handgliders

Greek translation: αιωρόπτερο (αετός)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hang glider
Greek translation:αιωρόπτερο (αετός)
Entered by: Costas Zannis

19:32 Jan 10, 2004
English to Greek translations [Non-PRO]
English term or phrase: handgliders
windsurfing, surfboards, **handgliders**
Konstantinos Tsanakas
Germany
αιωρόπτερο
Explanation:
Όλα τα περί εωροπτέρων και αιωροπτερισμού στο:

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 7 mins (2004-01-11 00:40:22 GMT)
--------------------------------------------------

Κατάταξη του αιωροπτερισµού στην F.A.I.
1.7.1 Επίσηµη ονοµασία στην Αγγλική : Hang Gliding
Eπίσηµη ονοµασία στην Γαλλική : Vol Libre

1.7.2 Eπιτροπή της F.A.I. για το άθληµα του αιωροπτερισµού και αλεξιπτώτου πλαγιάς:
Commission Internationale de Vol Libre (C.I.V.L.)




--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 17 mins (2004-01-11 00:50:17 GMT)
--------------------------------------------------

Έχει και κοινή ονομασία που είναι \"αετός\". Κι έτσι τον ονομάζουν οι ασχολούμενοι με το σπορ στην Ελλάδα.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 50 mins (2004-01-11 09:23:14 GMT)
--------------------------------------------------

Οι ενθουσιασμοί τα χειροκροτήματα και τα \"άπαιχτα\" μπορεί να κλονίσουν τον ερωτόντα.

Το site που παραθέτω είναι της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αεραθλητισμού και αναφέρεται στον κανονισμό λειτουργίας ΑΙΩΡΟΠΤΕΡΩΝ.

Επί πλέον, οι ελεύθερες πτήσεις με πτήτικές συσκευές χωρίς κινητήρα ή μυική βοήθεια) περιλαμβάνουν τριών είδων συσκευές:

Τα \"gliders\" η \"ανεμόπτερα\". Μοιάζουν με αεροπλάνα αλλά δεν έχουν κινητήρα. Για να πετάξουν σύρονται από αεροπλάνο και αφήνονται ελεύθερα από κάποιο ύψος.

Τα \"hang gliders\" ή \"αιωρόπτερα\" και \"αετοί\". Έχουν άκαμπτο σκελετό που συγκρατεί τεντωμένο ένα πανί. Ξεκινάει την πτήση του από πλαγιά, αλλά να μη γίνει σύγχιση με το αλεξίπτωτο πλαγιάς.

Το \"para pente\" ή αλεξίπτωτο πλαγιάς είναι ένα ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ, κατευθυνόμενο χωρίς άκαμπτο σκελετο. Κι αυτό όπως το αιωρόπτερο ξεκινάει την πτήση του από πλαγιά.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 40 mins (2004-01-11 23:13:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ihpa.ie/

Irish Hang Gliding and Paragliding Association
The IHPA is the national association for the sports of Hang Gliding and Paragliding in Ireland. We were founded in 1974 as the Irish Hang Gliding Association and later expanded to include the newer sport of paragliding.

Όπου \"paragliding\" είναι ο αγγλικός όρος του \"αλεξίπτωτου\" πλαγιάς\" ή \"para pente\" στα Γαλλικά.
Το παραπάνω site έχει φωτογραφίες όπου φαίνονται οι διαφορές του Hang Glider και του Paraglider.
Selected response from:

Costas Zannis
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +9αεροπτεριστές
Nadia-Anastasia Fahmi
5 +4Aλεξίπτωτα Πλαγιάς
ET1
5 +1αιωρόπτερο
Costas Zannis


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +9
αεροπτεριστές


Explanation:
... However, if you want to take shots of surfers, sailboats or hang-glidders, a tripod would help because you won't be moving around very much, plus you can add a ...
www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=001bJB

Το σωστό είναι Hand-glidders

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-01-10 19:45:22 GMT)
--------------------------------------------------

