effete art

Greek translation: στείρα τέχνη (ή στυλ)

12:03 Jun 20, 2011
English to Greek translations [PRO]
Music / musical
English term or phrase: effete art
In Blitzstein's construction of what does not count as truly American, not only effete art but also mindless popular styles are seen as indulgent and escapist.
haroula tsoutsia (X)
Greece
Greek translation:στείρα τέχνη (ή στυλ)
Explanation:
Πιστεύω πως το effete εδώ δεν αναφέρεται σε κάποιο συγκεκριμένο είδος μουσικής αλλά στην αισθητική της βάση και την κοινωνική της λειτουργία της, κρίνοντας από το υπόλοιπο κείμενο του κεφαλαίου (όταν ο συγγραφέας αναφέρεται στο τι έκανε ο Blitzstein πριν τη στροφή του προς άλλα είδη μουσικής).

Παραδείγματα υπάρχουν στο ίντερνετ, και πάντοτε εκφράζουν αρνητική έννοια από την οποία λείπει η σπίθα της πρωτοτυπίας και της αισθητικής. Ίσως παρουσιάζεται και η σημασία του μπουρζουάζ. Δεν εντόπισα καθιερωμένη μετάφραση στο διαδίκτυο, αλλά δεν έχω πρόσβαση σε εξειδικευμένα κείμενα στα ελληνικά.
Selected response from:

Georgios Tziakos
Spain
Grading comment
Ευχαριστώ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ακαδημαϊκή / ακαδημαϊκίζουσα τέχνη
ElectraV
2στείρα τέχνη (ή στυλ)
Georgios Tziakos


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
στείρα τέχνη (ή στυλ)


Explanation:
Πιστεύω πως το effete εδώ δεν αναφέρεται σε κάποιο συγκεκριμένο είδος μουσικής αλλά στην αισθητική της βάση και την κοινωνική της λειτουργία της, κρίνοντας από το υπόλοιπο κείμενο του κεφαλαίου (όταν ο συγγραφέας αναφέρεται στο τι έκανε ο Blitzstein πριν τη στροφή του προς άλλα είδη μουσικής).

Παραδείγματα υπάρχουν στο ίντερνετ, και πάντοτε εκφράζουν αρνητική έννοια από την οποία λείπει η σπίθα της πρωτοτυπίας και της αισθητικής. Ίσως παρουσιάζεται και η σημασία του μπουρζουάζ. Δεν εντόπισα καθιερωμένη μετάφραση στο διαδίκτυο, αλλά δεν έχω πρόσβαση σε εξειδικευμένα κείμενα στα ελληνικά.

Georgios Tziakos
Spain
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ευχαριστώ!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ακαδημαϊκή / ακαδημαϊκίζουσα τέχνη


Explanation:
Η λέξη σημαίνει και ξεπεσμένος, σε παρακμή, αλλά στο πλαίσιο των τεχνών υποδηλώνει κάτι στείρο (αυτή είναι και η ετυμολογία της) που έχει "ραφιναριστεί" υπερβολικά. Σχετίζεται με σνομπ, διανόηση, ακαδημία κτλ.

Στο συγκεκριμένο απόσπασμα ταιριάζει, γιατί ο συγγραφέας απορρίπτει τα δύο άκρα : τόσο την ακαδημαϊκή παραγωγή τέχνης, όσο και την ελαφριά ποπ.

effete

— adj
1. weak, ineffectual, or decadent as a result of overrefinement: an effete academic
2. exhausted of vitality or strength; worn out; spent
3. (of animals or plants) no longer capable of reproduction

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-06-20 15:07:29 GMT)
--------------------------------------------------

http://archive.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=02.12.200...

Example sentence(s):
  • The effete art-industry intellectuals and academics who have proposed for so long that political art is merely crude agitprop or literary doggerel are being made to look stupid by a new generation of artists..
  • Sorry, but I'm not one of those effete art snobs who needs to hang paintings in his house to show everyone how cultured and refined I am. ...

    Reference: http://ttp://www.thecommentfactory.com/art-and-the-global-ju...
ElectraV
Spain
Native speaker of: Native in GreekGreek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Georgios Tziakos: Θα πρότεινα δήθεν/σοφιστικέ αλλά δεν ταιριάζουν στο register του κειμένου.
41 mins
  -> Σωστά, γι αυτό διάλεξα το ακαδημαϊκή..."Σοβαρή" μήπως, σε εισαγωγικά;




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search