superseded parts

Hungarian translation: felváltott alkatrészek

14:09 Mar 5, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / autóalkatrészek
English term or phrase: superseded parts
Sajnos ehhez lényegében semmilyen kontextus nincs, egy autóalkatrészekről szóló dokumentumban van.
Dora Lippai
Hungary
Hungarian translation:felváltott alkatrészek
Explanation:
A saját munkáimban az alábbi kontextusban gyakran szerepel:
A gyártásban szoktak módosítást bevezetni, és pl. a gyártás kezdete óta a használat alatt felmerült valamilyen anyaghiba/tervezési v. egyéb hiba miatt egy alkatrész helyett egy bizonyos időponttól pl. a gyártásban az adott modellhez egy új alkatrészt vezetnek be, amiben a hibát kijavították. Ettől az időponttól az új alkatrész pl. a gyártásban felváltja a régit.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2018-03-05 15:17:33 GMT)
--------------------------------------------------

Ilyen hiba pl. rájönnek, hogy a régi anyagminőség nem felel meg a használati igénybevételnek, ezért jobb anyagból gyártatják le az alkatrészt a jövőben. Vagy rájönnek, hogy pl. tervezési hiba vagy nem várt mozgások miatt összeér és dörzsöli egymást két alkatrész, ezért módosítják a kialakításukat, az újak felváltják a régieket.

--------------------------------------------------
Note added at 1 nap 2 óra (2018-03-06 16:29:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nem szükségszerű, hogy a régi gépekhez is használható legyen az új. Az egyik végfelhasználóm anyagaiban pl. kifejezetten felhívják a figyelmet arra is, hogy melyik új alkatrészt lehet a régi gépekhez is használni, és melyek azok, amelyeket tilos. Pl. biztonsági okokból váltotta fel/ki az új alkatrész a régit.
Selected response from:

MARIA LEIDAL KOVACS
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2felváltott alkatrészek
MARIA LEIDAL KOVACS
4 +2újabb modelhez készült alkatrésztek
Balázs Sudár
3 +2már nem gyártott alkatrészek
András Veszelka
Summary of reference entries provided
A replace a kulcs
Katalin Szilárd

  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
újabb modelhez készült alkatrésztek


Explanation:
Olyan alkatrészek, amelyek az adott modell egy újabb (korszerűbb) típusához készültek, de a régebbi típusba is beépíthetők.

Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 111

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd
18 hrs

neutral  M_Zita: azért kételkedem, mert nem tudom, a modell is új, vagy csak az alkatrészt újították meg...
1 day 19 hrs

agree  hollowman2
10 days

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
már nem gyártott alkatrészek


Explanation:
Olyan alkatrészek, amelyek helyett már újabb verziójút gyártanak.

What's it actually mean when a part is superseded? Will the new part work? (…)
Yep, means the part was replaced with a newer model as OEM.

https://www.reddit.com/r/motorcycles/comments/2jivj1/whats_i...


Folyamatosan böngésszük a hazai- és nemzetközi alkatrész piacot, és ha találunk olyan alkatrészt, aminek az autótípusából akárcsak 1 darab is fut útjainkon akkor azt adatbázisunkba, raktárunkba tesszük, így nálunk olyan különleges termékek is megtalálhatók, melyeket már évek óta nem gyártanak.

http://alkatracer.hu/alkatresz


András Veszelka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU
1 hr
  -> Köszönöm a megerősítést.

agree  Erzsébet Czopyk
11 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést

neutral  Katalin Szilárd: Itt nem erről van szó, pont, h gyártják, csak másképp, mondjuk más a serial#/más gyártja, de beilleszthető. "may discontinue a part and replace its applications with a new part number. We refer to these instances as Superseded parts Lásd lent reference.
18 hrs
  -> Szerintem nem jól látod. Hogyan értelmezed az általad idézett "May discontinue a part" szövegrészben a "discontinue" szó jelentését?

