computer aided design

Greek translation: σχεδιασμός υποβοηθούμενος από υπολογιστή

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:computer aided design
Greek translation: σχεδιασμός υποβοηθούμενος από υπολογιστή
Entered by: Assimina Vavoula

16:07 Jan 27, 2006
English to Greek translations [PRO]
Surveying / town planning
English term or phrase: computer aided design
An inventory of the findings of the surveys, shared more or less among the PICT countries, are presented in the table below:

How can participation be facilitated? Findings of the PICT surveys

What the Planners said:

Allow involvement through identification: Low threshold, understandable visualisations are crucial for good communication with the neighbourhood population. Inhabitants need to be able to locate different activities on plans.
Allow involvement through exchange: Adapt the language and modes of representation for a larger audience to understand.
Give the context of a specific project both in terms of space and time and make it understood by the public. Communicating the complexity of the project is an important challenge.
Identify needs of different groups and clearly explain how the proposals can be an answer to differing and often conflicting demands.
A brief module should be included during their education, explaining why the public should get involved in planning decisions; planners need to appreciate the benefits from collaboration with the public, or even co-production of small scale plans in some local contexts.
A flexible training course with a minimum core module and potential for add-on modules should be developed to suit the busy workloads of planners.
Encourage the use of computer aided design and Internet and discover the benefits of e-communication.
Planners should involve local people as early and as many times as possible and learn to set up and coordinate public consultation working groups.
It is important to not eliminate personal contact by only using internet based communication.
The benefits of public participation need to be explored with the minority of planners that do not favour this. A module on the benefits of public participation could be included within the training package, presenting for example the “Planning for Real” exercise.
Planners need to use a ‘plain’ language rather than ‘planners speak’.
In Greece, given the limited education offered on public participation in planning through the University curricula, planners need to acquire marketing, negotiation and mediation skills. Through such a curriculum it is possible to merge individual and common good, as well as promote trust between citizens and local authorities.
Assimina Vavoula
Greece
σχεδιασμός υποβοηθούμενος από υπολογιστή
Explanation:
Computer-Aided Design, σχεδιασμός υποβοηθούμενος από υπολογιστή. concatenation,
συρραφή. concordance generator, γεννήτρια πινάκων συμφραζομένων ...
www.di.uoa.gr/speech/com/Lexiko/LEX.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2006-01-27 16:09:42 GMT)
--------------------------------------------------

http://speech.di.uoa.gr/com/Lexiko/LEX.htm

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2006-01-27 16:11:56 GMT)
--------------------------------------------------

Αν και για τα CAD υπάρχει και αυτό:
Τυπικές εφαρμογές αποτελούν ο ---σχεδιασμός με τη βοήθεια υπολογιστή--- (computer-aided design - CAD), η εφαρμοσμένη μηχανική με τη βοήθεια υπολογιστή ...
www.gsrt.gr/default.asp?FILE=items/1596/149
εννοείται ότι προτιμώ την πρώτη καταχώριση.
Selected response from:

Elena Petelos
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6σχεδιασμός υποβοηθούμενος από υπολογιστή
Elena Petelos
5 +2ηλεκτρονική σχεδίαση, σχεδίαση με τη βοήθεια υπολογιστή
Nick Lingris
4 +1τεχνικό σχέδιο με τη βοήθεια υπολογιστή
Costas Zannis


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
computer-aided design
σχεδιασμός υποβοηθούμενος από υπολογιστή


Explanation:
Computer-Aided Design, σχεδιασμός υποβοηθούμενος από υπολογιστή. concatenation,
συρραφή. concordance generator, γεννήτρια πινάκων συμφραζομένων ...
www.di.uoa.gr/speech/com/Lexiko/LEX.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2006-01-27 16:09:42 GMT)
--------------------------------------------------

http://speech.di.uoa.gr/com/Lexiko/LEX.htm

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2006-01-27 16:11:56 GMT)
--------------------------------------------------

Αν και για τα CAD υπάρχει και αυτό:
Τυπικές εφαρμογές αποτελούν ο ---σχεδιασμός με τη βοήθεια υπολογιστή--- (computer-aided design - CAD), η εφαρμοσμένη μηχανική με τη βοήθεια υπολογιστή ...
www.gsrt.gr/default.asp?FILE=items/1596/149
εννοείται ότι προτιμώ την πρώτη καταχώριση.

