close harmony

Greek translation: συγχορδίες σε κλειστή θέση

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:close harmony
Greek translation:συγχορδίες σε κλειστή θέση
Entered by: d_vachliot (X)

08:00 Jun 9, 2011
English to Greek translations [PRO]
Music
English term or phrase: close harmony
In "Give my Regards to Broadway,'' the indulgence in close, chromatic harmony, especially in the supporting voices when the song is performed (as it fairly begs to be)as a barbershop-style quartet, gives a musical presence to the sentimental support of friends united in common feeling, while at the same time indulging a musical genre deriving from the ministre stage and black spirituals, that was becoming emblematic of Αmerica.
haroula tsoutsia (X)
Greece
σε κλειστή θέση
Explanation:
Ο όρος close harmony αναφέρεται σε αρμονία με συγχορδίες σε κλειστή θέση (αυτός είναι και ο μόνος δόκιμος όρος όπως διδάσκεται στα ωδεία.) Συγχορδίες σε κλειστή θέση είναι οι συγχορδίες όπου οι τρεις ανώτερες φωνές (σοπράνο, άλτο, τενόρος) είναι σε έκταση μιας οκτάβας. Δες και την παραπομπή για το close harmony που δίνω παρακάτω.

"...close, chromatic harmony..."=χρωματική αρμονία με συγχορδίες σε κλειστή θέση

--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2011-06-11 11:46:11 GMT)
--------------------------------------------------

Συγγνώμη, αυτός είναι ο σωστός σύνδεσμος, σ. 180: http://books.google.com/books?id=TMdf1SioFk4C&printsec=front...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days5 hrs (2011-06-11 13:16:51 GMT)
--------------------------------------------------

Και μια και μιλάμε συγκεκριμένα για τραγούδι, μπορείς να πεις και "...χρωματική αρμονία και τις φωνές σε κλειστή θέση".
Selected response from:

d_vachliot (X)
Grading comment
Σας ευχαριστώ πολύ! Βάσει και της άποψης κάποιων φίλων μουσικών είναι η καλύτερη απόδοση.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1πυκνή αρμονία
Epameinondas Soufleros
5σε κλειστή θέση
d_vachliot (X)
4αρμονία μικρού εύρους / αρμονία με νότες μικρού εύρους
Savvas SEIMANIDIS


Discussion entries: 3





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
πυκνή αρμονία


Explanation:
Αρμονία βασιζόμενη σε συγχορίδες των οποίων οι νότες βρίσκονται κοντά η μία στην άλλη, δηλαδή δεν έχουν απλωθεί σε πολλές οκτάβες. Δες και την παραπομπή.

Example sentence(s):
  • Ο Μαξ Ρέγκερ (1873-1916) τελειοποίησε τη σύνθεση με αντίστιξη στο στυλ του Μπαχ, δίνοντας πυκνή χρωματική αρμονία στα τελευταία έργα του.

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Close_harmony
Epameinondas Soufleros
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olga Hatzigeorgiou
7 hrs

neutral  d_vachliot (X): Ο όρος πυκνή αρμονία που προτείνεις αναφέρεται σε πυκνογραμμένη και παραφορτωμένη αρμονία (τετράφωνες, πεντάφωνες, εξάφωνες συγχορδίες) και παρόλο που ακούγεται καλός, είναι παραπλανητικός γιατί σημαίνει κάτι εντελώς διαφορετικό.
2 days 5 hrs
  -> Μπορεί να διακριθεί από τις συγχορδίες που λες αν αναφερθούμε σε αυτές ως "πλούσια αρμονία". Αλλά αν όντως ο δόκιμος όρος είναι "κλειστή συγχορδία", τότε πάω πάσο.

