Coulrophobia

Greek translation: κωλοβαθριστοφοβία

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Coulrophobia
Greek translation:κωλοβαθριστοφοβία
Entered by: Evangelia Tantalidou

09:19 Jul 17, 2006
English to Greek translations [PRO]
Other / phobias
English term or phrase: Coulrophobia
The fear of clowns. Any idea about the Greek term?
Evangelia Tantalidou
Greece
κωλοβαθιστροφοβία
Explanation:
Αυτός που την έφτιαξε, αναζητώντας λέξη στους αρχαίους, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το kolon (κώλον, άκρο) από τον κωλοβαθριστή (που περπατά πάνω σε ξυλοπόδαρα).
http://www.worldwidewords.org/weirdwords/ww-col2.htm
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&rls=GGLG,GGLG...

Οπότε, αν τη φοβία προς τον αριθμό 13, την πούμε κι εμείς Τρισκαιδεκαφοβία (triskaidekaphobia), γυρνάμε και τούτο στην πλήρη και πανάρχαια μορφή του...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-07-17 10:29:55 GMT)
--------------------------------------------------

***Κωλοβαθριστοφοβία***
(Δεν είναι λέξη που μπορείς να τη γράψεις σωστά την πρώτη φορά.)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-07-17 11:12:29 GMT)
--------------------------------------------------

Αν και υπάρχει το καλόβαθρον και ο καλοβαθράριος, οι παραπάνω πηγές δείχνουν να φτιάχτηκε η λέξη από το κωλόβαθρον και τον κωλοβαθριστή, που απαντά μόνο στον Ησύχιο.
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&q=κωλοβαθριστ...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-07-17 12:55:28 GMT)
--------------------------------------------------

Να προσθέσω ότι το κωλόβαθρον και ο κωλοβαθριστής (τις γράφω και τις ξαναγράφω για να τις εμπεδώσω) απαντούν επίσης στον Δημητράκο και στον Πάπυρο και στο Greek-English Lexicon ενώ, λόγω φοβίας, υπάρχουν και 161 kolobathristes στο διαδίκτυο.
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
Χίλια ευχαριστώ για τη βοήθειά σου!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3κωλοβαθιστροφοβία
Nick Lingris
3 +3φοβία για τους κλόουν, παλιατσοφοβία (;)
Vicky Papaprodromou
3 +2φοβία προς τους κλόουν
Emmanouil Tyrakis


Discussion entries: 2





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
coulrophobia
φοβία προς τους κλόουν


Explanation:
-

Emmanouil Tyrakis
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou: Καλημέρα και καλή βδομάδα.:-)
5 mins
  -> merci

agree  Vicky Alyssandraki: Je vous en prie, Monsieur! ;o)
23 mins
  -> merci

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
coulrophobia
φοβία για τους κλόουν, παλιατσοφοβία (;)


Explanation:
Καλημέρα και καλή βδομάδα, Ευαγγελία.

Δεν νομίζω ότι υπάρχουν αποδόσεις για όλες τούτες τις λέξεις που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια για να περιγράψουν τις φοβίες.

Θα πρότεινα την περίφραση που είναι απολύτως κατανοητή ή, αν οπωσδήποτε θέλεις μία λέξη, επειδή στην Ελλάδα τους λέμε και «παλιάτσους», την «παλιατσοφοβία» με κάθε επιφύλαξη.

Πριν λίγες μέρες όταν ταξίδευα απο Αθήνα μιλούσα με έναν φίλο για φοβίες (btw ¶γγελε το γάμησα το κινητό:P). Μου έλεγε λοιπόν πως είχε μια φίλη που φοβόταν τους κλόουν. Χαζή φοβία; Όχι τόσο αν ήξερες τον Τζον Γκέιν Γκέισι που έδρασε στο Σικάγο το 1975 ως το 1978. Ήταν ιδιοκτήτης οικοδομικής εταιρείας και πολύ δημοφιλής. Συμμετείχε σε τοπικές πολιτιστικές δραστηριότητες και σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις ενω συχνά εργαζόταν σαν Κλόουν σε παιδικά party.
http://www.urbanlegends.gr/modules/news/article.php?storyid=...

