agency

Greek translation: λήψη ηθικών αποφάσεων

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:moral agency
Greek translation:λήψη ηθικών αποφάσεων
Entered by: Venia Spai

07:59 Jul 22, 2012
English to Greek translations [PRO]
Science - Science (general) / Νευροηθική
English term or phrase: agency
Common concerns in biomedical ethics, such as privacy, confidentiality, and agency, are equally relevant to neuroimaging of emotion and personality.

Τι περιεχόμενο πιστεύετε ότι έχει εδώ η λέξη agency και πώς μπορεί να αποδοθεί στα Ελληνικά;
Venia Spai
Greece
λήψη ηθικών αποφάσεων
Explanation:
Αν αξιοποιήσω την παραπομπή στο κείμενό σου (Contemporary Readings in Biomedical Ethics by Walter Glannon), ο Glannon μιλάει για moral agency, η οποία αφορά την ικανότητα να παρθούν ηθικές αποφάσεις για το τι είναι σωστό και τι όχι. Δες http://en.wikipedia.org/wiki/Moral_agency και http://www.google.com/search?q=bioethics "moral agency"

Προτείνω ορολογία από http://www.vima-asklipiou.gr/volumes/2011/VOLUME 04_11/VA_RE...
λήψη ηθικών αποφάσεων
διαχείριση ηθικών διλημμάτων
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
Ευχαριστώ πολύ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1λήψη ηθικών αποφάσεων
Nick Lingris
3αποτελεσματικότητα
Panagiota Karagiannidi
Summary of reference entries provided
Μήπως συνδέεται με την ικανότητα δράσης;
D. Harvatis

Discussion entries: 3





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
αποτελεσματικότητα


Explanation:
Σύμφωνα με την παρακάτω πηγή, το "agency" μπορεί να έχει την σημασία του "instrumentality", δηλαδή "χρησιμότητα" ή "αποτελεσματικότητα" (νομίζω πως το δεύτερο ταιριάζει πιο πολύ στην πρότασή σου).


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/agency
Panagiota Karagiannidi
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek
Notes to answerer
Asker: Ευχαριστώ πολύ!


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
λήψη ηθικών αποφάσεων


Explanation:
Αν αξιοποιήσω την παραπομπή στο κείμενό σου (Contemporary Readings in Biomedical Ethics by Walter Glannon), ο Glannon μιλάει για moral agency, η οποία αφορά την ικανότητα να παρθούν ηθικές αποφάσεις για το τι είναι σωστό και τι όχι. Δες http://en.wikipedia.org/wiki/Moral_agency και http://www.google.com/search?q=bioethics "moral agency"

Προτείνω ορολογία από http://www.vima-asklipiou.gr/volumes/2011/VOLUME 04_11/VA_RE...
λήψη ηθικών αποφάσεων
διαχείριση ηθικών διλημμάτων

Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 16
Grading comment
Ευχαριστώ πολύ!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay (X): Άρα moral agency = ethisches Handeln (Kant κά.) = ηθικώς πράττειν. Εδώ ίσως και "ηθική στάση".
1 day 2 hrs
  -> Ευχ!




Reference comments


6 hrs
Reference: Μήπως συνδέεται με την ικανότητα δράσης;

Reference information:
Agency is the capacity of an agent (a person or other entity) to act in a world.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Agency_(philosophy)
D. Harvatis
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4
Note to reference poster
Asker: Νομίζω ότι δεν έχει αυτήν την έννοια, αλλά τη διαφορετική έννοια του "moral agency", όπως πρότεινε ο κ. Lingris. Όπως γράφει και το άρθρο της Wikipedia: "The capacity to act does not at first imply a specific moral dimension to the ability to make the choice to act, and moral agency is therefore a distinct concept." Ευχαριστώ πολύ για την παρέμβαση πάντως.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search