Elena Petelos
United Kingdom
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadia-Anastasia Fahmi: ........ Dr. Watson ;-)
23 mins
  -> :)

agree  flipendo
45 mins
  -> :-)

agree  Vicky Papaprodromou
1 hr
  -> :-)

agree  Costas Zannis: AutoCAD.
2 hrs
  -> :-))

agree  Martine C
15 hrs
  -> :-))

agree  EN>ELTranslator
19 hrs
  -> :-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
τεχνικό σχέδιο με τη βοήθεια υπολογιστή


Explanation:
Για να ξεφύγουμε απ' τα διφορούμενα "σχεδιασμός" / "σχεδίαση", προτείνω το ακριβέστερο "τεχνικό σχέδιο".

...αυτό το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για άλλες εφαρμογές, όπως το κοινό σχέδιο με τη βοήθεια υπολογιστή, κοινή συγγραφή εγγράφων, οικονομικός σχεδιασμός ...
www2.cs.ucy.ac.cy/~panas/ PATRA/Ergasies_Foititwn_DSS_2000/C1.doc -

Computer Aided Design – Τεχνικό σχέδιο με τη βοήθεια υπολογιστή. 5. step Files – Format αρχείων προγραμμάτων CAD. PDF created with FinePrint pdfFactory Pro ...
www.glue.umd.edu/~vlasisva/Publications/Diploma.pdf

Costas Zannis
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nick Lingris: Εν τοιαύτη περιπτώσει, γιατί όχι "τεχνική σχεδίαση"; Που είναι και η ενέργεια και όχι το αποτέλεσμα.
4 hrs
  -> Γιατί αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα, ούτε η ενέργεια ούτε οι προθέσεις. Λέμε "ελέυθερο/αρχιτεκτονικό/στατικό/μηχανολογικό κλπ σχέδιο" και όχι "ελεύθερη/αρχιτεκτονική/μηχανολογική σχεδίαση".

agree  Calliope Sofianopoulos (X)
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ηλεκτρονική σχεδίαση, σχεδίαση με τη βοήθεια υπολογιστή


Explanation:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls...

Το "ηλεκτρονική σχεδίαση" και στον Μπαμπινιώτη.

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&c2coff=1&rls=...

Η διαφορά είναι:
planning-σχεδιασμός
design-σχεδίαση



--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-01-27 21:41:55 GMT)
--------------------------------------------------

Για να είναι πληρέστερη η εγγραφή μου, να καταθέσω και τον πιο πρόσφατο όρο: *Ψηφιακή σχεδίαση*
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&c2coff=1&rls=...
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls...

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-01-27 23:22:15 GMT)
--------------------------------------------------

Για να μη νομιστεί ότι ο Μπαμπινιώτης κι εγώ είμαστε οι μοναδικοί βοώντες:

- ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ:

σχεδίαση (η) 1. η δημιουργία σχεδίου, σκίτσου. 2. απεικόνιση ενός αντικειμένου σε γενικές γραμμές χωρίς να δίνεται έμφαση στις λεπτομέρειες ΦΡ. ΤΕΧΝΟΛ. *ηλεκτρονική σχεδίαση* η δημιουργία τεχνικών ή καλλιτεχνικών σχεδίων με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή.

σχεδιασμός (ο) [αρχ.] 1. το προσχέδιο (βλ. λ.). 2. η κατάρτιση προγραμμάτων σε έναν τομέα δραστηριότητας: επιχειρησιακός ~ ΦΡ. ΟΙΚΟΝ. *οικονομικός σχεδιασμός* ο σχεδιασμός τής οικονομικής πολιτικής στην υλοποίηση τής οποίας οι καίριες οικονομικές αποφάσεις λαμβάνονται ή επηρεάζονται αποφασιστικά από την κεντρική εξουσία αντί να αφήνονται στον ελεύθερο ανταγωνισμό των δυνάμεων τής αγοράς (ως σύστημα εφαρμόστηκε κυρ. στις σοσιαλιστικές χώρες) αλλιώς *κεντρικός σχεδιασμός*.

