scenery

Hungarian translation: színezés

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scenery
Hungarian translation:színezés

18:23 Sep 24, 2011
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2011-09-27 18:54:09 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
English term or phrase: scenery
Stories must be true to folk tradition, but, students can add details and scenery that adds to the original concepts.
LucyBudapest
színezés
Explanation:
én igékkel oldanám meg:
"...a diákok kiegészíthetik és kiszínezhetik az eredeti meséket"
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
ez nagyon segítő volt, köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5aláfestés
JANOS SAMU
4 +1helyszín, környezet
Katalin Horváth McClure
3 +2színezés
Csaba Ban
4 +1díszletek, látvány, kép
Péter Tófalvi


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
díszletek, látvány, kép


Explanation:
Szótár szerint.

A történetek legyenek hűek a népi hagyományokhoz, de a diákok a saját elképzeléseiknek megfelelő, eredeti díszleteket, látványt is alkalmazhatnak.

Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Nekem a látvány tetszik.
11 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
színezés


Explanation:
én igékkel oldanám meg:
"...a diákok kiegészíthetik és kiszínezhetik az eredeti meséket"

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 6
Grading comment
ez nagyon segítő volt, köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2: kiszínezhetik -> színesebbé tehetik
1 hr
  -> igen, ez jobb

agree  amanda solymosi
1 day 12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
helyszín, környezet


Explanation:
Ha leírt meséről van szó, akkor a díszlet, háttér, stb. nem jó. Én azt gondolom, hogy itt inkább a színhely, a környezet részleteinek gazdagításáról, érdekesebbé tételéről, ilyen irányú módosításáról, vagy teljesen új helyszínbe, környezetbe helyezésről lehet szó.

P.S: Miért festészet van megadva kategóriának?

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kata Koncz: Ezt akartam épp most beírni :) jó, hogy frissítettem előtte. Egyetértek.
1 min

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
aláfestés


Explanation:
Mivel itt meséről van szó, amelynek a hagyományokhoz hűnek kell lennie, nem biztos, hogy a helyszín vagy a környezet választható, hiszen ha a trójai falóról van szó, akkor a hely és a környezet kötött, így ott és sok más hagyománynál a helyszínt és a környezetet nem szabad megváltoztatni. Az aláfestés viszont elég tág fogalom ahhoz, hogy mind szövegnél, mind zeneműnél, környzettől és helyszíntől függetlenül lehessen használni, ugyanakkor ez teszi színesebbé a történetet.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search