Flight zone

Hungarian translation: menekülési zóna

08:06 Apr 3, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Agriculture / EU regulation about handling and restraining pigs
English term or phrase: Flight zone
Sziasztok!

A „flight zone” szó helyes magyar megfelelőjét keresem.

Kontextus:

1) The area around a pig is called the flight zone. When you walk into the area, the pig moves. To help move the pig, you can use the point of balance (usually at the shoulder) while standing at the right distance away from it. Move slowly.

2)The flight zone of an animal is the area surrounding an animal that if encroached upon by a potential predator or threat, including humans, will cause alarm and escape behavior. The flight zone is determined by the animal's flight distance, sometimes called flight initiation distance (FID)which extends horizontally from the animal and sometimes vertically. It may also be termed[citation needed] escape distance, alert distance, flush distance, and escape flight distance.

Köszönöm szépen a segítséget! :)
Nikolett Papp
Hungary
Hungarian translation:menekülési zóna
Explanation:
Egy lehetőség

6-7. kép: Az igen szelíd állatoknak nincs menekülési zónájuk , így gyakran engedik, hogy teljesen megközelítsék és megérintsék vagy megsimogassák őket

Picture 6-7: Completely tame animals have no flight zone; thus they often allow a person to approach and touch or stroke them

http://epa.oszk.hu/02000/02067/00026/pdf/EPA02067_animal_wel...
Selected response from:

András Veszelka
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4menekülési zóna
András Veszelka
5biztonsági övezet
JANOS SAMU
4menekülési távolság
hollowman2


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
flight zone
menekülési zóna


Explanation:
Egy lehetőség

6-7. kép: Az igen szelíd állatoknak nincs menekülési zónájuk , így gyakran engedik, hogy teljesen megközelítsék és megérintsék vagy megsimogassák őket

Picture 6-7: Completely tame animals have no flight zone; thus they often allow a person to approach and touch or stroke them

http://epa.oszk.hu/02000/02067/00026/pdf/EPA02067_animal_wel...

András Veszelka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
2 mins
  -> Köszönöm a megerősítést.

agree  KimHyeMi
1 hr
  -> Köszönöm a megerősítést.

agree  Dora Miklody
2 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést

neutral  hollowman2: A hozott példa kétséges, mivel az állatot megközelítő/megérintő nem a területet veszik el az állattól, hanem csupán a távolság csökken a közelítő és az állat között. Persze a megoldás, akár jó is lehetne, de lám, a zóna kifejezés értelmezési zavart okoz.
3 hrs
  -> Zónán belülre/kívülre lép? Nem mindenkinek okoz értelmezési zavart :-)

agree  Katalin Horváth McClure: Egyértelmű, hiszen területről van szó (kétdimenziós fogalom), nem távolságról (egydimenziós). A távolságra ott van a FID.
21 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
flight zone
biztonsági övezet


Explanation:
Bár szó szerint menekülési zónát jelent, de ez tükörfordítás és általános jelentése a biztonsági övezet (Lásd a Mezőgazdasági kisszótár 123. oldalát).

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 78

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  András Veszelka: Úgy tűnik nekem, a biztonsági övezet kifejezést másra használják, lásd: https://www.google.hu/search?q="biztonsági övezet"&ei=-DrDWv...
12 mins
  -> Természetesen másutt másra is használják, de az állattenyésztésben erre, mert mint a szócikk kifejti ezen belül az állat még biztonságban érzi magát.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flight zone
menekülési távolság


Explanation:
A egyik leggyakrabban alkalmazott/bevett kifejezés a (FID)-re.

Értelemszerűen: arról a távolságról beszélünk, amikor még a menekülést választja az állat, de amikor ez a távolság lecsökken és már a menekülés esélye sincs meg... olyankor az állat a kényszerű/kétségbeesett támadást választja. Ekkor viszont, a menekülési távolság helyébe a kritikus távolság kifejezés lép.

A zóna is megfelelő lehet, viszont ─ szerintem ─ az kevésbé közérthető.

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2018-04-03 10:07:44 GMT)
--------------------------------------------------

Jav.:
A "menekülési zóna" is megfelelő lehet, viszont ─ szerintem ─ az kevésbé közérthető.
Egyébként, a gyakorlatban sem menekülési övezetről/sávról beszélünk, hanem ─ konkrétan ─ menekülési távolságról.

hollowman2
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  András Veszelka: Valóban használt kifejezésnek tűnik, azonban a "zone" és a "distance" kifejezés két külön fogalom (lásd a kérdező válasza végén szinonímaként megadott, de nem a kérdés tárgyát képező "distance" kifejezésre épülő szóösszetétleket [pl. flight distance])
12 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search