2 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
σε κλειστή θέση


Explanation:
Ο όρος close harmony αναφέρεται σε αρμονία με συγχορδίες σε κλειστή θέση (αυτός είναι και ο μόνος δόκιμος όρος όπως διδάσκεται στα ωδεία.) Συγχορδίες σε κλειστή θέση είναι οι συγχορδίες όπου οι τρεις ανώτερες φωνές (σοπράνο, άλτο, τενόρος) είναι σε έκταση μιας οκτάβας. Δες και την παραπομπή για το close harmony που δίνω παρακάτω.

"...close, chromatic harmony..."=χρωματική αρμονία με συγχορδίες σε κλειστή θέση

--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2011-06-11 11:46:11 GMT)
--------------------------------------------------

Συγγνώμη, αυτός είναι ο σωστός σύνδεσμος, σ. 180: http://books.google.com/books?id=TMdf1SioFk4C&printsec=front...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days5 hrs (2011-06-11 13:16:51 GMT)
--------------------------------------------------

Και μια και μιλάμε συγκεκριμένα για τραγούδι, μπορείς να πεις και "...χρωματική αρμονία και τις φωνές σε κλειστή θέση".


    Reference: http://books.google.com/books?id=TMdf1SioFk4C&pg=PA232&dq=ha...
d_vachliot (X)
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 12
Grading comment
Σας ευχαριστώ πολύ! Βάσει και της άποψης κάποιων φίλων μουσικών είναι η καλύτερη απόδοση.
Notes to answerer
Asker: Ευχαριστώ πολύ!


1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
αρμονία μικρού εύρους / αρμονία με νότες μικρού εύρους


Explanation:
Το κείμενο της ερώτησης δεν αναφέρεται σε αρμονία μουσικών οργάνων αλλά φωνητικής ερμηνείας : " especially in the supporting voices when the song is performed..." Έστω κι αν ορισμένες επεξηγήσεις παρομοιάζουν αυτή την ίδιαίτερη φωνητική ερμηνεία με την ιδιαίτερη μουσική χρειά ορισμένων συνθετών κλασσικής μουσικής όπως ο Μπαχ, είναι σαφές ότι στην εν λόγω περίπτωση δεν πρόκειται περί κλασσικής μουσικής. Επίσης πρόκειται γιά τραγούδια προερχόμενα από τα παραδοσιακά θρησκευτικά άσματα των μαύρων της Αμερικής, γνωστά και ως " negro spirituals " στα οποία το κείμανο κάνει σαφή αναφορά. Κύριο χαρακτηριστικό αυτού του είδους τραγουδιών και της φωνητικής τους ιδιαίτερης ερμηνείας αποτελεί το μικρό ( ή στενό) εύρος - narrow range - στις νότες, όπως το εξηγούν τα ακόλουθα αποσπάσματα κειμένων ειδικά αφιερωμένων σε τούτο το είδος :

1. " The history of close harmony singing
Close harmony singing is essentially a method that attempts to make the most creative music with the least amount of freedom. By definition, close harmony arranges its notes in a narrow range, usually within the confines of a single octave. Occasionally the rules are bent to accommodate a random bass notes for balance. However restrictive this technique may seem, many close harmony singers found a loophole: confining each individual to a separate octave to extend the composite past the original restrictive range. "

Πηγή : http://www.chapter-6.com/

2. " Close harmony is an arrangement of the notes of chords within a narrow range. It is different from open harmony or voicing in that it uses each part on the closest harmonizing note (such as - C4, E4, G4), while the open voicing uses a broader pitch array (like - C3, G3, E4) expanding the harmonic range past the octave. "

Πηγή :http://www.facebook.com/pages/Barbershop-harmony/11511399517...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2011-06-10 15:41:17 GMT)
--------------------------------------------------