- ΚΡΙΑΡΑΣ:

σχεδιάζω, ρ. (ασυνίζ.). 1. δημιουργώ με γραμμές μια εικόνα προσώπου ή αντικειμένου στα γενικά του σημεία, σε χαρτί, πίνακα ή για να διακοσμήσω ευρύτερη επιφάνεια: ο ζωγράφος ~ίασε το τοπίο | ~ίαζε στις πέτρες ανθρώπινες μορφές. 2. κάνω λεπτομερή παράσταση αντικειμένου ή κατασκευής που πρόκειται να υλοποιηθεί: ο αρχιτέκτονας ~ίασε το μελλοντικό κτήριο | ~ ρούχα. 3. κ.λπ.

σχεδίαση η, ουσ., η ενέργεια του σχεδιάζω (βλ. λ. σημασ. 1 και 2).

σχεδιασμός ο, ουσ. (ασυνίζ.). 1. καταρτισμός σχεδίου για γενικότερα τεχνικά έργα: πολεοδομικός ~. 2. συγκρότηση γενικών αρχών και κατευθύνσεων: ~ κυβερνητικής πολιτικής.

- Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής:

σχεδίαση η: η ενέργεια του σχεδιάζω. 1. εκτέλεση του γραμμικού σχεδίου μιας κατασκευής: Η ~ νέου τύπου αεροσκαφών / μοντέρνων επίπλων. 2. καλλιτεχνική απεικόνιση: Η ~ ενός τοπίου με μολύβι / με κάρβουνο.

σχεδιασμός ο: 1. η διαδικασία του προκαθορισμού και της υπόδειξης μιας σειράς ενεργειών, που αποβλέπουν στην επίτευξη μακροπρόθεσμων συνήθ. οικονομικών, τεχνικών ή κοινωνικών στόχων: ~ της παραγωγικής διαδικασίας. Aντισεισμικός / πολεοδομικός ~. 2. σχεδίαση. [λόγ. < αρχ. σχεδιασμός 'ομιλία εκ του προχείρου', κατά την αλλ. της σημ. του σχεδιάζω, σημδ.: 1: αγγλ. planning• 2: αγγλ. drawing]


Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Elena Petelos: "Σχεδίαση υπολογιστ. συστημάτων", "λογική σχεδίαση" κλπ. Εγώ τα βλέπω λίγο αντίστροφα, αλλά είμαι ανοιχτή σε διάλογο./'Οπως χρειάστηκε πρόσφατα να ξαναπώ, ο Μπαμπινιώτης αναφέρεται σε ελληνικά κουτάκια./Bάσει Μπαμπινιώτη; Ως CAD user δεν βλέπω problem.:)
16 mins
  -> Ο Μπαμπινιώτης κι εγώ (εγώ κι ο Μπαμπινιώτης) τα θέλουμε σε κουτάκια. // Μα θα νομίζουν οι αναγνώστες της Μίνας ότι μιλάει για Computer-Aided Planning!

agree  Vicky Papaprodromou: Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ αυτό που αναφέρεις για τη διαφορά των δύο λέξεων. Το γεγονός του λήμματος Μπαμπινιώτη φοβάμαι ότι μ' αφήνει "ανέγγιχτη".//Aυτό ήταν χτύπημα κάτω απ' τη μέση για να μάθω να φέρομαι; :-)
2 hrs
  -> Πιάνει και τον αγαπημένο σου Κριαρά.

neutral  Costas Zannis: Τα παραδείγματα των λεξικών είναι αυθαίρετα αν δεν αναφέρονται σε πηγές, και κάποια απ' αυτά αστεία: ο ζωγράφος δε "σχεδιάζει" τοπια, τα "ζωγραφίζει".// Από πρωίας :-)))
6 hrs
  -> Ελπίζω να ακούς και Μότσαρτ.

agree  Dimitra Karamperi
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search