norms of revulsion

Greek translation: τα κριτήρια απσοτροφής

08:01 Mar 5, 2020
English to Greek translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / migration
English term or phrase: norms of revulsion
The refugee regime was generated because the norms of revulsion at the Holocaust happened to align with the strategic interests of the US in the containment of communism.
daira
Greece
Greek translation:τα κριτήρια απσοτροφής
Explanation:
Καθότι πρόκειται για κοινωνιολογικό συγκείμενο, ο όρος «νόρμες» δεν νομίζω ότι ταιριάζει σ'ύτή τη περίπτωση, γιατί χρησιμοποιείται κυρίως σε τεχνικό συγκείμενο. Από τους 4 διαφορετικούς όρους οι οποίοι αποτελούν το εννοιολογικό πεδίο του αγγλικού όρου, ήτοι, «νόρμες», «κριτήρια», «κανόνες» και «προδιαγραφές», ο πλησιέστερος στην έννοια του συκεκριμένου συγκειμένου και πλαισίου είναι ο όρος ''κριτήρια''.
Διότι η φράση η οποία δημοσιεύθυκε από την συνάδελφο υποδηλώνει ότι η απσοτροφή την οποία προκάλεσε η εξόντωση των Εβραίων από το ναζιστικό καθεστώς κατευθύνθηκε από τις συμμμαχικές αρχές κατοχής της ηττημενης Γερμανίας προς την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων παραλλήλων στόχων πολιτικής στρατηγικής, οι οποίοι συνέκλιναν προς τον φραγμό της επέκτασης της κομμμουνιστικής ιδεολογίας και ισχύος (containment). Ήδη, από την επομένη της συνθηκολόγησης (08-05-1945) ο πρόεδρος Τρούμαν διέταξε να προσάγονται ομάδες γερμανών πολιτών στα στρατόπεδα εξόντωσης και να συμμετέχουν σε καθοδηγούμενες επισκέψεις ώστε να δούν αυτά τα στρατόπεδα με βλέμμα διαφορετικό από εκείνο που επέβαλλε η ναζιστική αντισημιτική προπαγάνδα. Ήτοι, να δουν τ ην εξόντωση των Εβραίων με άλλα ΚΡΙΤΗΡΙΑ

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-03-05 09:07:52 GMT)
--------------------------------------------------

- Erratum:
Παρακαλώ να σημειώσετε την διόρθωση του τυπογραφικού σφάλματιος :
« απσοτροφής » αντί του ορθού « αποστροφής »


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2020-03-05 12:34:16 GMT)
--------------------------------------------------

- Παραδείγματα χρήσης του ελληνικού όρου « κριτήρια αποστροφής » :

1. « Τα κριτήρια αποστροφής ή μαγνητισμού πολλά, από τον τόνο της φωνής μέχρι την μυρωδιά του σώματος. 27 Απρ 2014 - Έλενα Κρητικού. Ένα πρώτο ραντεβού ... »

http://www.pathfinder.gr/stories/3595960/ta-prota-12-lepta-e...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2020-03-05 13:13:29 GMT)
--------------------------------------------------

2. Αντιστοιχία του αγγλικού όρου « norms » με τον ελληνικό «κριτήρια» :
[« αναπτυξιακά τυπικά κριτήρια (developmental norms) »
https://epdf.pub/-6118b4c19b7617e989ed0d5c2d5f978254849.html

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2020-03-05 22:45:07 GMT)
--------------------------------------------------

3.
πανεπιστημιο ιωαννινων- ιατρικη σχολη - Repository of UOI ...olympias.lib.uoi.gr › jspui › bitstreamPDF
de Έ Δραγκιώτη - ‎2008 - ‎Autres articles
Ως κριτήρια βασικών συναισθημάτων έχουν ορισθεί τα εξής: 1. Τα αρχέγονα ... της αποστροφής (sensitive disgust) προς το ερέθισμα που παρουσιάζει ένα άτομο(Woody

http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/bitstream/123456789/27951/1...

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2020-03-10 09:10:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ευχαριστώ την συνάδελφο daira για την επιλογή της απάντησἠς μου και τους δύο συναδέλφους για την συμφωνια τους
Selected response from:

Savvas SEIMANIDIS
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2τα κριτήρια απσοτροφής
Savvas SEIMANIDIS
4 +2νόρμες αποστροφής, τάσεις αποστροφής
Nick Lingris


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
νόρμες αποστροφής, τάσεις αποστροφής


Explanation:
Προτιμότερη εδώ η «αποστροφή» από την «απέχθεια».

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q="τάσεις α...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 hrs (2020-03-06 16:36:25 GMT)
--------------------------------------------------

Προφανώς οι norms είναι νόρμες και δεν υπάρχει λόγος να είναι κάτι διαφορετικό. Τι είναι norm και τι νόρμα;

1.1 (usually norms) A standard or pattern, especially of social behaviour, that is typical or expected.
https://www.lexico.com/definition/norm

Λεξικό της Ακαδημίας:
νόρμα ουσ. (θηλ.) 1. κανόνας, πρότυπο: απόκλιση από τη νόρμα. Οι (αποδεκτές) νόρμες συμπεριφοράς. Συμμόρφωση προς τις ισχύουσες / καθιερωμένες / κοινωνικές νόρμες. Καλλιτεχνικό έργο που δεν ακολουθεί τις νόρμες (της εποχής). Ι Ευρωπαϊκές νόρμες (βλ. τυποποίηση).

