documentary photographer

Greek translation: ντοκιμαντερίστας φωτογράφος

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:documentary photographer
Greek translation:ντοκιμαντερίστας φωτογράφος
Entered by: Anastasia Kyriakidou

19:44 Oct 9, 2013
English to Greek translations [PRO]
Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: documentary photographer
As a documentary photographer, XXX's view is always ...

Πρόκειται για φωτογράφο και όχι διευθυντή φωτογραφίας κινηματογραφικού ντοκιμαντέρ.
Anastasia Kyriakidou
Greece
ντοκιμαντερίστας φωτογράφος
Explanation:
~ φωτογράφος ντοκιμαντερίστας
~ φωτογράφος τεκμηρίωσης

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2013-10-10 09:24:23 GMT)
--------------------------------------------------

Είμαι φωτογράφος “ντοκιμαντερίστας” και ειδικεύομαι στην φωτογραφία γάμου και κοινωνικών εκδηλώσεων, το δημιουργικό φωτορεπορτάζ, και τη φωτογράφηση ...
http://www.argyris.gr/?page_id=77
Στους ξένους φωτογράφους, θα δούµε τα έργα του Γερµανού ντοκιµαντερίστα Michael Ruetz ενώ δώδεκα από σας θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το workshop του διάσηµου Αµερικανού Larry Fink
http://www.photo.gr/v2/index.php?option=1&selector=0&id=718
Ο σπουδαίος ντοκιµαντερίστας φωτογράφος Πέδρο Μέγιερ µοιράζεται στην Αθήνα εµπειρίες και εικόνες από το ταξίδι του
http://iphone.tanea.gr/news/culture/articlelist/?pg=1582
Τα τελευταία χρόνια δουλεύει ως ανεξάρτητος φωτογράφος τεκμηρίωσης σε μακροχρόνια εγχειρήματα. Στη δουλειά του, του αρέσει πάντα να ...
www.proinanea.gr › Πολιτισμός
Selected response from:

Andras Mohay (X)
Grading comment
Σας ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια και για την τεκμηρίωση.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ντοκιμαντερίστας φωτογράφος
Andras Mohay (X)
3 +2φωτορεπόρτερ
Angeliki Papadopoulou
3φωτοδημοσιογράφος πραγματικών(αληθινών) γεγονότων/επεισοδίων
transphy
4 -1φωτογράφος ντοκιμαντέρ
Magda Phili


Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
φωτογράφος ντοκιμαντέρ


Explanation:
http://learnmephotography.wordpress.com/2010/12/08/πορτρέτο-...

Φωτογράφος ντοκιμαντέρ/βιογραφίας: Εδώ θέλετε να φωτογραφήσετε ένα πρόσωπο και να αναδείξετε την προσωπικότητά του, αλλά και να το τοποθετήσετε μέσα σε ένα σκηνικό στο οποίο ζει και δρα (εικ.2). Σε αντίθεση με την προηγούμενη περίπτωση όπου φωτογραφίζετε ένα εσταντανέ, μια στιγμιαία και τυχαία έκφραση,...


http://gr.bachelorstudies.com/βα-φωτογραφία/Μεγάλη-Βρετανία/...

Ευκαιρίες Σταδιοδρομίας

Μόδα Φωτογράφος
Φωτογράφος Ντοκιμαντέρ
Φωτογραφία Δημοσιογραφία
Φωτογράφος Διαφήμιση
Φωτογράφος πλατό για την ταινία και την τηλεόραση
Άγριας Ζωής / Τοπίο
Fine Art Φωτογράφος
Σχετικές μεταπτυχιακές σπουδές


http://www.athinaecinema.gr/director.asp?id=362

Η Μαριάννα είναι φωτογράφος ντοκιμαντέρ από το 1987, με πολλές εκθέσεις και μια έκδοση βιβλίου. Σπούδασε κοινωνική ανθρωπολογία στο University college of London, φωτογραφία στο London College of Printing και video production στο South Thames College.