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
felváltott alkatrészek


Explanation:
A saját munkáimban az alábbi kontextusban gyakran szerepel:
A gyártásban szoktak módosítást bevezetni, és pl. a gyártás kezdete óta a használat alatt felmerült valamilyen anyaghiba/tervezési v. egyéb hiba miatt egy alkatrész helyett egy bizonyos időponttól pl. a gyártásban az adott modellhez egy új alkatrészt vezetnek be, amiben a hibát kijavították. Ettől az időponttól az új alkatrész pl. a gyártásban felváltja a régit.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2018-03-05 15:17:33 GMT)
--------------------------------------------------

Ilyen hiba pl. rájönnek, hogy a régi anyagminőség nem felel meg a használati igénybevételnek, ezért jobb anyagból gyártatják le az alkatrészt a jövőben. Vagy rájönnek, hogy pl. tervezési hiba vagy nem várt mozgások miatt összeér és dörzsöli egymást két alkatrész, ezért módosítják a kialakításukat, az újak felváltják a régieket.

--------------------------------------------------
Note added at 1 nap 2 óra (2018-03-06 16:29:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nem szükségszerű, hogy a régi gépekhez is használható legyen az új. Az egyik végfelhasználóm anyagaiban pl. kifejezetten felhívják a figyelmet arra is, hogy melyik új alkatrészt lehet a régi gépekhez is használni, és melyek azok, amelyeket tilos. Pl. biztonsági okokból váltotta fel/ki az új alkatrész a régit.

MARIA LEIDAL KOVACS
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Igen, ez jó lehet, esetleg a "kiváltott" is (bár én sem nagyon találtam egyikre sem referenciát). Főnévként is szerepel (supersession), így a körülírásnál jobb egy szóban kifejezni.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd
17 hrs

neutral  András Veszelka: Ez is jó szerintem, hiszen a régi "felváltása" az újjal azt jelenti, hogy a régit nem gyártják, csak félreérthetőbb számomra maga a kifejezés, illetve a neten első blikkre nem találtam arra utaló referenciát, hogy ezt valóban használják így is.
18 hrs

agree  hollowman2
10 days




Reference comments


19 hrs peer agreement (net): +1
Reference: A replace a kulcs

Reference information:
Andrásnak válasz:

"may discontinue a part and replace its applications with a new part number."

A mondatban a discontinue + a replace szavakat nem lehet különválasztani, mert ez a superseded jelentése. Replace nélkül nincs superseded parts. Itt nem csak discontinue-ról van szó, mert akkor jó lenne a már nem gyártott alkatrészek. Itt a replace-en van a hangsúly, tehát a kontinuitáson. Gyártják továbbra is, és jó a régi műszerekbe/gépekbe is.
Lehet, hogy dettó ugyanaz, csak mondjuk nem KU van a sorozatszámában, hanem FW, pl. azért más a gyártó. De a termék ugyanaz.

http://www.davesdiscountautoparts.com/faqs/supersede.html

Question about superseded parts?
Sometimes a manufacturer may discontinue a part and replace its applications with a new part number. We refer to these instances as "Superseded Parts."

When a part is superseded to a new number, the old part number is no longer available (NLA), or discontinued. Occasionally, if the changeover is recent enough, the old part number may still be available due to lingering stock, but these instances are rare and the stock never lasts long.

Superseded parts will almost always carry a higher price on the new number, and often times there may be differences between the parts that could rended the new part unusable or undesirable on your vehicle.

We keep the old part numbers in our inventory database, and thus listed on our website, as a reference so individuals who have one of these old part numbers as the required item can quickly see what the new part is. Always keep in mind the 'SKU' is the part number you are ordering, NOT THE NUMBER IN THE PART DESCRIPTION.

There are several ways Superseded Parts are identified:

The part's description will have a number in it, different than the SKU (Such as 5551010AB in the description, where the SKU is 5551010AA)
There may be an 'SS' in the part description, followed by the new number (also will differ from the SKU)
On parts that are the superseding number, the description may say "Superseded Parts found" with a listing of the previous numbers
Some parts may have no information at all, or may just be listed as NLA (No Longer Available). In these instances a customer service rep can advise you on any replacing part numbers.

Maga a superseded is azt jelenti, hogy replace/take the place of (a person or thing previously in authority or use).

A válaszod (már nem gyártott alkatrészek) akkor lenne helyes, ha a kérdés az lett volna: discontinued parts (azaz no longer being sold).

A kettő nem ugyanaz.

https://www.rebex.net/kb/discontinued-products/default.aspx

The following is a list of Rebex software products that were superseded by improved versions, or discontinued, and are no longer being sold.


https://www.remotepowerswitch.com/discontinued-products.html


Retired and Discontinued Products
The following products have been retired, discontinued or superseded by newer versions:

Online Manuals and Details can be accessed below.

Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  hollowman2
10 days
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search