hub reduction axle

Hungarian translation: bolygóműves tengely

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hub reduction axle
Hungarian translation:bolygóműves tengely
Entered by: ibookg4

15:22 Nov 28, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Advertising / Public Relations
English term or phrase: hub reduction axle
kamionokról van szó: különösebb szövegkörnyezet nélkül.
ibookg4
bolygóműves tengely
Explanation:
Ez a konkrét neve annak, amit Juvera helyesen leírt.
A motor nyomatékát ekkora teljesítménynél már igen gazdaságos nagy fordulatszámon elvinni a kerékig, és ott lelassítani, mert így nagyon sok kiváló minőségű acélt takaríthatunk meg a tengelynél és sok súlyt az egész járműnél. A tengely méretezése ui. nyomatékra történik, és azonos teljesítménynél minél nagyobb a fordulatszám, annál kisebb a nyomaték. Ezt szolgálja a bolygóműves fordulatszám-csökkentő hajtómű.
Selected response from:

Hungi (X)
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1bolygóműves tengely
Hungi (X)
4kerékagyáttétel tengelye
juvera


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kerékagyáttétel tengelye


Explanation:
hub reduction = kerékagyáttétel

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bolygóműves tengely


Explanation:
Ez a konkrét neve annak, amit Juvera helyesen leírt.
A motor nyomatékát ekkora teljesítménynél már igen gazdaságos nagy fordulatszámon elvinni a kerékig, és ott lelassítani, mert így nagyon sok kiváló minőségű acélt takaríthatunk meg a tengelynél és sok súlyt az egész járműnél. A tengely méretezése ui. nyomatékra történik, és azonos teljesítménynél minél nagyobb a fordulatszám, annál kisebb a nyomaték. Ezt szolgálja a bolygóműves fordulatszám-csökkentő hajtómű.

Hungi (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Széphegyi: Ezt így hívják.
42 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search