Magda Phili
Italy
Native speaker of: Greek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Lito Christoforidou: Συμφωνώ με την Angeliki Papadopoulou. Ο ίδιος όρος δίνεται και στο http://learnmephotography.wordpress.com/ -- νομίζω ότι η διαφορά ανάμεσα στους δύο όρους (φωτορεπόρτερ & φωτογράφος ντοκιμαντέρ) έγκειται ακριβώς στην αποτύπωση της στιγμής.
13 hrs
  -> Ναι όντως φαίνεται πως η απόδοση της Αγγελικής είναι η καλύτερη. Τι γνώμη έχεις για την απάντηση του Αντράς;

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
φωτοδημοσιογράφος πραγματικών(αληθινών) γεγονότων/επεισοδίων


Explanation:
Chris Hondros: "Μου προκαλεί φρίκη όταν ακούω ότι συνάδελφος ...
www.lifo.gr/team/amsterdamned/24551‎Translate this page
22 Apr 2011 - ... γίνει μάρτυρας πολλών επεισοδίων όπου Αμερικανοί στρατιώτες ανοίγουν ... με την καλλιτεχνική; Ως
** φωτοδημοσιογράφος,** προς τα πού βαραίνεις; ... δεν μπορεί να αποδώσει δικαιοσύνη στα ** πραγματικά γεγονότα** μιας τόσο ...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-09 22:34:03 GMT)
--------------------------------------------------

2.
Περί ανέμων, υδάτων και σχολείου...: Αύγουστος 2011
psamouxos.blogspot.com/2011_08_01_archive.html‎Translate this page
1 Aug 2011 - «Αυτή είναι μια πραγματική ιστορία. ... Ο Τζόναθαν Χαρ πέρασε οχτώ χρόνια ερευνώντας ** αληθινά γεγονότα** μέχρι να ..... πείθει να στραφεί στη*** φωτοδημοσιογραφία***, προσπερνώντας τον σουρεαλισμό, που θα τον οδηγούσε στο μανιερισμό. ..... «σαν **επεισόδια** μιας ενιαίας σειράς στη λογική των "Τομ και Τζέρι".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-09 22:37:05 GMT)
--------------------------------------------------

Περί ανέμων, υδάτων και σχολείου...: Αύγουστος 2011
psamouxos.blogspot.com/2011_08_01_archive.html‎Translate this page
1 Aug 2011 - «Αυτή είναι μια πραγματική ιστορία. ... Ο Τζόναθαν Χαρ πέρασε οχτώ χρόνια ερευνώντας*** αληθινά γεγονότα*** μέχρι να ..... πείθει να στραφεί στη*** φωτοδημοσιογραφία***, προσπερνώντας τον σουρεαλισμό, που θα τον οδηγούσε στο μανιερισμό. ..... «σαν επεισόδια μιας ενιαίας σειράς στη λογική των "Τομ και Τζέρι".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-09 22:39:33 GMT)
--------------------------------------------------

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ: 2011-05-15
trelogiannis.blogspot.com/2011_05_15_archive.html‎Translate this page
21 May 2011 - Ο*** φωτοδημοσιογράφος*** Nick Carter βρίσκεται στο Σουδάν στο ..... Οι κάρτες του παιχνιδιού και.. ***τα πραγματικά γεγονότα*** μερικά χρόνια αργότερα! ..... του Έβρου. Ακολούθησε διπλωματικό επεισόδιο με Τούρκους στρατιώτες.

transphy
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GreekGreek

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ντοκιμαντερίστας φωτογράφος


Explanation:
~ φωτογράφος ντοκιμαντερίστας
~ φωτογράφος τεκμηρίωσης

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2013-10-10 09:24:23 GMT)
--------------------------------------------------

