Parasitic current and dark current

Hungarian translation: Dark current = munkaáram, parasitic = hibaáram

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Parasitic current and dark current
Hungarian translation:Dark current = munkaáram, parasitic = hibaáram
Entered by: Zoltán Ficsor

16:48 Jun 12, 2020
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Service manual
English term or phrase: Parasitic current and dark current
Reconnect the suspected parasitic current draw circuit fuse only and search for suspected unit by removing the component connected with the circuit one by one until the parasitic draw drops below limit value.

Én kóboráramnak és sötétáramnak fordítottam, a reviewer szerint mind a kettő nyugalmi áramfelvétel, amit valahol értek is, csak szerintem nem fejezik, hogy itt hibáról van szó.
Zoltán Ficsor
Hungary
Dark current = munkaáram, parasitic = hibaáram
Explanation:
A kérdés kiegészítése alapján
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1szivárgóáram (esetleg kúszóáram)
Sándor Hamvas
5 +1hibaáram
Andras Szekany
5 -1Dark current = munkaáram, parasitic = hibaáram
Andras Szekany


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
parasitic current and dark current
szivárgóáram (esetleg kúszóáram)


Explanation:
Mindkettő szivárgóáram.
Hibakeresésről, a hibás, zárlatos alkatrész kereséséről van szó.
Tedd be a gyanús kör biztosító betétjét (csak azt), majd egyenként vedd ki a gyanús áramkörben lévő alkatrészeket (készülékeket, egységeket). Amelyik alkatrész kivétele utána az (szivárgó)áram a határérték alá csökken (nem tudni mi/vel/ méri/k/), az a hibás (zárlatos) alkatrész (azaz melyikben az áramszivárgás van).
A kóboráram csak szleng, hivatalosan nem létezik, nem szakmai fogalom. A hétköznapi ember az "ismeretlen eredetű" szivárgóáramokat, vagy örvényáramokat, vagy valami nem rendeltetésszerűen indukált áramokat nevezi kóboráramnak.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2020-06-12 19:49:41 GMT)
--------------------------------------------------

A sötétáram kifejezést a fotovoltaikus elektronikában (fotocellák, más fényérzékelők esetében) használják, amikor a fényérzékeny elemen akkor is folyik valamennyi áram, amikor az nincs megvilágítva.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2020-06-12 19:52:39 GMT)
--------------------------------------------------

Ja!! Elfelejtettem.
A szövegben nincs is dark current. Draw van.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2020-06-12 19:57:44 GMT)
--------------------------------------------------

Bocsánat, elgépeltem: ..... azaz, amelyikben a......

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2020-06-13 03:43:06 GMT)
--------------------------------------------------

A tanáraim mást tanítottak, letoltak, ha ilyet mondtam.
A kóboráram úgy kerülhetett be az irodalomba, mint az "elfüstölt", "lefüstölt" kifejezés a híradókba, amikor azok egy kiégett biztosítóról, vagy leégett elektromos alkarészről számoltak be.

Sándor Hamvas
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Köszönöm. A sötétáram az nem ebben a sorban volt. Amúgy a kóboráram nem szleng, teljesen hivatalos, a műszaki tudományos szótárban a parazitaáram és a kúszóáram mellett szerepel. Engem inkább az érdekelt volna, hogy van-e létjogosultsága az autóiparban, és a nyugalmi áramfelvétel kifejezi-e a szivárgó és a sötétáram lényegét.

Asker: A következő kiegészítéseket kaptam a cégtől. Ez alapján van-e új ötlet: In short, it can be explained as follows: leakage current in working circuit: leakage current = dark current (constant value for the circuit) leakage current in a defective circuit: leakage current = dark current (constant value for the circuit) + additional leakage (parasitic) So the value of leakage current in a defective circuit is greater than the value of dark current. Parasitic leakage may result from a damaged element in the circuit or its internal short circuit.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Szekretar: Szivárgó áram és sötétáram
2 hrs
  -> Köszönöm

agree  paya2008
6 hrs
  -> Köszönöm

disagree  Andras Szekany: Sajnos, nem, szivárgó áram létezik, de az szorosan vett szigetelési kérdés. Itt a hibakeresés ügyében többféle hiba fordulhat elő, nem csak szivárgás.
9 hrs
  -> :) Nem csak szigetelési kérdés. "Szivárgás" - természetesen - több okból bekövetkezhet.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hibaáram


Explanation:
a leírás egyértelműem hibakeresés. (Nem villanyautó véletlenül (??) mert az eredeti egy ritka furcsa szleng). a dark current nincs a szövegben, így csak vélhető, h a nyugalmi áram (ami amúgy csak bizonyos viszonylatban (tekercsek) értelmezhető

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 61
Notes to answerer
Asker: A következő kiegészítéseket kaptam a cégtől. Ez alapján van-e új ötlet: In short, it can be explained as follows: leakage current in working circuit: leakage current = dark current (constant value for the circuit) leakage current in a defective circuit: leakage current = dark current (constant value for the circuit) + additional leakage (parasitic) So the value of leakage current in a defective circuit is greater than the value of dark current. Parasitic leakage may result from a damaged element in the circuit or its internal short circuit.

Asker: A következő kiegészítéseket kaptam a cégtől, ez alapján van-e új ötlet? In short, it can be explained as follows: leakage current in working circuit: leakage current = dark current (constant value for the circuit) leakage current in a defective circuit: leakage current = dark current (constant value for the circuit) + additional leakage (parasitic) So the value of leakage current in a defective circuit is greater than the value of dark current. Parasitic leakage may result from a damaged element in the circuit or its internal short circuit.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sándor Hamvas: ..... amit okozhat szivárgóáram is. Amit viszont okozhat pl. NYÁK panelen lerakódott, majd légnedvesség hatására vezetővé váló por is.
11 mins

2 days 16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Dark current = munkaáram, parasitic = hibaáram


Explanation:
A kérdés kiegészítése alapján

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 61

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sándor Hamvas: A dark ... semmiképpen sem lehet munkaáram. Inkább normál állapoti szivárgóáram.
10 hrs
  -> A kiegészítő magyarázat értelmében




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search