WOODY ALLEN
Πιθανοί τίτλοι: Santa Hall, Το Πορφυρό Δώρο Του Καΐρου, Deconstructing Santa
Το story: Ο Αϊ Βασίλης ξυπνάει τυφλός την παραμονή των Χριστουγέννων και τρέχει πανικόβλητος στον ψυχαναλυτή του, ο οποίος θα κάνει διάγνωση ψυχοσωματικής αντίδρασης που έχει προκληθεί από την απάρνηση της Εβραϊκής του κληρονομιάς. Ο μόνος τρόπος για να θεραπευτεί είναι να σταματήσει να πιστεύει στα Χριστούγεννα. Έτσι αλλάζει το όνομα του σε Santa Clausenbergh, παντρεύεται την Ασιατικής καταγωγής θετή κόρη της γυναίκας του, -η οποία βέβαια δεν αντέχει το σεξ μαζί του- και πιάνει δουλειά ως τρομπετίστας σε jazz club της Νέας Υόρκης. Φυσικά συνεχίζει την ψυχανάλυση προσπαθώντας να βρει τα βαθύτερα αίτια της ποδολαγνίας του, και να καταπολεμήσει τη φοβία του για τους κλόουν.
http://mag.patrinorama.com/5part1.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2006-07-17 10:10:56 GMT)
--------------------------------------------------

Οπότε, φοβάμαι, ότι η δεύτερη πρότασή μου σού κάνει περισσότερο και δεν υπάρχει η λέξη απ' όσο ξέρω τουλάχιστον. Εκτός αν κάποιος έχει υπόψη του κάποια λέξη που μου διαφεύγει.

Vicky Papaprodromou
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 78

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Alyssandraki
18 mins
  -> Ευχαριστώ, Βίκυ. Καλημέρα και καλή βδομάδα.:-)

agree  Katerina Athanasaki: Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε σένα κοπελιά!!!
2 hrs
  -> Kαλημέρα, Κατερίνα, και καλή βδομάδα. Ευχαριστώ πολύ.

agree  Natassa Iosifidou: Καλή εβδομάδα και σε σένα Βίκυ!
5 hrs
  -> Καλή βδομάδα, Νατάσα, κι ευχαριστώ πολύ.:-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
coulrophobia
κωλοβαθιστροφοβία


Explanation:
Αυτός που την έφτιαξε, αναζητώντας λέξη στους αρχαίους, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το kolon (κώλον, άκρο) από τον κωλοβαθριστή (που περπατά πάνω σε ξυλοπόδαρα).
http://www.worldwidewords.org/weirdwords/ww-col2.htm
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&rls=GGLG,GGLG...

Οπότε, αν τη φοβία προς τον αριθμό 13, την πούμε κι εμείς Τρισκαιδεκαφοβία (triskaidekaphobia), γυρνάμε και τούτο στην πλήρη και πανάρχαια μορφή του...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-07-17 10:29:55 GMT)
--------------------------------------------------

***Κωλοβαθριστοφοβία***
(Δεν είναι λέξη που μπορείς να τη γράψεις σωστά την πρώτη φορά.)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-07-17 11:12:29 GMT)
--------------------------------------------------

Αν και υπάρχει το καλόβαθρον και ο καλοβαθράριος, οι παραπάνω πηγές δείχνουν να φτιάχτηκε η λέξη από το κωλόβαθρον και τον κωλοβαθριστή, που απαντά μόνο στον Ησύχιο.
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&q=κωλοβαθριστ...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-07-17 12:55:28 GMT)
--------------------------------------------------

Να προσθέσω ότι το κωλόβαθρον και ο κωλοβαθριστής (τις γράφω και τις ξαναγράφω για να τις εμπεδώσω) απαντούν επίσης στον Δημητράκο και στον Πάπυρο και στο Greek-English Lexicon ενώ, λόγω φοβίας, υπάρχουν και 161 kolobathristes στο διαδίκτυο.

Nick Lingris
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 367
Grading comment
Χίλια ευχαριστώ για τη βοήθειά σου!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Mohay (X): κωλο-;;; / καλόβαθρον !
23 mins
  -> Κωλοβαθριστές, μόνο στον Ησύχιο. Έχει κι ένα νόημα το κώλον σε σχέση με το καλόν.

agree  Katerina Athanasaki: You never cease to amaze me Προφέσορ! Είσαι όμως σίγουρος ότι αν το βάλει έτσι στη μετάφραση δεν θα την πάρουν με τις πέτρες; Υπάρχει μεγάλη ασχετοσύνη στον κόσμο!
1 hr
  -> Εμ, για κουίζ το θέλει η Ευαγγελία, άρα πρέπει να είναι αρκούντως ... κουλ(ρ)ό.

agree  Natassa Iosifidou: Συμφωνώ με το ότι αν πρόκειται για οτιδήποτε άλλο εκτός από επεξήγηση της coulrophobia, πρέπει να είναι κάτι κουλό ώστε να προβληματίσει το άτομο που ασχολείται με το κουίζ.
4 hrs

agree  ELEFTHERIA FLOROU
71 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search