Είμαι φωτογράφος “ντοκιμαντερίστας” και ειδικεύομαι στην φωτογραφία γάμου και κοινωνικών εκδηλώσεων, το δημιουργικό φωτορεπορτάζ, και τη φωτογράφηση ...
http://www.argyris.gr/?page_id=77
Στους ξένους φωτογράφους, θα δούµε τα έργα του Γερµανού ντοκιµαντερίστα Michael Ruetz ενώ δώδεκα από σας θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το workshop του διάσηµου Αµερικανού Larry Fink
http://www.photo.gr/v2/index.php?option=1&selector=0&id=718
Ο σπουδαίος ντοκιµαντερίστας φωτογράφος Πέδρο Μέγιερ µοιράζεται στην Αθήνα εµπειρίες και εικόνες από το ταξίδι του
http://iphone.tanea.gr/news/culture/articlelist/?pg=1582
Τα τελευταία χρόνια δουλεύει ως ανεξάρτητος φωτογράφος τεκμηρίωσης σε μακροχρόνια εγχειρήματα. Στη δουλειά του, του αρέσει πάντα να ...
www.proinanea.gr › Πολιτισμός


Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Σας ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια και για την τεκμηρίωση.
Notes to answerer
Asker: Αndras Mohay, ευχαριστώ πολύ, το "ντοκιμαντερίστας" θέλει λίγο χρόνο για εξοικείωση, αλλά το θεωρώ σωστό, κι ας μην είναι ελληνική λέξη. Άλλωστε η λέξη ντοκιμαντέρ έχει ήδη πολιτογραφηθεί.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lito Christoforidou: Google: ελάχιστα αποτ/τα. Σίγουρα είναι υποκειμενικό, αλλά το "ντοκιμαντερίστας" δεν μου κάθεται καλά. Photojournalism vs. Documentary photography: www.nieman.harvard.edu/reportsitem.aspx?id=101591 photo.net/casual-conversations-forum/00Nnu9 :)
14 hrs
  -> Όχι, Λητώ. Απλώς το ελληνικό κοινό δεν είναι εξοικειωμένο με το πρόσφατο "ντοκιμενταρίστας" και το μυαλό του πάει στο παλιό "φωτορεπόρτερ". Στα Ουγγρικά έχουμε fotoriporter και dokumentumfotós: έτερον εκάτερον :-)

agree  transphy: Aν 'ντοκιμαντερίστας' είναι αποδεκτή λέξη.
19 hrs
  -> Ευχαριστώ. Εμένα με ενοχλεί κυρίως η ορθογράφηση: προσωπικά, είμαι υπέρ του "ντοκΥμαντΑΙρ"...

agree  Nadia-Anastasia Fahmi
7 days
  -> Ευχαριστώ

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
φωτορεπόρτερ


Explanation:
... έχω την εντύπωση ότι πρόκειται γι' αυτό

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2013-10-10 13:13:17 GMT)
--------------------------------------------------

Οι φωτογράφοι της οικογένειας με διορθώνουν και μου λένε ότι η σωστή μετάφραση είναι «φωτοειδησιογράφος»

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2013-10-10 13:14:39 GMT)
--------------------------------------------------

Η φωτοειδησιογράφος Μάρω Κουρή μιλά στην ΕΤ1. More details. Ο σκηνοθέτης Θόδωρος Τερζόπουλος καλεί καλλιτέχνες-ακτιβιστές στην ...

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2013-10-10 13:16:26 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&c...


    Reference: http://www.andreabruce.com/
    Reference: http://www.ericamcdonaldphoto.com/
Angeliki Papadopoulou
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lito Christoforidou: Συμφωνώ! Βλ. και http://en.wikipedia.org/wiki/Documentary_photography, ελληνικό ορισμό στο ΛΚΝ και καταστατικό Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδος (http://photounion.gr/ > Φωτορεπόρτερ, φωτοειδησεογράφος, φωτοδημοσιογράφος)
14 hrs
  -> ευχαριστώ!

agree  tania mourtzila
15 hrs
  -> ευχαριστώ!

disagree  transphy: @Lito. See discussion
19 hrs

agree  Nadia-Anastasia Fahmi
7 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search