Μπορεί ωστόσο να είναι τα θαλάσσια αλεξίπτωτα.. όπου σε τραβάνε με ένα ταχύπλοο και πετάς πάνω από τη θάλασσα... αλλά, δεν προσγειώνονται στην ξηρά... αλλά στη θάλασσα

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-01-10 19:46:46 GMT)
--------------------------------------------------

... Θαλάσσιο αλεξίπτωτο · Τα ταχύπλοα που έλκουν το αλεξίπτωτο πρέπει να επανδρώνονται ... www.thalassa.gr/2002/to/gr/e08.asp

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-01-10 19:47:22 GMT)
--------------------------------------------------

... ιστιοσανίδα, θαλάσσιο σκι, θαλάσσιο ποδήλατο, θαλάσσιο αλεξίπτωτο, ιστιοπλοΐα (catamaran ...
www.travelforall.gr/ agents_inside.asp?agcid=6&AgnID=116

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-01-10 19:48:47 GMT)
--------------------------------------------------

Για ερισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με όλα αυτά τα αθλήματα, δες: Αλεξίπτωτο Πλαγιάς. Το αλεξίπτωτο πλαγιάς, ή αλλιώς parapente (από το parachute=αλεξίπτωτο ...
www.in.gr/reviews/ chapter.asp?lngReviewID=555&lngChapterID=739

Nadia-Anastasia Fahmi
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1679

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  x-Translator (X): άπαιχτη ως συνήθως :)
8 mins
  -> Ε, όχι και ως συνήθως... Ευχαριστώ!

agree  ET1: με πρόλαβες! Είσαι πραγματικά άπαιχτη!
11 mins
  -> Όχι...πάντα... και το ξέρετε... αλλά, ευχαριστώ!!

agree  Irene (Renata) Liapis
12 mins
  -> Thank you Renata!

agree  Valentini Mellas
16 mins
  -> Thank you Val!

neutral  Costas Zannis: Το σωστό είναι "hang" > κρέμομαι / αιωρούμαι (απ' το σκελετό της συσκευής) εξ ου και η ελληνική απόδοση "αιωρόπτερο". :-))// Διάβασα "Το σωστό είναι Hand-glidders" και είναι αρκετό.-
5 hrs
  -> Προφανώς δεν έκανες τον κόπο να διαβάσεις τις σημειώσεις μου...:-<

agree  Vicky Papaprodromou: Kαλημέρα. Σιγά και να μην σου πω κι εγώ πως είσαι άπαιχτη...(αν ήταν η ζήλεια ψώρα, ε;)//H συνέχεια είναι απάντηση στην Μπέττυ: "Τάχει παίξει, κατηγορηματικά".
11 hrs
  -> hahahahahahahaha!!

agree  Emmanouil Tyrakis
13 hrs
  -> Thank you Manoli!

agree  Betty Revelioti: Nadia...telika ise apaixti i ta exeis paiksei??? xixixi...filakiaaaaa
18 hrs
  -> Poly sosti paratirissi, Betty... mallon ta exo paiksei!!

agree  Dionysia
23 hrs
  -> Ευχαριστώ Διονυσία!

agree  Evdoxia R. (X)
1 day 13 hrs
  -> Ευχαριστώ Ευδοξί μας!

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Aλεξίπτωτα Πλαγιάς


Explanation:
Usually called hang-glider and the action hand-gliding (αεράθλημα με αλεξίπτωτο πλαγιάς)

Το αλεξίπτωτο πλαγιάς έχει ως κύριο χαρακτηριστικό του ότι μπορεί να απογειώνεται με τρέξιμο από πλαγιές βουνών και να ανεμοπορεί.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-10 19:56:17 (GMT)
--------------------------------------------------

Also the action is called hang-gliding




    Reference: http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=35591&dict=CA...
ET1
PRO pts in pair: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadia-Anastasia Fahmi: και παραπέντε!!
2 mins
  -> Ναι και παραπέντε! Πως λέμε στο...παραπέντε δηλαδή! LOL. Σ'ευχαριστώ άπαιχτη Νάντια!!