3. Το μικρότερο εύρος των μουσικών κλιμάκων οι οποίες χρησιμοποιούνται τόσο στη μουσική τζαζ όσο και στους θρησκευτικούς παραδοσιακούς αφροαμερικάνικους ύμνους γνωστούς ως σπηρίτσουαλς και γκόσπελ οφείλεται στην υιοθέτηση της π ε ν τ α τ ο ν ι κ ή ς μουσικής κλίμακας αντί της οκτάτονης κλασσικής από τους μουσικοσυνθέτες αυτού του ιδιαίτερου είδους. Πρόκειται λοιπόν γιά κλίμακες μικρότερου εύρους από τις '' ακαδημαικές '' οκτάτονες της κλασσικής ευρωπαικής μουσικής, εξ ού και η δημιουργία του αγγλικού όρου "close harmony " :

''
Η πεντατονική κλίμακα (ο ήχος της οποίας αποδίδεται αν παιχθούν μόνο τα 5 μαύρα πλήκτρα μιας οκτάβας στο πιάνο), που τη συναντάμε στη λαϊκή μουσική πολλών λαών, υπήρξε βάση για τη μελωδία των χορωδιακών σπιρίτσουαλς, τα οποία δε σταμάτησαν να τραγουδιούνται μέχρι σήμερα από συγκροτήματα, ως κοσμικό μουσικό είδος, παρόλη τήν εξέλιξη της τζαζ. Η πρωτόγονη πεντατονική κλίμακα με το πέρασμα του χρόνου και την προσθήκη των λεγόμενων Blue Notes (πρόσθετες αλλοιωμένες νότες σε συγκεκριμένα σημεία της πεντατονικής κλίμακας), οδήγησαν στη λεγόμενη Μπλου κλίμακα (Blues Scale), που αποτέλεσε βάση για τη μελωδία των τραγουδιών Μπλουζ (Blues), αλλά και για την τζαζ μέχρι σήμερα. ''

Πηγή : http://www.sed.gr/cgi-bin/ikonboard/ikonboard.cgi?act=ST;f=1...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days7 hrs (2011-06-11 15:26:10 GMT)
--------------------------------------------------

4. Το ακόλουθο απόσπασμα από σειρά μαθημάτων μουσικής αρμονίας των Μάρκου Αλεξίου και Στράτου Διαμαντή, υπό τον τίτιλο '' ΗΧΟΙ ΣΙΩΠΗΣ '' χρησιμοποιεί όντως τον όρο '' συγχορδίες σε κλειστή θέση " τις οποίες και συσχετίζει με την τζαζ :

'' Επιλέξαμε να διατηρήσουμε τις συγχορδίες σε κλειστή θέση κλειστή θέση, με διάταξη των φωνών σε 2ες και 3ες (voicing by seconds and thirds).
Διατηρώντας μια «one note melody» και συνοδεύοντας με διαδοχικές συγχορδίες επιτυγχάνουμε ένα πολύ συγκεκριμένο και ενδιαφέρον ακουστικό αποτέλεσμα. Θεωρούμε δόκιμο οι συγχορδίες που προκύπτουν να αντιστοιχούν σε σύγχρονες τζαζ κλίμακες και να δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα αρμονική ακολουθία, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν και να υποβοηθήσουν έναν ενδιαφέροντα και σύγχρονο αυτοσχεδιασμό. "

Πηγή : http://www.fagottobooks.gr/pdf/soundOfSilenceGreek.pdf

Savvas SEIMANIDIS
France
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in FrenchFrench
Notes to answerer
Asker: Ευχαριστώ πολύ!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  d_vachliot (X): Λυπάμαι, αλλά δεν υπάρχει σαν όρος η "αρμονία μικρού εύρους". Συνήθως μιλάμε για την έκταση των φωνών, αλλά και πάλι αυτό δεν έχει σχέση με αυτό που ψάχνουμε εδώ. Επίσης, δεν υπάρχουν νότες μικρού εύρους.
22 hrs
  -> Ευχαριστώ γιά την εποικοδομητική σας παρατήρηση. Όντως, ο όρος μικρού εύρους προσδιορίζει το εύρος των μουσικών κλιμάκων στις οποίες εντάσσονται οι νότες και όχι στις νότες καθεαυτές. (Πεντατονικές κλίμακες αντί των οκτατονικών)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search