ΜΗΛΝΕΓ:
νόρμα, η
Καθετί που αποτελεί το αναγνωρισμένο πρότυπο για κτ, που λειτουργεί ως κανόνας που καθορίζει κτ
γλωσσική νόρμα | Ζει στο περιθώριο σύμφωνα με τους δικούς του νόμους και παραβλέποντας τις κοινωνικές νόρμες | Τα πρόσφατα κυβερνητικό μέτρα ακολουθούν τις ευρωπαϊκές νόρμες.

Επειδή οι νόρμες (π.χ. τα πρότυπα / οι συνήθειες / οι τάσεις συμπεριφοράς) αλλάζουν, γι’ αυτό πρότεινα σαν εναλλακτική και ευκολότερη απόδοση τις τάσεις. Αλλά αυτό δεν ακυρώνει την ορθότητα της απόδοσης «νόρμες».


Nick Lingris
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 270

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou
3 hrs
  -> Ευχαριστώ!

agree  Vasiliki Nikolaidou
3 days 17 mins
  -> Ευχαριστώ!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
τα κριτήρια απσοτροφής


Explanation:
Καθότι πρόκειται για κοινωνιολογικό συγκείμενο, ο όρος «νόρμες» δεν νομίζω ότι ταιριάζει σ'ύτή τη περίπτωση, γιατί χρησιμοποιείται κυρίως σε τεχνικό συγκείμενο. Από τους 4 διαφορετικούς όρους οι οποίοι αποτελούν το εννοιολογικό πεδίο του αγγλικού όρου, ήτοι, «νόρμες», «κριτήρια», «κανόνες» και «προδιαγραφές», ο πλησιέστερος στην έννοια του συκεκριμένου συγκειμένου και πλαισίου είναι ο όρος ''κριτήρια''.
Διότι η φράση η οποία δημοσιεύθυκε από την συνάδελφο υποδηλώνει ότι η απσοτροφή την οποία προκάλεσε η εξόντωση των Εβραίων από το ναζιστικό καθεστώς κατευθύνθηκε από τις συμμμαχικές αρχές κατοχής της ηττημενης Γερμανίας προς την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων παραλλήλων στόχων πολιτικής στρατηγικής, οι οποίοι συνέκλιναν προς τον φραγμό της επέκτασης της κομμμουνιστικής ιδεολογίας και ισχύος (containment). Ήδη, από την επομένη της συνθηκολόγησης (08-05-1945) ο πρόεδρος Τρούμαν διέταξε να προσάγονται ομάδες γερμανών πολιτών στα στρατόπεδα εξόντωσης και να συμμετέχουν σε καθοδηγούμενες επισκέψεις ώστε να δούν αυτά τα στρατόπεδα με βλέμμα διαφορετικό από εκείνο που επέβαλλε η ναζιστική αντισημιτική προπαγάνδα. Ήτοι, να δουν τ ην εξόντωση των Εβραίων με άλλα ΚΡΙΤΗΡΙΑ

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-03-05 09:07:52 GMT)
--------------------------------------------------

- Erratum:
Παρακαλώ να σημειώσετε την διόρθωση του τυπογραφικού σφάλματιος :
« απσοτροφής » αντί του ορθού « αποστροφής »


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2020-03-05 12:34:16 GMT)
--------------------------------------------------

- Παραδείγματα χρήσης του ελληνικού όρου « κριτήρια αποστροφής » :

1. « Τα κριτήρια αποστροφής ή μαγνητισμού πολλά, από τον τόνο της φωνής μέχρι την μυρωδιά του σώματος. 27 Απρ 2014 - Έλενα Κρητικού. Ένα πρώτο ραντεβού ... »

http://www.pathfinder.gr/stories/3595960/ta-prota-12-lepta-e...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2020-03-05 13:13:29 GMT)
--------------------------------------------------

2. Αντιστοιχία του αγγλικού όρου « norms » με τον ελληνικό «κριτήρια» :
[« αναπτυξιακά τυπικά κριτήρια (developmental norms) »
https://epdf.pub/-6118b4c19b7617e989ed0d5c2d5f978254849.html

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2020-03-05 22:45:07 GMT)
--------------------------------------------------

3.
πανεπιστημιο ιωαννινων- ιατρικη σχολη - Repository of UOI ...olympias.lib.uoi.gr › jspui › bitstreamPDF
de Έ Δραγκιώτη - ‎2008 - ‎Autres articles
Ως κριτήρια βασικών συναισθημάτων έχουν ορισθεί τα εξής: 1. Τα αρχέγονα ... της αποστροφής (sensitive disgust) προς το ερέθισμα που παρουσιάζει ένα άτομο(Woody

http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/bitstream/123456789/27951/1...

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2020-03-10 09:10:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ευχαριστώ την συνάδελφο daira για την επιλογή της απάντησἠς μου και τους δύο συναδέλφους για την συμφωνια τους


Savvas SEIMANIDIS
France
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitris Koptsis
6 hrs
  -> Ευχαριστώ !

agree  Nadia-Anastasia Fahmi: Καλημέρα, Σάββα, καλή Κυριακή!
2 days 21 hrs
  -> Καλησπέρα Νάντια, ευχαριστώ , επίσης !




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search