παπύρου:
νάκαρο (I)
και νιάκαρο, το, και νιάκαρη, η και νιακαράς, ο· κρουστό ή πνευστό μουσικό όργανο, το τύμπανο ή η σάλπιγγα, το ανάκαρο.
[ΕΤΥΜΟΛ. < παλαιότατο ιταλ. naccaro με επίδραση τού βεν. gnacara (< αραβ. nakkare, πρβλ. και τουρκ. nakkare), πρβλ. ανακαράς].

ανάκαρο (II)
το· (συνήθως στον πληθ.) τα ανάκαρα· μουσικά όργανα, κυρίως τα λαϊκά πνευστά, κατ' επέκταση δε και όλα τα άλλα, τύμπανα, έγχορδα κ.λπ.

http://www.livepedia.gr/index.php?title=Νάκαρα

--------------------------------------------------
Note added at 3 days13 hrs (2009-06-10 12:39:12 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Από Λεξικό Κριαρά (Μεσαιωνικής Γραμματείας):
ανακαράς ο· νακαράς. (Συν. στον πληθ.) είδος τυμπάνου που παιζόταν από στρατιωτικούς μουσικούς, συνήθως έφιππους (σε στρατιωτικές επιχειρήσεις): όργανα του πολέμου, τρουμπέτες …, τύμπαν’, ανακαράδες Διήγ. Bελ. χ 272· Ολονυκτίς ακούγανε πίφερες, νακαράδες Τζάνε Κρ. πόλ. 15617.

Κρίνοντας και από τα ευρήματα του LSJ, στον πληθυντικό καλύτερα «ανακαράδες».
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8νάκαρα, ανάκαρα
Nick Lingris
4νάκαρα
SOPHIA g


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
νάκαρα


Explanation:
Νάκαρα

Βυζαντινά μουσικά όργανα που είχαν τη μορφή τυμπάνου. Ήταν σκεπασμένα με μεμβράνες από δέρμα ζώων και τα τοποθετούσαν δύο - δύο πάνω στα άλογα. Τα ν. τα χτυπούσαν οι καβαλάρηδες σε διάφορες παρελάσεις.




    Reference: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/402071/naker
SOPHIA g
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anastasia Vam: Γιατί δεν συμφωνείς με τον συνάδελφο αφού το είπε πρώτος?
47 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
nakers
νάκαρα, ανάκαρα


Explanation:
Από το Oxford English Dictionary:

naker n.1 Now only Hist. Also 4_5 nakere, gen. pl. nak(e)ryn, 5 nakyr, 9 nakir. Cf. nacorne and naquaire.
[a. OF. nacre, naquere, nakaire, nacaire, etc. = It. nacchera, med.L. nach-, nacara, nacaria, med.Gr. ανάκαρα, ad. Arab. naqarah, Pers. naqara. In English the word seems to have had real currency only in the 14th cent.]
A kettle-drum.

Από το λεξικό του Παπύρου:
νάκαρο (I)
και νιάκαρο, το, και νιάκαρη, η και νιακαράς, ο· κρουστό ή πνευστό μουσικό όργανο, το τύμπανο ή η σάλπιγγα, το ανάκαρο.
[ΕΤΥΜΟΛ. < παλαιότατο ιταλ. naccaro με επίδραση τού βεν. gnacara (< αραβ. nakkare, πρβλ. και τουρκ. nakkare), πρβλ. ανακαράς].

ανάκαρο (II)
το· (συνήθως στον πληθ.) τα ανάκαρα· μουσικά όργανα, κυρίως τα λαϊκά πνευστά, κατ' επέκταση δε και όλα τα άλλα, τύμπανα, έγχορδα κ.λπ.

http://www.livepedia.gr/index.php?title=Νάκαρα

--------------------------------------------------
Note added at 3 days13 hrs (2009-06-10 12:39:12 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Από Λεξικό Κριαρά (Μεσαιωνικής Γραμματείας):
ανακαράς ο· νακαράς. (Συν. στον πληθ.) είδος τυμπάνου που παιζόταν από στρατιωτικούς μουσικούς, συνήθως έφιππους (σε στρατιωτικές επιχειρήσεις): όργανα του πολέμου, τρουμπέτες …, τύμπαν’, ανακαράδες Διήγ. Bελ. χ 272· Ολονυκτίς ακούγανε πίφερες, νακαράδες Τζάνε Κρ. πόλ. 15617.

Κρίνοντας και από τα ευρήματα του LSJ, στον πληθυντικό καλύτερα «ανακαράδες».

Nick Lingris
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olga Hatzigeorgiou
8 hrs
  -> Ευχαριστώ!

agree  Anastasia Vam
10 hrs
  -> Ευχαριστώ!

agree  SOPHIA g
11 hrs
  -> Ευχαριστώ!

agree  Sakis Serafeim: Από Πρωίας: (α)νάκαρα, τα & (α)νακαράδες, οι: μουσικά όργανα, τύμπανα και έγχορδα
14 hrs
  -> Καλή αρχή!

agree  Dora Evagelinaki
17 hrs

agree  socratisv
17 hrs

agree  Marina Varouta
1 day 6 hrs

agree  Nektaria Notaridou
67 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search