trade controls, trade control regulations, trade control laws

Hungarian translation: külkereskedelmi (felügyeleti) szabályozás, export- importszabályozás

19:18 Oct 1, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / trade control
English term or phrase: trade controls, trade control regulations, trade control laws
Pl. olyasmit írék, hogy "kereskedelmi szabályok", a laws esetében "jogszabályok". Vagy gazdálkodási? Mert a kereskedelmi eléggé szűknek tűnik a témára, a gazdálkodási meg tágnak. Vonatkozhat technológiák, adatok átvihetőségére is.

"In the U.S., all countries outside of the U.S. are subject to U.S. trade control laws. In contrast, all countries outside of the EU are subject to EU export controls. "
Gabor Kun
Hungary
Hungarian translation:külkereskedelmi (felügyeleti) szabályozás, export- importszabályozás
Explanation:
a szövegkörnyezetből úgy tűnik hogy külkereskedelemről van szó.
Selected response from:

Tímea Torzsás
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kereskedelmi szabályozás, kereskedelemszabályozási jogszabályok és keretörvények
Gusztáv Jánvári
4külkereskedelmi (felügyeleti) szabályozás, export- importszabályozás
Tímea Torzsás
4kereskedelmi felügyelet, kereskedelmi felügyeleti szabályozás,kereskedelmi felügyeleti törvények
Valeria (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kereskedelmi szabályozás, kereskedelemszabályozási jogszabályok és keretörvények


Explanation:
Szerintem kereskedelem. Ha adatok átviteléről van szó, akkor az adatokkal, adattovábbítási szolgáltatással való kereskedés van szabályozva ezek által.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 99

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  JANOS SAMU: A birtokviszony itt jobb lenne, mert a kereskedelem szabályozása tágabb értelmű. a keretörvénnyel nem értek egyet, mert ilyen örvény nem létezik
1 hr

80 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kereskedelmi felügyelet, kereskedelmi felügyeleti szabályozás,kereskedelmi felügyeleti törvények


Explanation:
A control felügyeletet jelent, szerintem ez lesz a megfelelő kifejezés


    Reference: http://www.berr.gov.uk/whatwedo/europeandtrade/index.html
Valeria (X)
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

105 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
külkereskedelmi (felügyeleti) szabályozás, export- importszabályozás


Explanation:
a szövegkörnyezetből úgy tűnik hogy külkereskedelemről van szó.

Example sentence(s):
  • US trade controls are based on national security and/or foreign policy considerations.

    Reference: http://www.it-can.ca/pdf/Roundtable09-24-08Levy.ppt
Tímea Torzsás
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search