agree  Georgios Paraskevopoulos
17 mins
  -> Σ'ευχαριστώ Γιώργο

agree  Vicky Papaprodromou
11 hrs
  -> Σ'ευχαριστώ Βίκυ

agree  Betty Revelioti
18 hrs
  -> Σ'ευχαριστώ Μπέτη

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
αιωρόπτερο


Explanation:
Όλα τα περί εωροπτέρων και αιωροπτερισμού στο:

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 7 mins (2004-01-11 00:40:22 GMT)
--------------------------------------------------

Κατάταξη του αιωροπτερισµού στην F.A.I.
1.7.1 Επίσηµη ονοµασία στην Αγγλική : Hang Gliding
Eπίσηµη ονοµασία στην Γαλλική : Vol Libre

1.7.2 Eπιτροπή της F.A.I. για το άθληµα του αιωροπτερισµού και αλεξιπτώτου πλαγιάς:
Commission Internationale de Vol Libre (C.I.V.L.)




--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 17 mins (2004-01-11 00:50:17 GMT)
--------------------------------------------------

Έχει και κοινή ονομασία που είναι \"αετός\". Κι έτσι τον ονομάζουν οι ασχολούμενοι με το σπορ στην Ελλάδα.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 50 mins (2004-01-11 09:23:14 GMT)
--------------------------------------------------

Οι ενθουσιασμοί τα χειροκροτήματα και τα \"άπαιχτα\" μπορεί να κλονίσουν τον ερωτόντα.

Το site που παραθέτω είναι της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αεραθλητισμού και αναφέρεται στον κανονισμό λειτουργίας ΑΙΩΡΟΠΤΕΡΩΝ.

Επί πλέον, οι ελεύθερες πτήσεις με πτήτικές συσκευές χωρίς κινητήρα ή μυική βοήθεια) περιλαμβάνουν τριών είδων συσκευές:

Τα \"gliders\" η \"ανεμόπτερα\". Μοιάζουν με αεροπλάνα αλλά δεν έχουν κινητήρα. Για να πετάξουν σύρονται από αεροπλάνο και αφήνονται ελεύθερα από κάποιο ύψος.

Τα \"hang gliders\" ή \"αιωρόπτερα\" και \"αετοί\". Έχουν άκαμπτο σκελετό που συγκρατεί τεντωμένο ένα πανί. Ξεκινάει την πτήση του από πλαγιά, αλλά να μη γίνει σύγχιση με το αλεξίπτωτο πλαγιάς.

Το \"para pente\" ή αλεξίπτωτο πλαγιάς είναι ένα ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ, κατευθυνόμενο χωρίς άκαμπτο σκελετο. Κι αυτό όπως το αιωρόπτερο ξεκινάει την πτήση του από πλαγιά.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 40 mins (2004-01-11 23:13:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ihpa.ie/

Irish Hang Gliding and Paragliding Association
The IHPA is the national association for the sports of Hang Gliding and Paragliding in Ireland. We were founded in 1974 as the Irish Hang Gliding Association and later expanded to include the newer sport of paragliding.

Όπου \"paragliding\" είναι ο αγγλικός όρος του \"αλεξίπτωτου\" πλαγιάς\" ή \"para pente\" στα Γαλλικά.
Το παραπάνω site έχει φωτογραφίες όπου φαίνονται οι διαφορές του Hang Glider και του Paraglider.



    Reference: http://www.elao.gr/documents/HG_GS.pdf
Costas Zannis
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 1656
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dylan Edwards: "aetos" is possible. Term seen among the exclusions in an insurance policy: pthseis me aeto. Collins Eng-Gr: petagma me anemoptero. Cambridge Word Routes: aiwropterisths, aiwropterismos. I've taken note of Nadia's term, too.
8 hrs
  -> Thanks Dylan. "Aetos" is the common name of the hang glider. "Aiwroptero" is the official term of the Air sports Federation.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search